Jump to content

Faktura problem ( hjælp søges )


JustCallMeKen

Recommended Posts

Hej. jeg har et problem jeg håber nogen kan hjælpe med. 

er igang med at lave en webshop og er i den adledning igang med at teste webshoppen.

jeg er dog stødt ind i et problem med faktura, ( se billed på link ) http://s2.postimg.org/addb8xl3d/99ftura.png 

 

det hele står ekskl moms :( 

 

hvordan fixer jeg det? der skal jo gerne stå inklusiv.. 

 

Desuden har jeg lidt problemmer med at forstå regler ang faktura, er den faktura som jeg har lavet indtil videre okay at bruge? eller skal der også være handelsbetingelser i ens faktura?

 

håber nogen gider at hjælpe. mvh

post-1123799-0-06180400-1445969551_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Der har jeg været inde og det hele skulle stå som det skal, altså det står inklusiv moms, og på webshoppen i kurv viser den også fint med moms, men når det gælder fakturaen viser den ikke moms heller ikke momssatsen altså 25%.

 

siger din inkl, moms selvom du ligger en vare i kurven til 0 kr i faktauen? jeg er nemlig begyndt at tro det er fordi jeg ikke har testet med varer som koster penge, altså den ikke regner moms med på fakturaen hvis man køber vare for 0 kr.  

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

Nu skriver du ikke, hvilken version det drejer sig om, men jeg gætter på at det er version 1.6.1.1.

 

Prestashop har for en gang skyld lavet en faktura, der er til at holde ud at se på.

 

Desværre jokker de godt og grundigt rundt i det med momsen.

 

Jeg har brugt adskillige timer på at tilrette, så den indeholder de oplysninger, jeg gerne vil have den til at indeholde.

 

Den har nu kørt i 3 uger på mine sider, uden problemer.

 

Jeg har vedlagt pdf folderen, som du kan bruge, hvis du har lyst. Husk at rename den gamle på serveren til pdfBAK,

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

jeg må sige jeg har ikke den største forstand på computer, ville du havde noget imod at jeg spørger hvordan jeg får den sat ind ? og den retter excl momsen til incl ik? 

 

hvis det hele virker osv, vil jeg sgu gerne betale dig 150 kr over bank bankoverførsel for hjælpen :)

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

 Mange tak for den, jeg har nu lagt den nye pdf ind, men der er stadig problemmer. jeg får godt nok inkl moms nogen steder men den beregner bare forkert, inkl priserne og ekskl priserne er desværre det samme? desuden er nede i bunden det samlede beløb stadig i ekskl moms. 

Og under feltet ´´moms ialt´´ medregner den heller ikke momsen, jeg har vedlagt et billed her der viser problemerne her:

 

http://postimg.org/image/xhdt0vehr/

 

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

Prøv at oprette dine egne varer fra bunden, og oprette en ordre. Det er ikke en god ide bare køre på de der demodata.

 

Hvis du har sat momsreglerne rigtigt op, så virker det.

 

Min ser sådan her ud.

post-32533-0-16332800-1446026620_thumb.jpg

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Yes! det virker nu!! jeg takker mange gange for din hjælp! rigtig flink af dig må jeg sige! som lovet vil jeg gerne give dig 150 kr for din hjælp :) 

du skriver bare bankoplysninger til mig privat, så skal jeg nok overfører dem til din konto. bruger DB så hvis du har DB kan du forvente dem med det samme :) igen tusind tak er så glad og spændt på at komme igang med min første webshop :)

 

ville du desuden sige at den her faktura jeg har lavet indtil videre here selvfølgelig med felterne udfyldt osv, overholder alle de krav der er om faktura til min kommende kunder?

 

http://postimg.org/image/mc2z7omhf/

 

Jeg har nemlig oplevet at nogen firmaer sender deres handelsbetingelser med deres faktura dog tror jeg ikke det er et krav?vil nemlig gerne holde min faktura kort og simpel. 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Glæder mig at du fik det til at virke.

 

Dette forum er baseret på frivilligt hjælp. Og frivillig hjælp er som bekendt gratis :-)

 

Mig bekendt er det ikke et krav at handelsbetingelserne fremsendes sammen med fakturaen.

Link to comment
Share on other sites

Du er sgu da bare super flink person :) skal nok huske hvor jeg skal købe næste gang hvis jeg engang skal have nye frø til kolonihuset.

 

Kan man godt få lavet at ens faktura ikke bliver sendt afsted med samme? altså så jeg selv bestemmer hvornår jeg vil sende den via mail til kunden, lige nu sender den nemlig automatisk så snart der kommer en order. vil meget gerne gøre så kunden først får faktura af mig når jeg har sendt varen afsted med posten. 

 

Mvh

Edited by JustCallMeKen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

En hurtig - men sikkert dirty løsning - er at deaktivere faktura ved statussen Betaling modtaget.

 

Det gør du under Ordrer > Statusser.

 

Men så skal du have en anden status, som danner fakturaen. F. eks. oprette en, der hedder Faktura udskrevet.

post-32533-0-79966900-1446030652_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...