Jump to content

[Solved] Verkeerde Order Status Na Paypro Ideal > Overgestapt Op Mollie


Recommended Posts

Ik heb in mijn PrestaShop v1.6.1.2 de iDEAL plugin van ideal-checkout geinstalleerd (geconfigureerd en gedownload via PayPro).

 

Orders gaan goed en betalingen worden bijgeschreven in mijn PayPro account, maar de status van de bestelling in PrestaShop blijft op status 1000 staan (Wacht op betaling).

 

De postback URL achteraf uitvoeren om te checken of het goed is gegaan, geeft keurig een melding dat de iDEAL betaling geslaagd is, maar de status in de database verandert dus niet.

 

Ik heb geen PHP-kennis, maar ben er inmiddels achter dat die status 1000 vóór de iDEAL betaling gezet wordt. Na de betaling zou o.a. update.order.status.php uitgevoerd moeten worden lijkt mij. Daarin staat dat in geval van SUCCESS de status op 2 (Betaald) gezet moet worden.

 

Iemand hier ervaring mee? Of tips waarnaar te kijken?

 

P.S.: Ik heb ook een soort van ticket aangemaakt bij PayPro (link: https://goo.gl/33rlRN), maar daar verwacht ik niet zo veel meer van. Even afgezien van dat ik denk dat het een scriptfout is (en dat script hebben ze volgens mij niet zelf gemaakt), kreeg ik initieel de melding dat er 29 wachtenden voor mij zijn. Inmiddels zijn dat er al 35 :wacko:

Edited by MaakMijnWitgoed (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Update:

Bij PayPro staat mijn "ticket" inmiddels op nummer 38. Goedkoop = duurkoop ...

 

Anyway, voor mij hoeven ze ook niet meer; het saldo bij PayPro is overgeboekt en ik had in een kwartiertje de iDEAL koppeling met Mollie (inderdaad, iets duurder) voor elkaar met een veel duidelijker en gebruikersvriendelijker Mollie module configuratie ...

 

Ook met deze module had ik nog een klein probleempje (m.b.t. de verstuurde e-mails) en prompt een dag later kreeg ik ondersteuning met als gevolg dat er zelfs een kleine wijziging in de module uitgebracht gaat worden. (ik had een punt werd er gezegd

 

Hulde voor Mollie en E-Business Solutions (de support partner voor PrestaShop): Zo kan het dus ook! :D

 

P.S. dank voor alle hulp op dit forum (nihil helaas :unsure:), maar deze update heb ik toch maar gepost omdat ik hoop dat iemand anders er nog wat aan heeft!

Link to comment
Share on other sites

Aanvullende informatie:

PayPro gebruikt oude code van ideal-checkout. PayPro zou dat eigenlijk helemaal niet mogen doen aangezien de overeenkomst is beëindigd ...

 

Ik had ook contact gezocht met ideal-checkout (vandaar deze informatie B)) en zij hebben ook serieus support verleend, maar kwamen er niet uit.

Toch ook hulde voor iDEAL-Checkout voor hun hulp!

Edited by MaakMijnWitgoed (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...