Jump to content

Probleem met uploaden bestand voor virtueel product


Recommended Posts

Wanneer ik een bestand probeer te uploaden op het tabblad virtueel product van een product, krijg ik de volgende melding:
 
Het geüploade bestand is groter dan de 'Maximale grootte voor een downloadbaar product" ingesteld in de voorkeuren (2MB) van de post_max_size/ richtlijn in php.ini (2MB).
 
Als ik met phpinfo() de instellingen uitlees, dan staat daar gewoon 32 mb. En als ik hetzelfde bestand als afbeelding van het product upload, dan doet Prestashop dat zonder problemen. Dus ik snap ‘m niet. Weet iemand een oplossing? Zonder de mogelijkheid producten te downloaden heb ik namelijk weinig aan deze webshop...
 
Monique
 
Servergegevens

Servergegevens Linux #1 SMP Mon Jul 27 11:32:29 EDT 2015 x86_64

Server softwareversie Apache

PHP versie 5.6.13

Geheugenlimiet 96M

Maximale uitvoeringstijd 30

 

Winkel informatie
Prestashop versie 1.6.1.1
 

Controleer uw configuratie
Verplichte parameters Oké

Optionele parameters Oké

 

 

Link to comment
Share on other sites

.htaccess opnieuw aan laten maken, maar ook dat helpt niet. In de .htaccess staan ook geen andere waarden vermeld voor post_max_size en upload_max_filesize. Heb net nog even het volgende aan de .htaccess toegevoegd:

php_value post_max_size 30M
php_value upload_max_filesize 30M

 

en het opnieuw geprobeerd, maar ook dat heeft niet geholpen.

 

Nog andere suggesties?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 3 weeks later...

Heb vorig jaar Prestashop al de kast weer ingeslingerd als oplossing voor het verkopen van een virtueel product (te downloaden product).

 

@baarsen: uiteraard had ik de instellingen daar al gecheckt en aangepast. Het probleem ontstond alleen bij het uploaden van het bestand dat weer gedownload moest worden als product. Bij het uploaden van hetzelfde bestand als productfoto had ik geen problemen. De instelling daar lijkt dus niet van invloed te zijn op de bestandsgrootte van een virtueel product, vandaar ook de aanpassingen in de .ini en de .htacces om te zien of er ergens iets anders misging.

 

@LucVG: inderdaad een lekker snel forum in dit geval ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...