Raaminspiratie Posted November 14, 2015 Share Posted November 14, 2015 (edited) Goedemiddag, Ik heb voor één product, 50 productattributen. Deze maken samen heel veel productcombinaties. Nu loop ik tegen het probleem aan dat er een maximum aantal combinaties per product is (hoeveel weet ik niet, er staan geen aantallen bij de combinaties). Dit betekend dat ik mijn product op moet splitsen in meerdere producten en dat maakt het voor de consument erg onduidelijk. Mijn attributen voor een rolgordijn zijn bijvoorbeeld: - 15 verschillende breedtemaat groepen (400mm tot 600mm / 601mm tot 800mm / 801mm tot 1000mm etc.) - 1 hoogtemaat groep - 15 verschillende stofsoorten - 7 verschillende bedieningen - etc. etc. Al deze attributen vormen alle mogelijke combinaties met elkaar en dat zijn er dus te veel (en voor de rolgordijnen zijn het er nog het minste). Is er een mogelijkheid om het aantal mogelijke productcombinaties te verhogen (liefst onbeperkt)? Edited November 15, 2015 by Raaminspiratie (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raaminspiratie Posted November 14, 2015 Author Share Posted November 14, 2015 Ik ga die eens even onderzoeken. Bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raaminspiratie Posted November 14, 2015 Author Share Posted November 14, 2015 Ik heb het gezien idd. Is het misschien handiger om dan een module te kopen die aan de hand van de ingegeven maten door de klant, een prijs genereert uit een database? Dit is voor mijn klanten nog handiger en het beperkt het aantal productcombinaties die ik nodig heb (denk ik). Heb jij hier een mening over en weet jij een geschikte module hiervoor? Het gaat er dan om dat de consument een breedte en een hoogtemaat in moet geven zonder dat ze ook hoeven te kiezen uit een breedte en hoogtemaat groep (van/tot). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raaminspiratie Posted November 14, 2015 Author Share Posted November 14, 2015 Ik ga weer even kijken. Bedankt weer! Ik laat je weten of ik er iets mee kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raaminspiratie Posted November 14, 2015 Author Share Posted November 14, 2015 Dat ziet er idd goed uit. Wat denk jij van deze module? http://www.alabazweb.com/es/modulos-prestashop-para-la-personalizacion-avanzada-de-productos/21-modulo-venta-de-productos-for-m2-m3-lineales-y-decimales-prestashop.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raaminspiratie Posted November 14, 2015 Author Share Posted November 14, 2015 Ik heb de handleiding gedownload en dat zag er wel goed uit. Maar idd, in de frontoffice is het niet zo mooi, dan ziet die andere er een stuk beter uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raaminspiratie Posted November 14, 2015 Author Share Posted November 14, 2015 Dat maakt de keuze al een stuk makkelijker hahaha. Wat ik niet kan vinden is, of er een Nederlandse versie is en of er een goede handleiding bijzit. Heb net al ff in de backoffice demo zitten klooien maar daar kom ik nog niet echt (echt niet) uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raaminspiratie Posted November 14, 2015 Author Share Posted November 14, 2015 Top, bedankt voor alle hulp. Ik ga alles eens even op een rijtje zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raaminspiratie Posted November 15, 2015 Author Share Posted November 15, 2015 In Addons staat is "al vertaald in het Frans en Engels", dus ik ben bang van niet. Maar niet getreurd, in je backoffice kun je gemakkelijk vanuit het configuratiescherm van de module bovenaan op 'Vertalen' klikken en dan kun je vervolgens een lijstje met strings handmatig vertalen. Dit is de handleiding van de module: http://dp.prestalife.net/docs/index.php#introduction Ik heb even contact gehad met de ontwikkelaar van de Dynamic Procuct Price module. Om te bereiken wat ik nodig heb moet ik alles in een php file zetten. Voorbeeld: $wrange1 = range(400, 600); $wrange2 = range(601, 800); $wrange3 = range(801, 1000); $wrange4 = range(1001, 1200); $hrange1 = range(1851, 2000); $hrange2 = range(2001, 2200); $hrange3 = range(2401, 2600); $hrange4 = range(2601, 2800); if(in_array($width, $wrange1) AND in_array($height, $hrange1)) $result = 83; if(in_array($width, $wrange2) AND in_array($height, $hrange2)) $result = 94; if(in_array($width, $wrange3) AND in_array($height, $hrange2)) $result = 104; if(in_array($width, $wrange4) AND in_array($height, $hrange4)) $result = 115; Dit zal wel werken maar het is ongelofelijk veel werk. Ik heb er producten bij met zoveel combinaties in breedte, hoogte en prijzen... en ook het aanpassen van de prijzen bij verhogingen is dan niet te doen. Weet jij hier een oplossing voor of moet ik verder speuren naar een andere module waarbij ik alles eerst in een excel file kan maken? Ik heb geprobeerd dit in excel te doen maar dan maakt hij er als php file iets heel raars van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raaminspiratie Posted November 16, 2015 Author Share Posted November 16, 2015 Ja dat moet op één of andere manier wel mogelijk zijn. Om je een voorbeeld te geven, ik heb bij de verticale lamellen 336 verschillende breedte/hoogte combinaties die allemaal hun eigen prijs hebben. En dit is nog maar 1 prijsgroep. Er zijn 13 prijsgroepen voor dit product alleen al. Dus ik moet voor 1 product 13x336=4368 prijzen invoeren. Het is niet te doen om dit handmatig in een php file te zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raaminspiratie Posted November 16, 2015 Author Share Posted November 16, 2015 Dat lijkt veel op maatwerk, zo. Je zou een topic kunnen openen in het Job Offers subforum, er zijn hier veel capabele programmeurs te vinden voor zoiets. Wellicht kost het ze niet te veel moeite om de module uit te breiden met de functionaliteit die je graag wilt. Ga ik dat doen. Bedank weer voor je antwoord! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts