Jump to content

E-mail problemer


by bram

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg har et problem med bl.a. hotmail. Når nogen bestiller med hotmail, så sender den åbenbart ikke en ordrebekræftelse ud.. Det er sket med andre mails også, så hvis nogen ved hvordan jeg opsætter mail?

Og hvordan tjekker jeg det, eller er det muligt overhovedet..?

 

På forhånd tak

 

Michael Mørck

www.bybram.dk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er ikke PrestaShop versionen, der giver disse problemer. Det er nok nærmere jeres webhotel, der evt. er blacklistet hos hotmail samt andre udbydere.

 

Tjek med webhotellet først - og sørg for, at jeres mail er så "authenticated" som muligt, dvs. opret SPF-records på domænet. Hvis det ikke hjælper er løsningen at skifte til SMTP udsendelse af mails.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej og undskyld det sene svar, jeg har ikke kunnet svare før nu.

Jeg sender lige denne her, da det er det jeg har modtaget fra min udbyder og som måske besvarer spørgsmålet omkring mails..

Skal lige sige at min udbyder er UnoEuro og det gælder måske ikke for den udbyder I bruger.

 

Det er desværre lidt for teknisk for mig, så nu overbringer jeg den, så kan I se om det kan bruges..

Og undskyld endnu engang for at svare så sent.. når I tager jeg tiden til at hjælpe mig, så mangler det sgu da bare at jeg gør det samme.. :-)

 

Her er deres svar:

 

Hej Michael

Mange tak for din henvendelse.

Det er formodentlig pga. spam filtrering.

For at løse problemet kan vi anbefale at ændre din opsætning, så du sender med SMTP i stedet - det er en bedre måde at afsende på, så du undgår spam-markeringen.

Indstillingerne du skal bruge til SMTP finder du i vores FAQ herunder.

Hvis du har brug for at sende mails gennem din hjemmeside via ASP, ASP.NET eller PHP kan du bruge **smtp.unoeuro.com**. Der er ingen grænse for hvor mange mails du kan sende igennem denne server.
Du skal ikke bruge brugernavn og adgangskode for at sende igennem serveren (ingen SMTP AUTH), og kun port 25 kan benyttes (ingen SSL).

Bemærk denne server kun kan bruges af dine scripts, fra vores webservere, og ikke af normale mail klienter eller fra webservere der er placeret andetsteds.

I PHP kan du bruge fx. phpMailer eller SwiftMailer til afsendelse, da mail() funktionen ikke understøtter brug af ekstern SMTP server.

### Masseudsendelse

Skal du sende ti-tusindevis af mails, anbefaler vi at du køber en VPS og opsætter en SMTP server derpå. Så sikrer du dig at dine mails ikke bliver blokeret af 3. part pga. andres udsendelser, og samtidig sikrer vi at vores servere ikke bliver blokeret grundet dine udsendelser. Sørg for SPF records og evt. DKIM signatur i dine mails, det hjælper med at forhindre blokering af mails hos mange mail-udbydere.

### Bounce håndtering

Ved masseudsendelser ser vi altid gerne at kunder behandler deres bounce mails, og fjerner 'døde' mail adresser fra deres lister. Dette kan gøres ved at opsætte en afsender konto og tjekke denne konto for fejlmails. Hvis en sådan konto opsættes, bør du samtidig deaktivere antivirus og antispam på kontoen, da der ellers vil blive brugt en betydelig mængde unødvendige ressourcer på vores mailservere. Sørg for at tømme og behandle mails på kontoen jævnligt.
Dette vil forhindre mailservere i at blokere mails sendt fra vores SMTP servere, og sikre dine mails bliver leveret korrekt til gyldige modtagere.
Implementer også headeren List-Unsubscribe (http://www.list-unsubscribe.com/) så den indeholder et link der direkte fjerner modtageren fra evt. lister.
Jeg håber det hjælper, ellers må du endelig sige til.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jeg har fundet denne gamle tråd, da vi oplever samme problem med mails til bl.a. Hotmail konti. Vi er også hostet hos UnoEuro.

Jeg har prøvet at lave de ændringer, jeg dels kan se her (+ i links) - og har fået fra UnoEuro. Men jeg har ét stort problem: Jeg ved, at jeg bruger den rigtige mailadresse og password, MEN i Advancerede parametre > e-mail > SMTP brugernavn gemmes brugernavnet ikke. Hvad mon det kan skyldes? 

Link to comment
Share on other sites

On 12/8/2017 at 11:29 PM, Torben said:

Jeg har fundet denne gamle tråd, da vi oplever samme problem med mails til bl.a. Hotmail konti. Vi er også hostet hos UnoEuro.

Jeg har prøvet at lave de ændringer, jeg dels kan se her (+ i links) - og har fået fra UnoEuro. Men jeg har ét stort problem: Jeg ved, at jeg bruger den rigtige mailadresse og password, MEN i Advancerede parametre > e-mail > SMTP brugernavn gemmes brugernavnet ikke. Hvad mon det kan skyldes? 

UnoEuro er dygtige til at sige, at man blot skal benytte SMTP i stedet for den indbyggede mailfunktion i PrestaShop. Det er en mulighed, men burde være overflødigt. Det er langt nemmere at bruge den indbyggede mailfunktion i PrestaShop, og det skal virke, hvis man ellers har en ordentlig host.

Hvis ikke det var fordi UnoEuro konstant har servere, der er spammarkerede, så ville problemet ikke opstå.. Mit bedste bud er, at du dropper dem og skifter til en ordentlig host, hvor dette ikke sker.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...