Jump to content

Hvorfor figurer min prestashop ikke i googles søgeresultater overhovedet?


PetrineP

Recommended Posts

Jeg har oprettet en prestashop på adressen petrinespakhus.dk, men når jeg googler petrines pakhus dukker intet op. Det er som om siden er usynlig for google, hvilket jo ikke er den bedste start på et online forretningseventyr.

 

Nogen, der har en ide til hvad det kan skyldes og hvad jeg skal ændre.

 

KH Petrine

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg kan se, har du to varer i din shop? Der er ingen tekst overhovedet, og din side har ikke nogen sidetitel ud over Petrines Pakhus. Med andre ord: Du skal være ekstremt heldig, hvis Google overhovedet skal opdage, at din side findes. Det gør Google måske nok nu, hvor du har skrevet et link til siden her på forum, da dette forum hele tiden crawles af søgemaskinerne. Med mindre de varer du sælger, ikke sælges af andre og er helt unikke (og noget folk søger efter) så vil du få meget svært ved at opnå nogen former for rankeringer.

 

Der er ikke et kort svar til dit spørgsmål - du skal i gang med at læse en hel masse om SEO - Search Engine Optimization (eller søgemaskineoptimering). Der findes utallige blogs om emnet på nettet.

 

Men to ting kan du gøre her og nu:

1. Ret sidens titel så den siger noget sigende om din shop (søg på nettet om gode sidetitler) - og ret i shoppen under Præferencer - SEO & URLs og angiv denne titel ved at redigere i den linje der hedder index.

2. Slå SEO-venlige URLs til - samme menupunkt som ovenstående og længere nede på siden sæt indstilling til Ja under brug SEO-venlige URLs

 

Og så er det ellers bare om at få læst op på SEO.

Link to comment
Share on other sites

Links i dette forum bliver markeret med "nofollow", så der sker ikke noget ved indsætte links her (Petrine indsatte heller ikke et link).

 

Petrine kan selv tilføje sin URL til Google: http://www.google.dk/intl/da/add_url.html

 

 

/Kjeld

Ja, det er korrekt, men de tæller alligevel som et link, omend uden samme SEO-værdi overhovedet som tidligere. Jeg har masser af backlinks fra forum, så Google ved godt man er der, men vægter ikke indholdet som noget der har værdi i SEO-mæssig forstand. Dog bedre end 0 links til et website, som der er nu.

 

Man kan også indsende sitemap til Google, og man kan lave mange ting, som har lille eller ingen effekt. Tekst, og mere tekst på hjemmesiden, webshoppen, blogs, indlæg på blogs og links fra andre, samt decideret SEO, er vejen frem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...