Jump to content

verzendkosten op aanvraag


Recommended Posts

Ik wil graag voor producten die te zwaar zijn voor verzending met pakketpost de klant de mogelijkheid geven prijs prijs voor verzending op te vragen. In een oude Prestashop heb ik geen gewicht aan de standaard producten geven. Produkten die we niet met pakketpost kunnen versturen hebben wel een gewicht waardoor bij overschreiding van bepaald gewicht de klant enkel de mogelijkheid krijgt om product op te halen of prijs voor verzending aan te vragen. In de nieuwe versie van Prestashop kun je voor zover ik het kan zien bij overschrijding van bepaald gewicht alleen een ander bedrag voor verzending in te voeren.

 

Hoe geef ik kant de mogelijkheid bij overschrijding van bepaald gewicht producten af te halen of prijs voor verzending aan te vragen.

Link to comment
Share on other sites

Afhalen kan altijd. Producten die te zwaar zijn kunnen dus ook afgehaald worden alleen kan ik die niet met pakketdienst meegegeven. Prijs voor het verzenden van te zware producten moet per order berekend worden, daar heb ik geen standaard prijs voor, en zijn voor de klant op aanvraag. Klant moet bij kassa met 1 of meer producten die te zwaar zijn de keuze krijgen in afhalen of als order toch verstuurd moet worden om de verzendkosten aan te vragen.

 

In de oude Prestashop versie hebben we dit ingesteld maar hoe doe ik dat in de nieuwe versie ?

 

(Standaard hanteren wij 1 prijs voor verzending naar de verschillende zones on geachte de grote van de order. Standaard is alles wat met postpakket verzonden kan worden.)

Link to comment
Share on other sites

Ben inmiddels iets verder met deze vraag. Ik heb een vervoerder aangemaakt "request shipping". Producten die niet in pakketpost kunnen kan ik bij het product zelf aangeven dat het afgehaald kan worden of verzendkosten op aanvraag. In de kassa krijgt klant echter bij vermelding dat product in de winkelwagen zit de meld dat verzending gratis is en bij verzending krijgt klant melding dat er geen vervoerder beschikbaar is.

Link to comment
Share on other sites

Heb gewichten aan de producten gegeven. Ook heb ik een bedrag voor verzending bij 'vervoers>>Request shipping moeten invullen om aan te geven dat verzending niet gratis. Als ik geen bedrag invul komt melding 'verzendkosten gratis' in de kassa ondanks dat aangeven is dat verzendkosten niet gratis zijn bij 'bezorgadressen en -kosten'. Nu krijgt de klant dus een bedrag voor verzending te zien. Dit is waarschijnlijk niet vanuit de backoffice aan te passen maar zou misschien in bestandsmappen moeten worden aangepast, denk ik ?

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...