Jump to content

Bästa stället att ange kollinummer på?


cecepee

Recommended Posts

Hej.

Jag har en ganska simpel fråga.
Alla ni som använder frakter med kollinummer, var skriver ni in dessa nummer så att kunderna kommer åt dem.
Jag hittar inget specielt fält för kollinummer så jag skapar bara ett ordermeddelande och skriver nummret där.
Men jag har en kännsla av att det finns smartare sätt att göra detta på.
Hur gör ni?

//Peter

Link to comment
Share on other sites

Jag har kollat på detta nu, men vilken url skall man lägga in för t.ex. Posten? Det står ju inte särskilt tydligt hur länken behöver vara utformad.
Posten har tex sökmotorn för paket på deras startsida, skall man då sätta url till www-posten.se ? Det känns inte som att det skulle fungers.

Mvh
Peter

Link to comment
Share on other sites

Tack för den länken.
Men detta fungerar dessvärre inte för mig. Är det någon modul man behöver installera för detta också?
Jag lade in länken för posten. sen la jag en testorder, satte den i läget "preparation in progress".
Men ingen stans hittar jag att man kan ange kollinummer, så är det så att en modul behövs också?

Mvh
Peter

Link to comment
Share on other sites

Nej. Nu har jag vridit och vänt på detta, men jag hittar inte det du beskriver här.
"Efter det kommer det dyka upp en ruta för kollinr på ordern när du har statusen “förberedelse pågår”.

Är det något mer jag behöver ha installerat?

Mvh
Peter

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 years later...

Hej

 

Vet att det är en gammal tråd som jag nu väcker till liv igen. När vi inne i Pacsoft skulle spåra en kod öppnades ett nytt fönster upp när vi klicka på kollinumret. Detta har hjälpt oss en hel del när vi skickar våra hemlarm från larmhem mm till våra kunder.

 

I URL fältet såg jag en länk som ser ut så här

 

http://po.unifaun.se/ufoweb-201410140833/ext.po.SE.TrackPosten?searchId=

 

Bakom = tecknet kommer din Prestashop att lägga till det kollinummer som du vil delge kunden. Lägga till spårningsnummer gör du inne på varje en order!

 

Hela länken ovan måste användas och klistras in i fältet "Spårnings URL" Fungerar endast om du har ett fraktalternativ där du skickat med POSTEN!

 

Hoppas detta hjälpte någon därute :)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...