Jump to content

Google Shopping


junior013

Recommended Posts

Hi Guys,

 

Ik moet voor een klant een Google Shopping campagne opzetten. Nu wil ik hiervoor de feed gebruiken die de google shopping module beschikbaar heeft. Echter krijg ik heel veel foutmeldingen bij deze feed.

 

Dit het zeer waarschijnlijk te maken bepaalde velden welke bij de producten niet goed ingevuld zijn. Naar mijn inziens zou alles goed ingevuld moeten zijn. Maar ik krijg een aantal foutmeldingen waarbij ik niet kan plaatsen bij welk veld deze horen. 

 

zo wordt bijvoorbeeld gevraagd naar het EAN-13 nummer. Nu hebben deze producten geen EAN-13 nummer. In een spreadsheet zou ik dan de [identifier_existst] gebruiken. Echter snap ik niet hoe ik deze toe zou moeten voegen of wat ik eventueel bij het EAN-13 nummer in zou moeten vullen zodat deze wel goed verwerkt wordt.

 

Daarnaast geeft hij ook meldingen over bijvoorbeeld [bRAND] en [MPN]. Betreffende BRAND weet ik niet bij welk veld ik dit in zou moeten vullen. Ik zie in ieder geval geen lege velden die hier betrekking op hebben. [MPN] hebben deze producten ook niet, overigens kan ik ook niet vinden in welk veld ik dit in zou moeten vullen.

 

Hopelijk heeft iemand hier antwoord op voor mij, zou me enorm helpen!

 

Bij voorbaat dank ;)

 

Groeten,

 

Junior

Link to comment
Share on other sites

Nee die heb ik niet geprobeerd. Het liefst wil ik die feed werkend krijgen zonder allemaal extra modules te moeten installeren. Ik heb de website namelijk niet zelf op gezet..

 

Heb je enig idee hoe ik de feed van de huidige module werkend zou kunnen krijgen? Momenteel staat de plugin Google shopping v3.02 geinstalleerd. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hi Junior,

 

Sorry I do not speak Dutch, but I know most people in the Netherlands speak English, and at worst there is always Google Translate :)

 

I know you have not bought our module and bought the one from PrestaShop, but I thought I would still give you a link to our FAQ's (which are linked to from every configuration option in our own module to help you): http://faq.businesstech.fr/faq.php?id=100#prod_mpn

 

Basically, For most products, you need to have 2 out of 3 identifiers: EAN, MPN, brand. Brand is something you should always have. And if your product does not have EAN, then you can use MPN instead, which is the product reference you will see on your invoice from your supplier.

 

Now... I'll still throw my sales pitch in there :) : The module from PrestaShop is nice and easy to configure, but the problem with that is that it does not nearly match the reality of Google Shopping and all its rather complex and strict requirements. It misses many configuration options and has several flaws in the way it generates the feed. Our module is indeed a bit scarier when you look at screenshots, with many more configuration options, and you will probably need to read the above FAQ's and maybe even ask some questions to our tech support department for a few details (which will answer you much faster and in much greater detail than the PrestaShop team), but, I will say this without false modesty: we just have a much better product ! ;)

 

Best Regards,

 

David Niry

Business Tech

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

de flux module werkt heel goed, je moet een categorie van de producten aangeven zodat google weet wat je verkoopt in mijn geval valt het onder "fietsen" vrij breed dus. je kan via shopping nakijken onder welke categorie de producten vallen dit geef je aan in flux,

 

EAN zou ik zeker aanraden elk product heeft een ean nummer, het is wat werk om het op te zoeken maar zeker beter vindbaar.

 

de goflux module is trouwens helemaal gratis

 

Mpn zegt me niks ik heb ook geen merken gekoppeld aan mijn producten hoor, nogmaals ik denk dat je deze module eens moet proberen ben benieuwd als je vragen heb hoor ik t

Link to comment
Share on other sites

Hey junior013,

Alle errors die Google Merchant Center weergeeft hebben ook een impact op hoeveel impressies en klikken je kan krijgen in Google Shopping. Hoe beter de kwaliteit van de data feed die je aan Google geeft, hoe beter zij je producten kunnen matchen.

  • EAN/GTIN/MPN nummers: Google weet wat voor keywords mensen gebruiken om een bepaald product te vinden. Als je het juiste nummer doorgeeft, zullen je producten veel meer te zien zijn.
  • Merk: als de producten uniek zijn kan ja aangeven dat de identifier_exists false is. Als de producten wel een merk hebben moet je dit best wel meegeven.

Voor de meeste product categorieën zijn deze 2 attributen ook verplicht.

 

Om uit te vissen wat het probleem juist is kan je misschien beginnen met slechts één product in je data feed aan Google door te geven. Dat maakt het wat makkelijker om te weten wat je juist moet doen.

Hopelijk helpt dit je wat!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...