Jump to content

[LØST] Status på ordre ændres ikke og ingen mail ved bestilling


ragnabt

Recommended Posts

Hej 

 

jeg håber at nogen her kan hjælpe. 

 

jeg har aktiveret min shop i prestashop 1.6.0.14 og det er fint nok. Men efter jeg har aktiveret shoppen i presta så opfører ordre/epay sig anderledes

 

dette sker:

 

kunde bestiller, ordre oprettes i presta men får ikke status som Betaling accepteret, status er tom istedet for. Dermed får kunde ingen "betaling accepteret" mail og ikke nogen ordrebekræftelse mail.

Ordrebekræftelsen dukker op på skærmen som den skal. 

Betalingen er oprettet i epay og kan hæves og ingen problemer. 

 

Hvis jeg deaktiverer shoppen og kører en ordre igennem, mens epay informationerne er drift informationerne (ikke test konto), så virker det fint og status ændres på ordren og mail udsendes.

 

Please kan nogen hjælpe????

Edited by ragnabt (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej ja

 

Lande er sat op som de skal både med hensyn til fragt moms osv. Alt andet kører som det skal. 

 

Som jeg skrev nedenfor så sker dette ikke når jeg deaktiverer shoppen og kører en ordre igennem. Det må have noget at gøre med at jeg tilføjer min ip for at kunne tilgå front office. ??

 

 

Det er her i koden det går galt - Paymentmodule.php

 

if (Configuration::get('PS_TAX_ADDRESS_TYPE') == 'id_address_delivery')
$this->context->country = $context_country;
 
if (!$this->context->country->active) --- HER MENER DEN AT LANDET IKKE ER ACTIVT. HVILKET LAND ER DET?
{
PrestaShopLogger::addLog('PaymentModule::validateOrder - Country is not active', 3, null, 'Cart', (int)$id_cart, true);
throw new PrestaShopException('The order address country is not active.');
}
Edited by ragnabt (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej igen

 

Så fandt jeg ud af hvad der drillede. Det viste sig at at Geolocations indstillingerne drillede i multistore. 

 

på hovedbutiksgruppen var den sat til at være deactive, samt på de 2 underliggende butikker men i databasen var butik 1 i butiksgruppe 1 (id´erne for min butik) så var ps_geolocation_enabled=1  :wacko:  så den blev sat til 0 og så kører det. 

 

det må også kunne forklare at det virkede når man har sin ip i vedligholdelse når butikken var deaktiv.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...