Jump to content

Laadtijd webshop te lang


Generaal

Recommended Posts

Beste forumlezers,

ik worstel nog met het volgende probleem, de laadtijd van m'n webshop is te traag.

Volgens 'n analyse via www.pingdom.com:

Hieronder de bottlenek, die meer dan 5sec opslorpt, heeft iemand 'n idee hoe ik deze kan verhelpen.

In de index.php vind ik geen verwijzing terug naar "controller=statistics"

Versie: 1.5.4.1

 

 

index.php?controller=statisticswww.erotiekfabriek.be/ 302 B

 

Response Headers
------------
200
Date Wed, 14 Oct 2015 15:14:46 GMT 
Content-Encoding gzip 
Server Apache/2 
X-Powered-By PHP/5.3.28 
Vary Host,Accept-Encoding,User-Agent 
Content-Type text/html; charset=utf-8 
Connection Keep-Alive 
Keep-Alive timeout=1, max=88 
Content-Length 24
Request Headers
---------------
Pragma no-cache 
Origin http://www.erotiekfabriek.be 
Accept-Encoding gzip, deflate 
Host www.erotiekfabriek.be 
Accept-Language en-US,en;q=0.8 
User-Agent Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/39.0.2171.95 Safari/537.36 
Content-Type application/x-www-form-urlencoded; charset=UTF-8 
Accept */* 
Cache-Control no-cache 
X-Requested-With XMLHttpRequest 
Cookie 44c621219e3f66a7d4725c437c8fb0f8=Vnk%2Bj0y8zEa%2Ff1ovfNl%2BNyjfGfk1xDqeEOwcnBUt%2Fz9cqNZoQ3bWEMDugZ68MdTl4JFUe5MP7KtYwkBmwnDWtw%3D%3D000059; ffdbd13d96d903c026c4876e97eb63a4=Vnk%2Bj0y8zEa%2Ff1ovfNl%2BNyjfGfk1xDqeEOwcnBUt%2Fz%2F6MeaVhIaiF3nGiIY2kz3ol7TvDs67kOyE7hJkY0Oid2STfmymFHzTIGZVaL1Ox8rJVHfu8rstp2Y8WuK0y%2FJJx9tUhRT7GNZ7VzmUn8e%2By0tZSeQI1C%2F%2BeOVi5WRQLrDmYtT9mAyDgBpJGeA5tPvF000137 
Connection keep-alive Referer http://www.erotiekfabriek.be/ 
Content-Length 231
Edited by mdekker
Leesbaarheid. Uitleg: HTTP-headers zijn key-value pairs. Als je deze op één regel plaatst, dan wordt het heeeeel erg lastig om te lezen. (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de tip, mdekker.

Het volgende bekom ik op de homepage, frontoffice:

 

Fatal error: Uncaught exception 'Exception' with message 'Serialization of 'SimpleXMLElement' is not allowed' in /home/admin/domains/erotiekfabriek.be/public_html/tools/profiling/Controller.php:267 Stack trace: #0 /home/admin/domains/erotiekfabriek.be/public_html/tools/profiling/Controller.php(267): serialize(Object(Context)) #1 /home/admin/domains/erotiekfabriek.be/public_html/tools/profiling/Controller.php(310): Controller->sizeofvar(Object(Context)) #2 /home/admin/domains/erotiekfabriek.be/public_html/tools/profiling/Controller.php(237): Controller->displayDebug() #3 /home/admin/domains/erotiekfabriek.be/public_html/classes/Dispatcher.php(349): Controller->run() #4 /home/admin/domains/erotiekfabriek.be/public_html/index.php(28): DispatcherCore->dispatch() #5 {main} thrown in /home/admin/domains/erotiekfabriek.be/public_html/tools/profiling/Controller.php on line 267

 
En het volgende in backoffice, statistieken:
 
post-560642-0-10780400-1444842128_thumb.png
 
Heb je suggesties wat ik kan gaan aanpassen om de snelheid naar behoren te krijgen?
 
MVG,
Generaal
 
Link to comment
Share on other sites

Zal al even het gedeelte van de de stopwatch, waar de rode vermeldingen in voorkomen posten.

 

post-560642-0-12059000-1444847042_thumb.png

 

Hier ook even het overzicht, uitgeklapt van ObjectModel instances:

 

post-560642-0-48868300-1444847084_thumb.png

 

Het gedoe met de positie, haken, Module, zal ik nog even zien uit te vlooien.

  • displayBackOfficeHeader: 3.64s / 5.35 Mb

 

Wat je verder bedoelt met:

"Elk onderdeel van de stacktrace heeft een link waarmee je nog meer informatie kunt weergeven.

Kun je elk item even uitklappen en de informatie nogmaals posten?"

Is me niet duidelijk, als ik de foutmelding in de front office bekijk, kan ik er niet veel anders mee doen dan copy, past.

Alvast bedankt voor de snelle support, mdekker!

Link to comment
Share on other sites

Het grote probleem zit hem in de smarty cache en smarty compile, die lopen vol en verschillende GID's staan op Apache en de rechten steeds op 771. Ik heb deze mappen allemaal verwijderd, behalve de index files en de instellingen allemaal eens aangepast:

 

 

 
Smart Cache voor CSS
 CCC voor CSS gebruiken. 
 Behoud CSS als origineel 
 
Smart Cache voor JavaScript
 CCC voor JavaScript gebruiken. 
 Behoud JavaScript als origineel 
 
HTML minimaliseren
 HTML minimaliseren na de "smarty compiler" uitvoering. 
 Behoud HTML als origineel 
 
Comprimeer inline JavaScript in HTML
 Comprimeer inline JavaScript in HTML na "smarty compiler" uitvoering 
 Behoud inline JavaScript in HTML als origineel 
 
Apache optimalisatie
 enabled.gif  disabled.gif

 

Verder zoveel als mogelijk modules uitgeschakeld, die tijd vreten.

Verder als 2.5sec laadtijd (pingdom) raak ik niet.

Volgens insiders, zou je best overwegen om Varnish cache op je VPS server te installeren.

Maar om deze ook met je PrestaShop aan de praat te krijgen, 'n module of wat dan ook, is me nog niet duidelijk.

Verder adviseren ze eveneens 'n Mod_Speed van Google, maar deze zal je ook aan Prestashop moeten koppelen, nadat je ze op je VPS server geïnstalleerd hebt.

Dan zou je 'n laadtijd van onder de 1sec halen.

 

MVG,

Generaal

Link to comment
Share on other sites

Beste mdekker,

Ik heb 'n VPS bij Versio, 

Als ik deze ping merk ik dat ik bij het verzenden/ontvangen van 4 pakketten 'n 1003ms nodig heb, maar denk dat dit niet het probleem zal zijn, om aan te gaan sleutelen. (meer geheugen enz, nu heb ik 1GB, 100GB HD, 1CPU, CentOS 6.2 x64) En er draait niets anders op de de webshop.

 

MVG,

Generaal

Edited by Generaal (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...