Jump to content

Aantal productcombinaties verhogen


Raaminspiratie

Recommended Posts

Goedemiddag,

 

Ik heb voor één product, 50 productattributen. Deze maken samen heel veel productcombinaties. Nu loop ik tegen het probleem aan dat er een maximum aantal combinaties per product is (hoeveel weet ik niet, er staan geen aantallen bij de combinaties). Dit betekend dat ik mijn product op moet splitsen in meerdere producten en dat maakt het voor de consument erg onduidelijk.

 

Mijn attributen voor een rolgordijn zijn bijvoorbeeld:

 

- 15 verschillende breedtemaat groepen (400mm tot 600mm / 601mm tot 800mm / 801mm tot 1000mm etc.)

- 1 hoogtemaat groep

- 15 verschillende stofsoorten

- 7 verschillende bedieningen

- etc. etc.

 

Al deze attributen vormen alle mogelijke combinaties met elkaar en dat zijn er dus te veel (en voor de rolgordijnen zijn het er nog het minste).

 

Is er een mogelijkheid om het aantal mogelijke productcombinaties te verhogen (liefst onbeperkt)?

Edited by Raaminspiratie (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb het gezien idd. Is het misschien handiger om dan een module te kopen die aan de hand van de ingegeven maten door de klant, een prijs genereert uit een database? Dit is voor mijn klanten nog handiger en het beperkt het aantal productcombinaties die ik nodig heb (denk ik).

 

Heb jij hier een mening over en weet jij een geschikte module hiervoor?

 

Het gaat er dan om dat de consument een breedte en een hoogtemaat in moet geven zonder dat ze ook hoeven te kiezen uit een breedte en hoogtemaat groep (van/tot).

Link to comment
Share on other sites

In Addons staat is "al vertaald in het Frans en Engels", dus ik ben bang van niet. Maar niet getreurd, in je backoffice kun je gemakkelijk vanuit het configuratiescherm van de module bovenaan op 'Vertalen' klikken en dan kun je vervolgens een lijstje met strings handmatig vertalen.

 

Dit is de handleiding van de module: http://dp.prestalife.net/docs/index.php#introduction

 

Ik heb even contact gehad met de ontwikkelaar van de Dynamic Procuct Price module. Om te bereiken wat ik nodig heb moet ik alles in een php file zetten.

 

Voorbeeld:

 

$wrange1 = range(400, 600);

$wrange2 = range(601, 800);

$wrange3 = range(801, 1000);

$wrange4 = range(1001, 1200);

 

$hrange1 = range(1851, 2000);

$hrange2 = range(2001, 2200);

$hrange3 = range(2401, 2600);

$hrange4 = range(2601, 2800);

 

if(in_array($width, $wrange1) AND in_array($height, $hrange1)) $result = 83;

 

if(in_array($width, $wrange2) AND in_array($height, $hrange2)) $result = 94;

 

if(in_array($width, $wrange3) AND in_array($height, $hrange2)) $result = 104;

 

if(in_array($width, $wrange4) AND in_array($height, $hrange4)) $result = 115;

 

Dit zal wel werken maar het is ongelofelijk veel werk. Ik heb er producten bij met zoveel combinaties in breedte, hoogte en prijzen... en ook het aanpassen van de prijzen bij verhogingen is dan niet te doen.

 
Weet jij hier een oplossing voor of moet ik verder speuren naar een andere module waarbij ik alles eerst in een excel file kan maken? Ik heb geprobeerd dit in excel te doen maar dan maakt hij er als php file iets heel raars van.
Link to comment
Share on other sites

Ja dat moet op één of andere manier wel mogelijk zijn. Om je een voorbeeld te geven, ik heb bij de verticale lamellen 336 verschillende breedte/hoogte combinaties die allemaal hun eigen prijs hebben. En dit is nog maar 1 prijsgroep. Er zijn 13 prijsgroepen voor dit product alleen al. Dus ik moet voor 1 product 13x336=4368 prijzen invoeren. Het is niet te doen om dit handmatig in een php file te zetten.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...