Jump to content

Verzendingskosten verschillend per land extensie


NielN

Recommended Posts

Daar heb je geen speciale 'extensie' of module voor nodig want dit kan je standaard al in de Prestashop backoffce voorelkaar krijgen :)

Verzendkosten kan je instellen per zone. Standaard zijn een aantal grotere zones voorgedefinieerd, zoals bijv. de zone Europe met Europese landen (die lid zijn van de EU).

Dus de truc is om eerst een nieuwe zone aan te maken (zie hier de handleiding hiervoor) en een land (of groep van landen) te bewerken en aan deze zone toe te wijzen (zie hier de handleiding).

 

Dus je kunt bijvoorbeeld een zone Nederland aanmaken en vervolgens het land Nederland te bewerken en bij de instellingen hierbij de zone Europe te wijzigen naar je nieuwe zone Nederland.

Bij je vervoerders selecteer je dan de nieuwe zone Nederland en stel je de verzendkosten in die dan alleen gelden voor het land Nederland.

 

Ander voorbeeld: maak een zone Benelux en wijs de landen Nederland, Belgie en Luxemburg aan deze nieuwe zone toe en stel voor deze zone de verzendkosten in (die dan gelden voor deze 3 landen).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hoi

 

 

Ik wil de verzendkosten voor Nederland anders hebben dan de rest van Europa ( België, Luxemburg enz.)

Ik heb bij zone Nederland toegevoegd en Belgie als test maar dan krijg ik de foutmelding geen vervoerder beschikbaar.

 

site is http://kraamkado-met-naam-baby.nl

 

Ik heb het nu weer op Europa staan.

 

Wat is jou site zodat ik kan kijken?

 

Groetjes

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...