Jump to content

Multi Store inclusief advanced stock - Kopieëren van producten geeft problemen met voorraad


dacyph

Recommended Posts

Wij hebben een multishop omgeving op 1.6.1.0 waarin geavanceerd voorraadbeheer aan staat. Bij het aanmaken van een nieuw product en vervolgens de voorraad ophogen wordt de voorraad netjes getoond bij catalogus->producten. Indien we een product kopiëren en vervolgens het standaard magazijn selecteren, kunnen we wel voorraad toevoegen en zien bij geavanceerd voorraadbeheer, maar deze wordt niet getoond bij catalogus->producten. Wat blijkt, de database tabel stock_available wordt niet bijgewerkt, alleen de tabel stock. Iemand een idee hoe dit komt en hoe dit op te lossen is (behalve iedere keer de database handmatig aanpassen)

Edited by dacyph (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

thnx voor je antwoord.

Wel vreemd dat net deze ene query een probleem zou moeten geven met MySQL. Stack thread staat niet ingesteld en zou dus door de server dynamisch moeten zijn.. Om nou MariaDB te gaan gebruiken voor die ene query lijkt me helemaaal extreem. Zou het nergens anders aan kunnen liggen?

Link to comment
Share on other sites

Dan zal ik vanavond even de shop in onderhoud zetten en testen. Live lijkt me dat geen goed plan :)
Thnx voor de tip, had eigenlijk stiekum gehoopt dat het ergens standaard in prestashop zou staan net als de debug optie, alleen die toont alleen fouten helaas.

stack staat op 256k dus zou het eigenlijk niet mogen zijn.  Anders nog een alternatief idee toevallig?

Link to comment
Share on other sites

Wij hebben een multishop omgeving op 1.6.1.0 waarin geavanceerd voorraadbeheer aan staat. Bij het aanmaken van een nieuw product en vervolgens de voorraad ophogen wordt de voorraad netjes getoond bij catalogus->producten. Indien we een product kopiëren en vervolgens het standaard magazijn selecteren, kunnen we wel voorraad toevoegen en zien bij geavanceerd voorraadbeheer, maar deze wordt niet getoond bij catalogus->producten. Wat blijkt, de database tabel stock_available wordt niet bijgewerkt, alleen de tabel stock. Iemand een idee hoe dit komt en hoe dit op te lossen is (behalve iedere keer de database handmatig aanpassen)

 

Ik heb dat probleem al jaren, dan wel niet in multishop maar in een gewone winkel. Developers doen er niets aan, de reden waarom ze niets doen is niet zo duidelijk. de oplossing hier is om maar geen gebruik van geavanceerd voorraad beheer te maken (is trouwens toch troep)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...