Jump to content

Løst: Unknown Column 'last_Connection_Date' In 'where Clause'


e30_dk

Recommended Posts

1.6.1.1

Jeg får følgende error på min netshop: www.aluminiashoppen.dk/adminmfj31

 

[PrestaShopDatabaseException]

Unknown column 'last_connection_date' in 'where clause'
 

            UPDATE `ps_employee`
            SET `last_connection_date` = CURRENT_DATE()
            WHERE `id_employee` = 0 AND `last_connection_date`< CURRENT_DATE()
        

at line 765 in file classes/db/Db.php

 

760.             WebserviceRequest::getInstance()->setError(500, '
 '.$this->getMsgError().'. From '.(isset($dbg[3]['class']) ? $dbg[3]['class'] : '').'->'.$dbg[3]['function'].'() Query was : '.$sql, 97);
761.         }
762.         elseif (_PS_DEBUG_SQL_ && $errno && !defined('PS_INSTALLATION_IN_PROGRESS'))
763.         {
764.             if ($sql)
765.                 throw new PrestaShopDatabaseException($this->getMsgError().'<br /><br /><pre>'.$sql.'</pre>');
766.
767.             throw new PrestaShopDatabaseException($this->getMsgError());
768.         }
769.     }
770.

 

samt:

[PrestaShopDatabaseException]

Table 'U7424762.ps_smarty_last_flush' doesn't exist
 

SELECT UNIX_TIMESTAMP(last_flush) as last_flush FROM `ps_smarty_last_flush` WHERE type='compile' LIMIT 1
at line 765 in file classes/db/Db.php

 

760.             WebserviceRequest::getInstance()->setError(500, '[sql Error] '.$this->getMsgError().'. From '.(isset($dbg[3]['class']) ? $dbg[3]['class'] : '').'->'.$dbg[3]['function'].'() Query was : '.$sql, 97);
761.         }
762.         elseif (_PS_DEBUG_SQL_ && $errno && !defined('PS_INSTALLATION_IN_PROGRESS'))
763.         {
764.             if ($sql)
765.                 throw new PrestaShopDatabaseException($this->getMsgError().'<br /><br /><pre>'.$sql.'</pre>');
766.
767.             throw new PrestaShopDatabaseException($this->getMsgError());
768.         }
769.     }
770.

på: www.aluminiashoppen.dk

Hvad er der sket og hvad kan jeg gøre for at få siden genoprettet?

Mvh

e30_dk

 

 

 

Edited by e30_dk (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg må indrømme, at her må jeg stå af - så vidt jeg husker har du ikke et "klippekortsystem" hvor man kan bestille dig til at rette/oprette moduler etc? i så fald vil jeg godt "købe" din hjælp til at få problemet løst.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hvordan skulle jeg kunne det når jeg fik en error som denne:

"Ajax / Server Error for action backupDb] textStatus: "error " errorThrown:" " jqXHR: " ? og kunne ikke foretage mig noget efterfølgende

 

Det kunne du, hvis du havde taget manuel backup inden opgradering - som det altid anbefales og som der har været skrevet om mange gange her i forum. Hvis man stoler blindt på "systemet", så må man også forberede sig på, at man efterfølgende har nogle fejl som måske kan løses og måske ikke kan løses. Sådan er IT og det gælder ikke kun PrestaShop.

Med en manuel backup sikrer man, at man altid kan gå tilbage til udgangspunktet, så det er utroligt vigtigt, hvis man har en shop med kunder og omsætning. Og derfor laver man aldrig nogensinde en opgradering uden først at have taget manuel backup af filer og database (via FTP og phpMyAdmin)

 

Dette trin har du valgt at springe over, og når det så giver problemer, står du i en skidt situation, muligvis med en shop, der ikke kan reddes.

 

Nu tager du jo sjældent noget af det jeg siger for gode varer, idet jeg jo iflg. dig er en total amatør/idiot, der ikke har forstand på PrestaShop, så eftersom jeg ikke ved noget om det, jeg her har nævnt, behøves du ikke svine mig til endnu en gang. Men ovenstående er skrevet i bedste mening (og ikke mindst et godt råd til andre, der læser denne tråd, inden de opgraderer)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du føler at jeg har svinet dig undskylder jeg meget. Jeg ved godt at jeg kan være ret irriteret hvis tingene ikke fungerer som det skal og jeg ikke kan få hjælp.

Nu er det så nemt at kritisere mig for at jeg at jeg ikke har taget manuel backup af filerne - indtil nu er det ikke lykkedes mig for hver gang jeg starter FTP arbejder den i nogle minuttet hvorefter den afbryder og jeg kan starte forfra endnu engang med samme resultat.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har klaret problemet selv og nu kører den igen som den skal  - næsten - jeg tog chancen og genstartede 1-click igen da jeg gik i seng i aftes og lod den køre og da jeg startede den op igen her til morgen viste FO som den skulle.

Jeg kan derimod ikke gemme mine oprettelser - hverken gem-bliv eller gem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...