Jump to content

[LØST] Enhedspris er forkert, når der er varianter til produktet


OYLSB ~ Leif B.

Recommended Posts

Jeg er ved at sætte Prestashop 1.6.1.1 op, som giver mig lidt udfordringer.

 

Når jeg  skriver et beløb i "Vare pris (ekskl. moms)" så er beløbet alt for højt på de produkter der har farve varianter (vareattributter)  tilknyttet i butikken.

 

På varianternes side er:

 

Engrospris: 0

Indvirkning på pris: ingen

Indvirkning på vægt: ingen

Impact on unit price: ingen - af $ / stk 0

 

Når jeg i "Vare pris (ekskl. moms)" indtaster $ | 1.00000 | pr. | stk

Så bliver enhedsprisen konverteret til kr 44,22 pr. stk på produktbladet i butikken.

 

"Pre-tax retail price" vises korrekt for alle varer i buttikken.

 

$ kursen er 1.000000 

DKK kursen er 6.650000

 

På de produkter der ikke har varianter er der ingen fejl i endhedsprisen.

 

Jeg håber der er en der kan hjælpe, da jeg syntes jeg har søgt nettet igennem for at komme videre...

Edited by oylsb (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ikke rigtigt, for der er jo ingen indstillinger (skal lige siges, jeg kigger via tablet). Jeg ser kun en masse rækker med spoiler og show? Vi skal også se pris-fanebladet på varen. Jo flere oplysninger, jo bedre :-)

Undskyld, jeg har redigeret min tidligere post, så spoilerne er fjernet... Tænkte blot at mange billeder kunne virke uoverskueligt :-)

 

Jeg er usikker på hvilket pris faneblad for varen du ønsker. BO Priser er varens prisopsætning og BO variant 1 og 2 er prisopsætningen til varianterne...

 

Jeg ved ikke hvilke beregninger jeg ellers kan vedlægge?

 

Da jeg har sat enhedsprisen til $1.0000 burde stk prisen være 6,65 kr men som det ses er den 44,22 kr

 

og iøvrigt mange tak for at du gider bruge tid på det her :-)

/Leif B.

Edited by oylsb (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg fastholder min mening. Du bruger USD som standardvaluta og bruger en dansk momsregel på denne. Har du så ændret din momsregel til at gælde for USD også? Hvis jeg var dig, ville jeg bruge DKK som standardvaluta, dansk moms og omregne leverandørens priser inden import til DKK. Jeg tror dit nuværende setup konflikter med logikken i shoppen.

 

Edit: Det var ikke et nej til, at det ikke kunne vente. Nu kiggede jeg bare på det igen. Kan være jeg ændrer holdning, når jeg ser det på en pc og ikke så sent på dagen:-)

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg fastholder min mening. Du bruger USD som standardvaluta og bruger en dansk momsregel på denne. Har du så ændret din momsregel til at gælde for USD også? Hvis jeg var dig, ville jeg bruge DKK som standardvaluta, dansk moms og omregne leverandørens priser inden import til DKK. Jeg tror dit nuværende setup konflikter med logikken i shoppen.

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret, hvis ikke det er fordi, at det eneste der ikke virker i den sammenhæng er "Enhedsprisen". Faktura, kurv m.v. viser fint de rigtige priser i forhold til valuta, moms m.v.

 

Det er altså alene enhedsprisen (som kan undlades at indtastes) der driller.

Jeg kan godt se på momsregler i morgen, for at se om det vil gøre nogen forskel at lægger 25% US moms på beløbet fram for 25% dansk moms?! :-)

 

/Leif

Link to comment
Share on other sites

Vær lige obs på,at hvis du ændrer standardvaluta, så slettes priser. Nu ved jeg ikke, hvor langt du er med shoppen, men jeg ville nok lave disse tests i en testshop :-)

Mange tak for advarslen. Det var jeg ikke opmærksom på.

Jeg er ikke særlig langt, med at lægge vare ind, så det drejer sig højst om 8 vare :-)

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Prestafan1234,

 

Jeg er ikke helt sikker på at du har ret i din påstand. For lad os antage at jeg ønsker at have 2 valuta'er i shoppen, som i dette tilfælde er DKK og USD, så kan jeg jo ikke taste beløbet ind 2 gange, men kun 1 gang, hvor shoppen så beregner om til sekundær valuta?!

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Prestafan1234,

 

Jeg er ikke helt sikker på at du har ret i din påstand. For lad os antage at jeg ønsker at have 2 valuta'er i shoppen, som i dette tilfælde er DKK og USD, så kan jeg jo ikke taste beløbet ind 2 gange, men kun 1 gang, hvor shoppen så beregner om til sekundær valuta?!

Ja, det er selvfølgelig muligt at have flere valutaer i shoppen. Det jeg gerne ville tjekke var, om fejlen skete pga. momsregler eller andet.

 

Nu har jeg tjekket i min testshop - som er en lidt ældre version nemlig 1.6.0.14. Jeg kan ikke genskabe din fejl. Priser blev i øvrigt ikke slettet (det mener jeg, at de gjorde i tidligere versioner), de får blot nyt valutasymbol - og omregnes dermed ikke, så 100 DKK står som 100 USD efter skiftet

 

Dansk valuta

post-59716-0-43357500-1445710621_thumb.jpg

 

Oprettelse af varianter uden indvirkning på pris

post-59716-0-36230300-1445710697_thumb.jpg

 

Slutpris i shop - OK

post-59716-0-34288600-1445710730_thumb.jpg

 

Skift til USD som standardvaluta i shop - samme vare - pris omregnes korrekt

post-59716-0-36886300-1445710848_thumb.jpg

 

Opret ny vare med samme pris som i dit eksempel - oprettelse af to varianter uden indvirkning på pris. Resultat OK

post-59716-0-25833900-1445711520_thumb.jpg

 

post-59716-0-37719100-1445710984_thumb.jpg

 

Konklusion: Enten er der "et eller andet" forkert i din opsætning, eller også er det en bug i version 1.6.11. Jeg har ikke lige mulighed for at lave samme manøvre i nyeste version, før jeg installerer ny testshop.

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke vareprisen den er gal med, den har virket hele tiden...

Det er stk prisen (den som står under vareprisen), som, så vidt jeg kan se, du ikke har med i din test.

Jeg ved så ikke om det har nogen betydning, at priserne vises eksl. moms hos mig.

Jeg har forsøgt en masse og kigget i datagrundlaget uden at komme nærmere...

 

Ved du hvilken .tpl (eller anden) fil der laver omregningen, for den har jeg heller ikke kunnet finde, for at se om der var en kodefejl...

ps_variant1_shop.jpg

 

Og endnu en gang mange mange tak for din indsats :-)

Edited by oylsb (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg har fået gennembrud i sagen.
I "themes/default-bootstrap/js/product.js" har jeg ændret fra

	if (productUnitPriceRatio > 0)
	{
		$('#unit_price_display').text(formatCurrency(unit_price * currencyRate, currencyFormat, currencySign, currencyBlank));
		$('.unit-price').show();
	}

til 

	if (productUnitPriceRatio > 0)
	{
		//$('#unit_price_display').text(formatCurrency(unit_price * currencyRate, currencyFormat, currencySign, currencyBlank));
		$('.unit-price').show();
	}

Hvilket gav en rigtig beregning.

Jeg ved så ikke om det vil give bagslag andre steder...

Edited by oylsb (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...