Jump to content

teksten aanpassen


Tux-

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben pas met Prestashop begonnen, dus hier nog weinig ervaring mee. Ik heb wel vaker websites gemaakt, maar dan puur met HTML, CSS en PHP, dus het Prestashop gebeuren met de modules in plaats van directe HTML en CSS is even wennen.

 

Nu zijn er een aantal teksten die ik wil aanpassen, zowel van het (standaard) thema als van enkele modules. Het gaat hierbij om de module 'winkelblok' waar ik de teksten wil aanpassen van 'onze winkels' naar 'onze winkel' en 'ontdek onze winkels' maar bij de configuratie van die module is het alleen mogelijk de afbeelding te wijzigen.

Hetzelfde geldt voor de teksten in het thema. Er staat nu in de balk bovenin 'contacteer ons', maar dat wil ik ook veranderen.

Ik heb al gezocht, en ik vond dat ik teksten kon aanpassen in 'Beheersysteem >> Tools >> Translations' of wellicht dat in het nederlands, maar ik kan niets vinden wat daar op lijkt. Ik vind slechts 'instellingen' en daaronder geen knop 'translations'/'vertalingen', en ook onder 'geavanceerde parameters'/'administratie' vind ik niets dat erop lijkt.

Waar vind ik de mogelijkheid om de vertalingen van de modules en het thema aan te passen dan wel?

 

Verder ben ik nogal gewend iedere pagina de contents te kunnen aanpassen en dat er voor iedere pagina een html bestand is. Met Prestashop vind ik dit heel onoverzichtelijk. Ik kan bijvoorbeeld wel met CMS contents van bepaalde pagina's aanpassen, maar niet bijvoorbeeld een stuk tekst toevoegen bij de 'contact' pagina waar ik wat meer informatie boven het contactformulier zou willen zetten

 

Excuses als het erg domme vragen zijn, ik ben heel basic website bouwen/beheer gewend met pure HTML/CSS dus dit is even wennen. Als iemand tips heeft voor beknopte goede documentatie waarin antwoorden op deze vragen staan als het simpel zou moeten zijn is het ook goed.

 

Bij voorbaat dank,

Link to comment
Share on other sites

Dank voor uw reactie.

 

Als ik naar 'lokalisatie' > 'vertalingen' ga, dan zou ik bij 'front-office translations' blijkbaar wel de vertalingen aanpassen, en ook de andere opties, maar net de optie die ik dan moet hebben ('installed module translations') geeft de volgende error als ik op 'modify' klik:

"Warning! Your PHP configuration limits the maximum number of fields allowed in a form:
1000 for max_input_vars.
Please ask your hosting provider to increase this limit to 2134 at least, or you will have to edit the translation files."

 

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...