Jump to content

[Løst] Quickpay Ny Platform - Mastercard - Clearhaus


Aupino

Recommended Posts

Er blevet lidt forvirret.

 

Er ved at gøre klar til at gå over på Quickpay ny platform. og havde i den forbindelse set andet sted på forum, at Euroline ikke er understøttet på Quickpay`s ny platform. Jeg bruger Euroline til Mastercard og Visa. og NETS/Teller til Dankort og Visa/Dankort.

Så Søgte om Indløsnings aftale med Clarhaus i går aftes, og må sige de er hurtige, allerede godkend i formiddags.

Prøvede så lige i dag af på Quickpay ny platform og kunne se ved klik på test at både Dankort og Mastercard var ok på NETS/Teller Altså uden Clearhause var aktiveret.

We have tested your agreement with the acquirer with a real card. The transaction was successful, which means that your account with both acquirer and QuickPay is OK

dankort: Approved

mastercard: Approved

 

men har jo ikke kunnet indtaste mit forretnings nr til Euroline??

 

Siger den også OK ved test til jer, som også tidligere brugte Euroline?

 

Kan også se at mobile Pay er ok også (Uden Clearhaus)

 

Men Hvis jeg nu skal bruge Clearhaus til mastercard, hvordan finder den så ud af at Bruge NETS/Teller ved Visa/Dankort og mobile pay

Altså altid bruge Dankort delen og NETS ved mobile pay Først?

Kan ikke rigtig se en indstillings mulighed for dette på ny platform.

 

Aupino

Edited by Aupino (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Det var mig, der startede den tråd, og jeg skylder vist en tilbagemelding :(

 

Jeg oplevede det samme faktisk - først var jeg overbevist om, at Euroline ikke virkede og kom jo også som dig til at tænke på, at jeg ikke havde sat noget op i den nye gateway. Så fik jeg faktisk en svensk ordre - før min Clearhaus gik igennem. Herefter kontaktede jeg Quickpay, som var ligeså uforstående. Indtil de så fandt ud af, at "jo, det virker med Euroline, selv om der ikke er sat noget op på ny konto". Dette skyldes, at min Euroline konto er sat op til at køre gennem Nets. Så det samme er sikkert tilfældet hos dig.

 

Jeg har lige nu valgt at prøve Clearhaus af, da jeg trods alt har flere danske ordrer end svenske og især her op til jul, er der mange danske kunder der betaler med Mastercard, Maestro osv. som jo trods alt er noget billigere (afhængig af din aftale med Euroline) med deres gebyr på 1.45%

 

Så jeg kører med begge pt. Reelt kommer Euroline kun i spil, hvis Clearhaus er nede.

 

Nu må jeg hellere lige få rettet min anden tråd og linke til denne, hvor forklaringen så findes.

Link to comment
Share on other sites

Lige en update vedr ny platform og Euroline. Jeg har nu taget taget ny platform i brug og fået alle mine transaktioner flyttet til Ny.

Euroline Virker på Mastercard og Visa. MEN ikke via Mobilepay, hvis kunden har et sådant tilknyttet sin mobilepay.

Har kontaktet Euroline angående dette, og det lader til man måske skal have en tillægs aftale, men de vil vende tilbage med mere.

I mellem tiden har jeg så taget Clearhaus i brug. Update: Har nu fået svar fra Euroline, og det kan ikke lade sig gøre via Quickpay. med Mobile Pay

men kun via Epay. Euroline forventer ikke at Quickpay vil lave integration mod dem i deres nye manager.. Så Desværre farvel til Euroline fra mig

 

Er jeg den eneste der syntes Ny platform virker utrolig skrabet?

Meget få indstillings muligheder

Dårlig mulighed for søgning på transaktioner (kan ikke engang søge på dato)

Ingen mulighed for sætte prioritet af indløsere (Hvis dette var muligt kunne man jo bruge Clearhaus til mobilepay og euroline til kort.)

Samtidig har jeg flere gange oplevet at manageren fryser..

