Jump to content

Nieuwe installatie met oude database


Recommended Posts

Sinds maart draait mijn webshop op Prestashop.

Ik gebruik een aangekocht thema en mijn huidige Prestashop versie is 1.6.0.11.

 

Het is niet zo dat ik ieder probleem waar ik tegenaan loop hier meteen ga posten, want ik heb al een hoop geleerd en opgelost door gewoon te zoeken en lezen.

Maar nu loop ik loop tegen een aantal problemen aan waar ik geen oplossing voor kan vinden....

 

Als ik mijn huidige shop wil updaten met de 1-click update module dan update hij wel, maar mijn admin ziet er naar de update niet zo uit als in een schone installatie. Het blijft zoals het was alleen dan met de vermelding met de versie midden boven in de balk.

 

Nu voldoet mijn huidige thema ook niet helemaal meer aan mijn wensen dus wil ik eigenlijk ook een nieuw thema installeren.

 

Omdat het updaten niet gaat zoals het moet en ik op dit moment dus niet verder kom zat ik te denken om in een submap een schone installatie van Prestashop te zetten met mijn nieuwe thema.

(Het nieuwe thema is niet compatible met mijn huidige versie 1.6.0.11)

Op deze manier kan ik mijn shop helemaal inrichten zoals ik wil en dan als alles klaar is wil ik mijn huidige shop vervangen door de nieuwe.

 

Maar dan komt het "probleem" database om de hoek kijken.

Als ik een nieuwere prestashop versie gebruik voor mijn "nieuwe" look, kan ik niet de database gebruiken van mijn huidige shop omdat de versies niet overeenkomen.

 

Is er een manier om de database te converteren naar de nieuwste versie op het moment dat mijn nieuwe site live gaat, zodat ik geen klanten, winkelwagens en bestellingen hoef te missen?

 

Of heeft iemand andere suggesties?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik loop tegen het volgende probleem aan, Ik heb in de nieuwe test shop (v1.6.1.1), via 'n opgeslagen cvs bestand m'n categorieën en producten terug ingeladen, na aanpassing van enkele velden en er enkele toegevoegd, dit lukte prima.

Helaas zijn de video bestanden, van m'n vorige webshop (V1.5.4.1) niet meegenomen, daar er geen aparte voorziening voor is.

 

Mijn vraag is nu, waar zou ik deze via m'n oude database kunnen terughalen? Is er 'n aparte tabel waar deze video instellingen in zijn opgeslagen, die ik eventueel kan importeren naar m'n nieuwe aangemaakte en inmiddels al deels geladen database?

Daar de nieuwe database indeling er anders uitziet, is het geen optie om alle tabellen zomaar over te zetten.

 

De gebrekkige, niet volledige export mogelijkheid bij producten in BO, laat nog steeds geen volledige export van alle velden toe.

 

MVG,

Generaal

Link to comment
Share on other sites

Beste Musicmaster,

Ik heb de meesten ingevoegd gehad via de Movie tool op de productpagina,  <iframe width="360" height="211" src="https://www.youtube.com/embed/D8RhR4odD1o" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

De bestanden die m'n leverancier aanlevert, staat soortgelijke code, bij het importeren, CVS, komt deze code gewoon in het product omschrijvingsveld te staan, zonder weergave van het filmpje.

Ik heb in m'n oude shop, al heel de producten nagelopen en dit weeral manueel aangepast, dit staat me blijkbaar weer opnieuw te gebeuren bij de test V1.6.1.1 versie data.

 

Misschien dat er 'n betere manier is.

 

MVG,

Generaal

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Beste Generaal,

 

Ik wilde CSV bestanden van uit het hoofddomein importeren naar het subdomein maar krijg telkens een foutmelding. Heb je een voorbeeld van je CSV bestanden waar ik een vergelijking mee kan maken? 

Welk(e) bestand heb je b.v. bij categorie via phpMyadmin geimporteerd?

 

Het importeren van de database uit de oude omgeving naar de nieuwe omgeving is in zoverre gelukt dat deze wel in het subdomein staan maar dat ik ze in de BO niet zie. Moeten er nog meer handelingen verricht worden alvorens ik ze in de BO ter beschikking heb?

 

Alvast bedankt voor je moeite.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...