Jump to content

Konfigurera Leverantör Och Frakt Ps1.6


Recommended Posts

Jag har satt upp alla inställningar i shopen, men då man som kund ska köpa produkten "fastnar" man vid steget leverantör. Inga tillgängliga leverantörer kommer upp, trots att jag aktiverat dem under fliken transportör och inställningar. Sedan visas det även fri frakt trots att jag lagt in i parametrarna både pris och omfång. Har lagt till transportören manuellt. Kan någon hjälpa mig med hur vi ska göra?

Link to comment
Share on other sites

Hej MacRoy

 

Det är prestashop 1.6.0.9 och då kunden ska betala står det att inga leverantörer är tillgängliga. Jag har manuellt lagt till DHL och ställt in intervall på frakt mellan 0-50000:- Även lagt till leverantör under produkt. Däremot har jag inte skapat varulager. Måste man ha det?

Link to comment
Share on other sites

Hej Johaneson!

 

Gå till ditt Back Office och till fliken Moduler och välj längs ner Betalning.

 

Bläddra nu ner till Valutarestriktioner och kontrollera att dom flikar som hör till dom betalningsalternativ som du vill ha är förbockade, samt till vilka grupper som dom skall gälla, och sist men inte minst kontrollera att det eller dom länder som detta skall gälla för också är förbockade!

 

Det är inte helt nödvändigt att ha ett lager, men du måste se till att det finns produkter tillgängliga för beställning och det kan man sköta antingen manuellt eller lägga upp ett varulager på olika sätt.

 

Se bifogade bilder för båda dina frågor.

 

 

Bästa hälsningar

MacRoy

post-413956-0-85217400-1447966755_thumb.jpg

post-413956-0-70630900-1447966773_thumb.jpg

Edited by MacRoy (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Tack MacRoy, jag fick till det så att det fungerar!!

 

Nu återstår bara ett problem och det är att det totala priset inte stämmer då man checkar ut för betalning(steg 5), eller rättare sagt så ser kunden ett lägre totalpris än det faktiska. Jag såg att det var vanligt i PrestaShop 1.6.0.9 och att jag kanske borde uppdatera till senaste versionen, men jag vet inte om jag vågar då allt annat fungerar. Men den funktionen känns rätt viktig. Brukar det fungera bra efter uppdatering till senaste versionen? Är det något jag bör tänka på?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...