 

Ved henvendelse til Quickpay, siger de at det er en platform i udvikling.. Meeen de ting burde de da have lavet inden den bliver søsat.. især nu når de næsten tvinger

os til at skifte til ny platform ved at sætte prisen op på gammel. :unsure:

 

Aupino

Edited by Aupino (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig - synes ikke den nye platform er så gennemarbejdet som den gamle. Måske for at simplificere tingene. Men det gør det så stadig ikke, når felter til opsætning i ny platform ikke hedder det samme som felter i shoppen. Det gør det faktisk mere komplekst at lave den helt basale opsætning. Og ligesom dig, mangler jeg de ekstra indstillinger.

 

Jeg har dog ikke oplevet, at siden "fryser".

 

Når man skifter fra gammel platform til ny, kan man ikke få krediteret forudbetalt beløb, så de tilbyder, at man ikke betaler for den nye platform - men mig bekendt den stadig gratis? Så i mine øjne skifter man til ny gratis platform, men den gamle aftale betaler man stadig for, selvom den er nedtaget. Derfor bør man overveje, hvornår man skifter, hvis man vil have noget ud af "tilbuddet". (Jeg havde ikke noget valg, var nødt til at opgradere, da jeg gjorde pga. julehandel, og hvis det skulle være, skulle det være nu osv.)

Link to comment
Share on other sites

Har fået mail fra Quickpay om at de starter med at fakturerer på ny platform fra 1 december.. Syntes det er lidt flabet. at de først vil have os til at skifte (nærmest tvinger)

og så bagefter dobbelt fakturer for nedtaget gammel platform der er forudbetalt og så 1md for ny platform. altså dobbelt betaling for December md. Jeg kommer nok over de 149kr..

men hvis de nu har 5000 af disse. er det jo en rigtig god forretning.. :unsure:

Har skrevet til dem at de burde først forlange betaling fra 1 januar.. samtidig med at betalings termin falder på gammel da det vil være mest fair..  må se om de har et godt svar..

 

Aupino

Link to comment
Share on other sites

Du kunne jo have valgt at blive på den gamle platform til og med 31.12.2015 og lukke den ned 31.12.2015 kl. 23.59. Og så skifte til ny platform 01.01.2016 kl. 00.01. Jeg synes du går i for små sko her....

 

Du har sikkert lige som mig for flere måneder siden modtaget mail om den nye platform. Jeg nåede ikke at skifte inden 30.09.2015. Hvis jeg havde nået det ville jeg have fået 2 måneder gratis. Det samme med dig. Men det ville du vel ikke klage over?

 

Sådan er livet....

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg skiftede lige efter, jeg havde betalt for min gamle platform resten af året - før Quickpay varslede, at det ville koste penge for den nye platform fra 1. januar, men de varslede, at den nye platform ikke ville vedblive at være gratis ret længe (fair nok). Så da jeg skiftede, skrev jeg blot til deres bogholderi og spurgte, om den nye platform ikke kunne erstatte min gamle aftale (som blev taget ned også i starten af november). De svarede straks tilbage, at det var ok.

 

Så skriv da til dem og bed om 1 måned gratis, når du har nedtaget den gamle platform inden de skifter. Jeg tror, det er mere bøvl for dem at holde øje med, hvem der har skiftet og skal have 1-2 måneder gratis, end blot at give det, når folk gør opmærksom på det.

Link to comment
Share on other sites

Har fået svar fra Quickpay. og selvfølgelig skal man ikke betale dobbelt..

så de giver mig bare gratis i december.. :D

Så kontakt dem hvis i bliver berørt på samme måde. Syntes det bare ville have været mest smart at de lavede betaling i forbindelse med kvatal.. Men de siger de har mange nye "Gratis" kunder på V10, som ikke har været på den gamle.

 

Aupino

Edited by Aupino (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ved godt, at dette er en gammel tråd, som handler om noget helt andet.

 

Men, har I andre også modtaget faktura for december måned, på trods af, at de for kunder på gammel platform, som er flyttet i 4. kvartal har lovet gratis december måned?

Link to comment
Share on other sites

Ved godt, at dette er en gammel tråd, som handler om noget helt andet.

 

Men, har I andre også modtaget faktura for december måned, på trods af, at de for kunder på gammel platform, som er flyttet i 4. kvartal har lovet gratis december måned?

Jep - jeg har skrevet til dem og bedt om kreditnota.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...