Jump to content

[Opgelost]Installatie van Mollie


Recommended Posts

Wat nergens staat is dat Mollie alleen werkt <1.6
In de cloud is de module nog niet toegelaten.

Daar zijn ze wel mee bezig maar de developers van Presta moeten de module eerst vrijgeven voor in de presta module marktplaats.

 

De Mollie module van github werkt alleen op VPS of eigen webserver.

 

Info van github

 

  • Download de laatste versie van de module via de Releases-pagina.
  • Pak het archief uit
  • Kopieer de map mollie naar de map modules in uw Prestashop installatie
  • Ga in uw administratiepaneel naar de tab 'Modules' en kies in het lijstje 'Categories' voor 'Payments and Gateways'
  • Klik op de 'install' knop rechts van de Mollie Payment Module
  • Vul uw API-key in en sla de gegevens vervolgens op.
Link to comment
Share on other sites

Dat klopt (in de PrestaCloud NIET, lokaal WEL) en daarna contact met hun helpdesk gehad ---:

 

 

Hier wat quotes van hem:

"Ik heb het probleem onderzocht en besproken met onze plug-in Ontwikkelaar, die de module voor Prestashop heeft geschreven.
Ik heb begrepen dat wij momenteel geen mogelijkheden kunnen bieden om onze module operationeel te krijgen op Prestashop Cloud.
Momenteel is onze plug-in Ontwikkelaar hiermee bezig om deze goedgekeurd te krijgen in de Prestashop Addon Winkel.

Als dit eenmaal gerealiseerd is; dan kunt u onze plug-in straks via de Prestashop Addons installeren zoals het geval bij andere modules."

 

 

Daarop mijn vraag of de plugin anders reageert in lokale installaties tov cloudinstallaties:

"Dat klopt. De restricties worden vanuit de Prestashop Cloud bepaald.
Indien u Prestashop op een eigen webserver installeert; dan kunt u modules naar keuze installeren waaronder die van ons, en wordt u ook niet geconfronteerd met de betreffende melding bij het inschakelen van de betaalmethodes van onze module.

Het probleem zit in het Prestashop Cloud zelf, en (gelukkig) niet in de Dashboard;"

 

 

En op de vraag wanneer een Presta 1.6 plugin voor de cloud komt:

"Ik heb het net nagevaagd (Edit BertGr: dit was op 7 oktober 2015), en heb begrepen is dat we geen exacte indicatie kunnen geven doordat het bij de Prestashop ontwikkelaars ligt om te worden goedgekeurd. Zelf denk ik dat dit wel een paar weken tot maanden kan duren. Dit gezien hun ontwikkelaars onze plug-in programmatuur dienen na te lopen en na te testen. "

Edited by razaro (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Er is nog geen cloud versie.

Als die er was stond die in de Presta Marktplaats.

De losse variant kun je downloaden en installeren op je eigen gehoste server/thuis PC maar NIET op de server in de Prestashop Cloud.

 

Mail Mollie of blijf de Presta Marktplaats checken of er een gecertificeerde release is.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb deze geïnstalleerd op m'n eigen Cloudserver bij Versio (cloudbox). Dus het Prestashop cloud gebeuren, kan ik niet over oordelen. Ik weet wel dat ze je bij Mollie naar 'n helpdesk sturen, mensen die verstand hebben van Prestashop, die het nodige zouden kunnen fixen.

Link to comment
Share on other sites

Waar ik over 'de cloud' spreek heb in het over de gratis Presta cloud.

 

De helpdesk van Presta kan dit niet verhelpen. De programmeurs van Mollie moeten een module maken en deze ter goedkeuring voorleggen aan Presta. Daarna neemt Presta de module op in de Presta (module)Marktplaats.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Woow, ik heb een grote vergissing gemaakt: 

 

Daar waar ik hierboven schreef over ---- van Mollie moest eigenlijk staan van MultiSafePay.

Deze vergissing is waarschijnlijk gekomen doordat ik met beide partijen (nogsteeds) in een mailwisseling zit.

Deze ---- mailde niet met een mailadres van zijn domein (multisafepay) maar vanaf ebusinesssolutions.nl)

 

Excuses van mijn kant.

 

Neemt niet weg dat Mollie ook nog GEEN module heeft  voor de Prestashop Cloud.

Dus daaraan veranderd niets. Alleen de uitspraken zijn voor rekening van MultiSafePay.

Edited by razaro (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Waarom?

 

In tegendeel. Een (gratis) account aanmaken en je kunt aan de slag.

De hele configuratie en beveiliging etc. staat en draait.

Alleen, en niet geheel onbegrijpelijk, wil Presta weten wat modules doen op hun cloud.

 

Je kunt je een grapjas voorstellen die van elke financiële transactie 5 cent naar zijn eigen rekening boekt.

Of misschien wel gelijk € 500,-

 

En dan is Presta straks aansprakelijk gesteld omdat zij de module aanboden op hun hostingplatform en deze gedownload kon worden vanuit hun addon markplaats.

Ik snap best dat ze dat niet willen. 

Wil JIJ toch die addon dan zul je elders moeten hosten (of zelf moeten hosten) en is niet Presta verantwoordelijk maar jijzelf.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...