Jump to content

Fejl Når Kunden Tilføjer Produkt!


Henrik6200@msn.com

Recommended Posts

Jeg får ingen fejl. Prøv at slette browser cache, eller test med en anden browser.

 

Jeg har slået google analytik fra og så var der ingen problemer. Men der må da være en løsning så jeg kan have analytik til uden det giver problemer?

- Jeg har prøvet anden browser og slette browser cache , det hjalp ikke (derefter deaktiverede jeg analytik)

Link to comment
Share on other sites

Det lyder underligt.

 

Hvilket af Google Analytics modulerne, har du installeret (API eller alm.), hvilken version af modulet? Hvilken version PrestaShop?

 

Hvad siger debugging, se afsnittet :

Displaying error messages

i dokumentationen (http://doc.prestashop.com/display/PS15/Setting+up+your+local+development+environment) for at slå det til - dette skal ske via FTP

Link to comment
Share on other sites

Det lyder underligt.

 

Hvilket af Google Analytics modulerne, har du installeret (API eller alm.), hvilken version af modulet? Hvilken version PrestaShop?

 

Hvad siger debugging, se afsnittet :

Displaying error messages

i dokumentationen (http://doc.prestashop.com/display/PS15/Setting+up+your+local+development+environment) for at slå det til - dette skal ske via FTP

 

Det er den almindelige - V2.3.2

Prestashop er den sidste nye version, 1.6.1.2

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fandt tråden igen - den var blevet væk :/

Når jeg gør hvad du henviste til, så får jeg denne besked når jeg tilføjger noget i kurven:
 

Impossible to add the product to the cart.
textStatus: 'parsererror'
errorThrown: 'SyntaxError: Invalid character'
responseText:
 
Fatal error: Uncaught exception 'Exception' with message 'Forbidden chars in cookie' in /home/retrofas/public_html/classes/Cookie.php:176 Stack trace: #0 /home/retrofas/public_html/modules/ganalytics/ganalytics.php(841): CookieCore->__set('ga_cart', 'a:1:{i:77;a:11:...') #1 /home/retrofas/public_html/classes/Hook.php(587): Ganalytics->hookActionCartSave(Array) #2 /home/retrofas/public_html/classes/Hook.php(542): HookCore::coreCallHook(Object(Ganalytics), 'hookactionCartS...', Array) #3 /home/retrofas/public_html/classes/Cart.php(214): HookCore::exec('actionCartSave') #4 /home/retrofas/public_html/classes/Cart.php(1071): CartCore->update() #5 /home/retrofas/public_html/controllers/front/CartController.php(293): CartCore->updateQty(1, 77, 0, 0, 'up', 0) #6 /home/retrofas/public_html/controllers/front/CartController.php(73): CartControllerCore->processChangeProductInCart() #7 /home/retrofas/public_html/classes/controller/Controller.php(178): CartControllerCore->postProcess() #8 /home/retrofas/public_html/classes/Dispatcher.p in /home/retrofas/public_html/classes/Cookie.php on line 176
Link to comment
Share on other sites

Super - er du rar at lukke den anden tråd og henvise til den her. Det er meget nemmere, når vi holder tingene samlet:-)

 

Nu til fejlen: Den er jeg godt nok ikke stødt på før. Har du prøvet at nulstille modulet? Jeg har med vilje ikke opdateret mit Analytics modul, da der var 6-8 versioner i træk med fejl, hvor konverteringer ikke blev sporet korrekt.

 

Hvis du lige vil prøve at nulstille og se om det gør en forskel, forslår jeg det som første løsning. Alternativt kan du prøve med version 2.3.1. af modulet, som fungerer fejlfrit i min shop og flere af mine kunder (dog version 1.6.1.1. af PrestaShop)

 

EDIT: Ser ud til, at der er en ny version på vej, kan du opdatere til version 2.3.3 via shoppen? Måske er den ikke frigivet endnu: https://github.com/PrestaShop/ganalytics

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Super - er du rar at lukke den anden tråd og henvise til den her. Det er meget nemmere, når vi holder tingene samlet:-)

 

Nu til fejlen: Den er jeg godt nok ikke stødt på før. Har du prøvet at nulstille modulet? Jeg har med vilje ikke opdateret mit Analytics modul, da der var 6-8 versioner i træk med fejl, hvor konverteringer ikke blev sporet korrekt.

 

Hvis du lige vil prøve at nulstille og se om det gør en forskel, forslår jeg det som første løsning. Alternativt kan du prøve med version 2.3.1. af modulet, som fungerer fejlfrit i min shop og flere af mine kunder (dog version 1.6.1.1. af PrestaShop)

 

EDIT: Ser ud til, at der er en ny version på vej, kan du opdatere til version 2.3.3 via shoppen? Måske er den ikke frigivet endnu: https://github.com/PrestaShop/ganalytics

Jo selvfølgelig :) 

 

For at nulstille modullet, kan jeg bare afinstallere og installere det eller er der en fansy måde at nulstille det på? :)

 

Jeg har lige opdateret til v2.3.3, men det er stadig samme problem :/

Link to comment
Share on other sites

Prøv følgende:

 

Slå Analytics til

Læg f.eks. http://retrofashion.dk/seler/72-sorte-seler-brede.html i kurven for at se, om det giver fejl.

Hvis ja, så fjern | tegnet du har i (alle) navne i denne kategori - prøv først med ovensteående vare

Tjek igen om du kan lægge i kurven

 

Hvis du kan det, så er løsningen at fjerne | i alle varenavne - fejlen fra debugging siger jo faktisk: 'Forbidden chars in cookie

Link to comment
Share on other sites

Sorry for det lidt sene svar - har været lidt tidsmæssig presset på det sidste. 

 

Umiddelbart lader det vil at virke med det du skrev :-) 

 

Efter jeg rettede "|" til "-" så kan jeg tilføje produkterne til kurv, mens den som ikke er rettet stadig får fejlmeddelse 

Fint - venligst ret overskriften til "Løst" - se her hvordan: https://www.prestashop.com/forums/topic/143678-tip-s%C3%A5dan-retter-du-dit-indl%C3%A6g-til-l%C3%B8st/

 

Når man leder efter løsninger på fejl, er det en stor hjælp, hvis man på forhånd kan se, om problemet er løst, og det hjælper dem der sidder og hjælper andre i forum til ikke at bruge tid på at læse tråde, som allerede er blevet løst.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...