Jump to content

Prestashop Overplaatsen Andere Map


Recommended Posts

Goeiemorgen,

 

Ik heb even een snelle vraag tussen neus en lippen door.

Ik ben bezig met een webshop voor een klant maar die ben ik aan het maken in een submap van hun server.

Als ik de website dan klaar heb kan ik dat de inhoud van de submap dan zo in de root folder gooien zonder dat er iets aangepast moet worden? Of zullen er dingen moeten worden aangepast.

 

Ik weet dat je met linkjes rekening moet houden dat het dan www.WEBSITE.xxx/overons.php moet zijn en niet www.WEBSITE.xxx/prestashop/overons.php maar zijn er verder nog dingen die dan veranderd moeten worden?

Denk bijvoorbeeld aan modules en dat soort ding.

Ik hoor graag van jullie.

 

Met vriendelijke groeten,

Remy

Edited by RemySan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hoi Remy

indien je op hetelfde domein blijft hoef je niet heel veel te veranderen 

1) map config : settings.inc.php aanpassen met de juiste url je ziet hier nu /je-mapnaam-staan

dan inloggen in je admin dan wordt eea automatisch weer rechtgetrokken en anders de juist url toevoegen 

bij problemen 

2) .htaccess verwijderen , en opnieuw genereren 

3)robottext opnieuw genereren 

 

dat is het 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Het moment van de waarheid was daar maar zonder succes...

Direct bij stap 1 gaat het al mis als ik config bestand wil aanpassen. Ik moet daar /je-mapnaam weghalen etc etc. Maar ik heb dit geeneens in het bestand staan..

Ook als ik naar www.quartier.nl/admin**** ga krijg ik geen inlog scherm maar gewoon een witte pagina voor mijn gezicht gedrukt.

Komt dit omdat ik het niet opnieuw heb gekoppeld of is het wat anders?

 

Zal direct even laten zien hoe het bestand setting.inc.php eruit ziet (:


Edited by RemySan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

kom er op terug ,, 

de config inc is idd anders bij de nieuwe versies , komt mede doordat ik handmatig upgrade ,,

was van plan om afgelopen weekend een nieuwe PS te installeren , maar ben er helaas niet aan toegekomen ,,

staat voor vandaag in de planning 

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor je bericht, maar morgen is het eigenlijk al te laat ... :(

Is namelijk voor een klant en de webshop moet vandaag al online. Ik ga alles eens terug zetten naar gisteren en dan eens opnieuw proberen.

Als je toch nog een ingeving krijgt hoor ik het graag van je!

Link to comment
Share on other sites

Hey.

 

Website staat ondertussen online. Heb een backup naar gisteren terug laten zetten zodat alles weer was zoals het is en dan heb ik via instellingen>SEO & URL's> Selecteer Winkel URL de basis URL aangepast zodat het root word. Alle oude meuk eruit gegooid en prestashop in de root folder gegooid en vollá de website is er.

 

Nu zit ik alleen nog met de struggle dat de afbeeldingen die ik extra heb ingevoegd in bijvoorbeeld een beschrijving 'Vraagtekens' zijn. Is er een manier om dit in een keer aan te passen zodat ik niet afbeelding voor afbeelding hoe te wijzigen ..

Zal even een screenshot achter laten ! (:

 

Thanks!

 

post-1110610-0-70978200-1448292384_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Dat de URL's niet kloppen weet ik, maar de vraag is: is er een mogelijkheid om die allemaal in een keer te veranderen zodat ik niet link voor link hoef aan te passen in de backoffice?

 

En dat de linkjes nergens naar toe linken klopt helemaal, deze zijn nog niet gekoppeld ... (:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...