Jump to content

Fejl efter oprettelse af bruger og e-mailproblemer *LØST*


Prestafan1234

Recommended Posts

Hej

Jeg får fejl, når jeg forsøger at oprette en bruger - man lander på en http 500 fejlside, men når jeg klikker F5 kommer jeg tilbage til loginsiden, og brugeren er blevet oprettet!

Det er ganske lidt jeg har rettet i shoppen, mest via backend. Men jeg havde slettet felterne til angivelse af køn samt fødselsdag, og jeg kan ikke huske, om jeg prøvede at oprette en bruger efter jeg fjernede disse felter. Derfor har jeg nu uploadet alle de berørte filer fra min backup - men jeg får stadig fejlen.

Der sendes heller ikke længere en mail med brugeroplysningerne, dette ved jeg 100% har virket tidligere. Så det undrer mig, hvad der kan være sket, når jeg har genskabt alle filer jeg har rettet i. Filen my-account.php er der ikke pillet i overhovedet siden installationen, og det ser ud til, at det er denne fil, den prøver at sende den nyoprettede bruger til.

Alle forslag modtages med kyshånd, da jeg kun mangler ganske få ting for at gå live med min nye shop, men det kan jeg ikke med denne fejl:-(

Efter at have brugt et par timer på at søge i forummet og på Google, føler jeg mig overbevist om, at det er den manglende mailudsendelse, der gør at jeg får fejl.

Jeg har læst indlæg om folk hostet hos one.com, hvor mail pludselig ikke virkede mere. Jeg er hostet hos Gigahost - er der mon nogen andre der er hostet der og har samme problemer??? Jeg har prøvet filen mailsend.php som Kjeld har lavet - det virker ikke

UPDATE
Det var ikke nemt at gennemskue, men jeg prøvede at skifte til engelsk som virkede - altså måtte det være mine sprogfiler den var gal med. Jeg har nu slettet dansk og uploadet det igen - og nu virker mails igen. 6 timer senere....s jeg har altså rettet et eller andet, som smadrede det - ved stadig ikke hvad:-(

Link to comment
Share on other sites

De fjernede felter burde ikke give nogen problemer da de ikke er krævet udfyldt, men du kan jo prøve at lave felterne igen, men denne gang som type="hidden". Jeg tvivler nu på det er her problemet ligger, Jeg har selv tidligere haft one, og der er ret mange ting de ikke understøtter, så måske problemet kan ligge der. Har det virket før? Prøv evt at ligge nogen friske filer i mappen.

At den ikke sender mail kan skyldes at fejlen ligger før at mailen bliver sendt i php koden, men det kan også være fordi fejlen ligger der.

Hvis du slår visning af fejl til (det mener jeg godt at man kan hos one) Så burde du kunne se hvilken linje og i hvilken fil fejl kommer.

Det kan også være fejlen ligger i .tpl filen (theme filerne).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...