Jump to content

HJÆLP HASTER - Opdatere til 1.6.1.1


by bram

Recommended Posts

Hej

Jeg kan opdatere til ovenstående, men ved simpelthen ikke hvordan..?

Jeg har snakket med dem som har lavet temaet omkring nogle problemer og de siger at jeg skal opdatere til den nyeste software..

De har så samtidig ødelagt mit site, da de var inde på det.. men det er en anden historie.

 

Når jeg går ind på: You can update to PrestaShop 1.6.1.1 på min side, spørger den om e-mail og om jeg vil prøve Prestashop, eller jeg vil åbne en webshop... og mange andre.. men jeg har downloadet prestashop 1.6.1.1, så nu skal jeg bare have lagt den oven på mit "gamle" site..

 

Så hvis nogen kan guide mig i gennem, ville jeg blive lykkelig.

 

På forhånd tak.

 

Michael

 

www.bybram.dk

 

Edited by by bram (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

En opgradering er, på trods af at PrestaShop opfordrer til det hele tiden og igen, ikke blot noget man bare lige gør, hvis man i øvrigt ikke er på helt sikker grund og ikke ved, hvordan shoppen er skruet sammen, bare sådan helt basalt. Og slet ikke, hvis man har en shop med mange ordrer. For man risikerer nedetid, ting der ikke virker eller i værste fald, at man må rulle tilbage til tidligere version.

 

Jeg tvivler i øvrigt på, at det vil løse nogen problemer i dit tilfælde. Som hovedregel, er et theme kompatibelt i en hovedversion - her 1.6 - eller ikke. Hvis du har købt et theme som passede til din version, må udvikleren tilpasse og ikke bede dig opgradere.

 

På trods af, at PrestaShop benytter enhver lejlighed til at fortælle, at man skal opgradere, så er det faktisk ikke en simpel opgave (jo, det kan det være). Men der er mange faktorer. Hvis du havde en omsætning på 20-30 tusinde kr. om dagen (eller 1000-2000, hvad der nu er god omsætning for dig, ville du så tænke lidt før du trykkede på knappen opgrader?

 

Det tror jeg, og sådan skal du altid tænke på en opgradering - hvad koster det at holde lukket i 1, 2, 3 dage, fordi noget gik galt efter opgradering, måske blot fordi du glemte at lave en backup af filer og database, eller ikke vidste hvordan og tog chancen?

 

Det er ikke rettet mod dig - så tag det ikke personligt - men mod de mange, der råber hjælp i forum efter en opgradering, hvor man måske lige skulle have sat sig ind i backup procedurer, uden blot at stole blindt på den måske indbyggede backup funktion - og som altid min kæphest: du skal ikke opgradere for opgraderingens skyld :-)

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej og mange tak for dit svar.

 

Jeg har det lidt på samme måde, at de må tilpasse mit tema, da jeg jo har købt det, med de features som gør at det burde kunne tage flere sprog og valutaer. Uden at skulle opdatere til en nyere version.

 

Samtidig et jeg absolut ikke skrap til - og har ikke prøvet at lave back-up, ud over den som ligger som standard i Prestashop.. og som jeg faktisk ikke ved hvordan jeg egentligt skulle gøre, hvis mit site gik helt ned... hmmm.

 

Men jeg følger dit råd og mit fornemmelse, og må få den til at tilpasse sig min version... og den version jeg købte med de features som burde være rigeligt til det jeg skal bruge det til.

 

Mange mange tak for  dit svar.

 

:-) Michael

 

www.bybram.dk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...