Jump to content

[Opgelost] Verzendkosten bij combinaties kloppen niet


Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik hoop dat iemand me de gouden tip kan geven qua verzendkosten als binnen een combinatie het gewicht veranderd.

En dan met name als een deel van de producten briefpost is en de grotere maten een pakketpost zijn.

 

De verzendkosten gaan op gewicht, alles wat als pakket wordt verzonden geef ik als gewicht iets van 3 kg of meer op.
Briefpost gewoon het correcte gewicht.

 

Ik heb een vervoerder voor de briefpost die is ingesteld om bestellingen tot 2 kg te kunnen verwerken.

En een vervoerder voor de pakketten die vanaf 2 kg tot 999999 kg kan vervoeren.

 

Alle gewone artikelen waarbij ik het gewicht invoer gaan goed.

Ook als ik een briefpost product en een pakketpost product in mijn winkelwagen leg dan krijg ik keurig de verzendkosten voor een pakket. 

 

Het gaat fout op het moment dat de kleinere maten briefpost zijn en de grote maten pakketpost.
Ik heb combinaties gemaakt en aangegeven bij de grotere maten dat het gewicht verhoogt moet worden met 3 kg.
Maar dat pakt de winkelwagen niet.  De verzendkosten voor de kleinere briefpost maat worden gebruikt. 

 

Blijkbaar komt het effect op gewicht van een bepaalde combinatie niet mee naar de winkelwagen.

Heeft iemand voor mij de gouden tip hoe ik dit recht kan breien?
Het is zonde om dan maar alle maten als pakketpost te berekenen en natuurlijk is het ook niet echt de bedoeling om genoegen te nemen met minder verzendkosten... 

Alvast bedankt voor het meedenken!

Karen
ik werk met een gekocht thema en prestashop versie 1.6.1.1.
 

Edited by vdmeer (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp heeft u de volgende vervoerders:

Briefpost:  0-1,99kg

Pakketpost: 2-9999

 

En het gaan alleen fout als u een briefpost + een combinatie product pakketpost samen in een bestelling heeft?

Alleen een combinatie product pakket post gaat dus goed?

En een pakketpost zonder combinatie + briefpost bestelling gaat ook goed?

Link to comment
Share on other sites

De vervoerders kloppen.

 

Het gaat goed bij alle producten zonder combinaties. 

Producten met combinaties die allen briefpost of allen pakket post zijn gaat ook goed.

 

Alleen als een product combinaties heeft, dus als er verschillende maten van hetzelfde product zijn waarbij de kleine maten als briefpost kunnen en de grote maten als pakket verzonden moeten worden, dan gaat het fout.

 

Binnen het tabblad combinaties van een product kan je aangeven dat een bepaalde maat duurder of goedkoper is dan de basisprijs en ook kan je daar aangeven of het gewicht hoger of lager moet worden aangepast. 

Ik heb het vermoeden dat die gewichtsaanpassingen niet meegenomen worden.

 

Zo verkoop ik o.a. hondenriemen. Deze riem in maat Small kan prima per briefpost, maar diezelfde halsband in maat L moet als pakket.

In het tabblad verzending heb ik een laag gewicht staan, de kleinste riem is slechts 60 gram. 

Binnen het tabblad combinaties geef ik voor de grote maten op dat het gewicht verhoogt moet worden met 3 kg. 

Hierdoor zou het een pakket moeten worden.

 

Maar als ik die grote riem in mijn winkelwagentje leg krijg ik de briefpost verzendkosten zoals die ook gelden voor de kleine maat.
Ik heb een printscreen van de opties toegevoegd.

 

Hoop dat het zo duidelijk is?

 

Karen

post-1010338-0-31439300-1441717508_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...