Jump to content

Google Analytics vil ikke registrere besøgende


mrjohnsvend

Recommended Posts

Hej alle,
Jeg har store problemer med Google Analytics, som jeg aldrig har oplevet før.
Jeg har ca. 10 forskellige hjemmesider, som er tilknyttet min Google-konto. Alle virker undtagen den webshop www.el-sale.dk, som jeg har lavet i Prestashop.
 
Jeg har indsat sporings-ID'et i modulet "Google Analytics v2.3.1", men den sporer stort set intet - trods jeg kan se der har været hits under "ejendomsindstillinger". Har haft ID'et indsat i over 2 uger nu, og jævnligt prøvet at slå det fra og til uden held.

 

Håber I kan hjælpe!

post-925575-0-96432300-1445415138_thumb.png

post-925575-0-90005900-1445415139_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Tracking koden til Google Analytics står ikke inden for <head> tagget - så det er helt sikkert derfor, idet Analytics ikke bliver loadet korrekt på siden. Kildekoden ser MEGET rodet ud - sikkert forbundet til din anden tråd om moduler, der heller ikke står rigtigt. Der er noget helt galt med din shop...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun indsat sporingsID'et i modulet og intet andet, men den sporer ikke rigtig data. Ska jeg prøve at indsætte sporingsscriptet i header.tpl?

 

Det burde virke med modulet, ellers må der være noget andet galt i din shop. Prøv at nulstille modulet og indsæt dit sporings ID igen. Tjek herefter sidens kildekode for at se, om koden står før </head> tagget

Link to comment
Share on other sites

Det burde virke med modulet, ellers må der være noget andet galt i din shop. Prøv at nulstille modulet og indsæt dit sporings ID igen. Tjek herefter sidens kildekode for at se, om koden står før </head> tagget

Kan se, at der står noget analytics nede i body'en, men ikke i head-tagget. Har prøvet at nulstille, afinstallere og oprette en ny google-konto med nyt sporingsID, men kan ikke se sporingsID'et i head-tagget :(

Link to comment
Share on other sites

Det kan være dit theme (evt. de rettelser du tidligere har lavet, hvor du også have nogle problemer) der giver balladen. Etabler en testshop, skift til default-theme og se, om problemet er det samme. Hvis ikke, så skal du enten jagte dine egne ændringer til themet, eller kontakte theme udvikleren for hjælp

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...