Jump to content

Shoppen returnerer til vare oversigt når man vil gemme


BlackChart

Recommended Posts

Jeg døjer en del med, når jeg opretter nye varer eller redigerer eksisterenre.

Når jeg trykker gem og bliv hopper systemet tilbage til oversigten over varer, og ændringer er ikke gemt.

Det samme sker når jeg trykker gem - ændringer gemmes ikke.

 

Forsøger jeg 5 - 10 gange kan jeg være heldig at det virker.

Der kommer ingen fejl, og kan ikke spore nogen fejl i logfiler på serveren.

Har forsøgt at aktivere debug mode og slå alt caching fra - intet af det har haft nogen indvirkning på problemet.

 

Jeg er på version 1.6.1.1

 

Hvad skal jeg se efter? Synes ikke jeg har kunnet finde lignende problemer på forummet.

Link to comment
Share on other sites

Så må du på jagt efter forkerte indstillinger. Tjek også rettigheder på mapper (omend det er usandsynligt, at de står forkert, når du efter flere forsøg kan gemmme). Du finder nok desværre ikke meget hjælp her til opsætning af server. Den version du bruger har ikke disse fejl på de webhoteller jeg, og de kunder jeg laver shops for, bruger.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg sidder faktisk med samme problem på en helt frisk installation, kan engang imellem være heldig at få gemt ændringer eller oprette en vare, det samme gælder kategorier. Er ved at gå lidt i spåner.

Forskellen er, at jeg ikke har min egen server men bruger Hostgator, hvis der på nogen måde dukker forslag til problemløsning op ville det være fantastisk

Link to comment
Share on other sites

suk, jeg har snakket med hosten som har tjekket det grundlæggende og indsat noget input_var noget i php.ini (som jeg ikke ved ret meget om, men fandt i en anden tråd), men stadig samme problem.

 

Begynder at tror prestashop alligevel ikke er det rigtige valg for mig.

Link to comment
Share on other sites

Efter opgradering til 1.6.1.1. oplever jeg også, at shoppen er blevet ufattelig langsom om at opdatere, så jeg kan trykke Gem på en vare. Jeg har dog ikke problemer med at gemme - det tager bare lang tid, før knappen bliver aktiv og kan klikkes på. Jeg tror, det må være en bug i denne version og måske er jeres setup så medvirkende til, at det sjældent virker, så I simpelthen får timeout, før der bliver gemt.

 

Jeg har oplevet samme problem tidligere i nogle af de første versioner af 1.5.

 

Jeg er hostet hos Meebox.

Link to comment
Share on other sites

En mindre update herfra... Nu har jeg efterhånden stillet på alt muligt, Hostgator har stillet på alt muligt og nu er jeg ude i at:

Teori er når intet virker, men alle ved hvorfor

Praksis er når alt virker, men ingen ved hvorfor...

 

Min shop ser faktisk ud til at virke nu, dog lidt langsom, men funktionel

Link to comment
Share on other sites

Nogen gang varer glæden kort... Det gjorde den her, mit problem løste sig ikke, nu er det bare blevet et lidt "all-over" problem. Når jeg gemmer en ændring slår den nogen gang igennem, andre gange ikke, det er uanset om det er på varer, atributter, i moduler eller andet.

Ind imellem, kan jeg vente et par timer og så er ændringen alligevel trådt i kraft.

Dvs. det tager timevis at oprette en vare eller lave en simpel ændring.

 

Jeg ville egentligt gerne købe nogle ekstra moduler, men der er ikke ret meget sjov ved at lægge dem oven i noget der ikke virker.

 

Jeg er efterhånden ret sikker på det må være noget andet end selve prestashop, men hvor søren skal jeg begynde at lede?

Jeg har opsat php.ini som det anbefales i opsætningsguiden, men har ikke selv evnerne til at se om der skulle være en fejl, nogen gode forslag?

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm - Har erfaret idag, at hvis jeg skifter til en anden "fane" inden jeg gemmer, så virker det 99% af gangene, hvor imod hvis jeg gemmer fra den "fane" hvor jeg har lavet en ændring, så er det måske 30% af gangene den gemmer ændringerne.

Specielt hvis jeg gemmer fra Leverandør fanen, så er det sjældendt det fejler.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg har "fundet" problemet.

Har idag oprettet 10 ny produkter, uden en eneste svipser (kun det aller første produkt drillede)

Alle dem der gik igennem er oprettet igennem Internet Explorer 11, dem der fejler er enten oprettet igennem MS Edge eller Google Chrome.

Link to comment
Share on other sites

Venligst ret tråden til løst. Se hvordan på forsiden af det danske forum.

 

Øh?!

Det er jo ikke løst - der er fundet en workaround, ja, men problemet er der jo stadig.

 

Det kan jo ikke være rigtigt at vi skal låses til en enkelt browser hvis vi vil bruge PrestaShop?!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke, det er ikke et generelt PrestaShop problem - det må være sammenhæng mellem setup og browser. Det er meget almindelig kendt at den nye browser til Windows 10 ikke fungerer korrekt sammen med diverse hjemmesider, så her kan tiden (og opdateringer af browseren) nok kun løse problemerne.

 

Jeg har siden, jeg skrev første indlæg i denne tråd arbejdet på to helt friske installationer af 1.6.1.2 uden problemer i både Chrome og Firefox. Jeg kan godt forstå, hvis Homeshop oplever visse problemer, det er en shop med mange mange varer. Som udgangspunkt er problemet der ikke en en ren installation på en hostet løsning.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...