Jump to content

Ændre Rækkefølgen På Statestik Moduler I Bo Kontrolpanel?


BlackChart

Recommended Posts

I et forsøg på at få "Udsigt" statestikken til at virke (fandt noget om at man skulle prøve at nulstille nogle af stats modulerne, men det virker nu stadig ikke) er selve Kontrolpanel grafen havnet neders på siden, og ikke øverst som den ellers er.

 

Hvordan kan jeg få den op i toppen, så rækkefølgen igen er "Kontrolpanel, Udsigt, Produkter og Salg"?

 

Og nogen der kan forklare hvordan man får Udsigt til at vise noget?

Min viser bare 0 uanset hvad jeg gør, og kan ikke lige se i dokumentationen om man skal gøre noget specielt for at få den til at virke.

Link to comment
Share on other sites

Du skal ind under Moduler - Positioner og sørge for, at dine statistikmoduler står i den rækkefølge du ser i mit skærmdump.

 

Vedr. statistikker der ikke virker: Dét tror jeg til gengæld er en bug i PrestaShop. Jeg har læst om andre med samme problem fra både tidligere versioner af 1.6 til nyeste. Jeg har samme problem i min shop og heller ikke alle statistikker virkede i min version 1.5. Jeg har aldrig rigtig brugt dem, for de siger ikke noget reelt, da de tæller søgebots med i besøgstal, så folk tror de har måske 1000 besøgende om dagen, mens det reelle tal er langt lavere. Google Analytics er vejen frem:-)

 

post-59716-0-65318800-1448035653_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige lemlæstet min testshop for at finde hoved og hale i det. Tilsyneladende har modulet Dashboard Goals ikke nogen hooks (du kan se det, hvis du vælger Positioner og sætter flueben i Vis hooks uden position). Her fremgår modulet som værende uden hooks. Det kan ikke flyttes til samme hook som de andre statistikmoduler - så får man fejl. Jeg kan godt flytte andre moduler op og stå ovenover, men når jeg nulstiller modulet, står det nederst og det kan ikke flyttes. Ej heller hvis jeg afinstallerer og installerer igen.

 

Så tænkte jeg, hvad er det lige, det modul skal gøre? Jeg kan redigere og indtaste nogle tal, gennemsnitlige ordrerbeløb m.m. pr. måned - og så får jeg nogle grafer. Men hvordan det er meningen, det rent faktisk skal virke, kan jeg faktisk ikke blive klog på. PrestaShops egen dokumentation (http://doc.prestashop.com/display/PS16/Dashboard+modules) ser ud til, at man har lavet et modul, som skal "et-eller-andet-ikke-bestemt-endnu", eller også har de bare glemt at skrive, hvad meningen egentlig er med modulet :-)

 

For mig at se, er det vist ikke helt klar til produktion endnu.

 

Måske nogle andre kan bidrage med nyttig viden - jeg må kaste håndklædet i ringen, både mht. det faktiske formål med modulet, og hvordan man får det til at stå øverst igen efter nulstilling. Beklager.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...