Jump to content
ejectcore

Horizontal Navigation Bar Module v0.5 NOW AVAILABLE !!!

Recommended Posts

Attention!!!
je n'ai pas pris la peine de lire tous les messages de ce forum donc je sais pas si ca a été signalé mais il y a un point sur lequel il faut faire attention lors de l'explication de l'install de ce module qui marche trés bien ceci dit...
cela concerne la modif de header.php :

STEP 2
Now we need to define this new hook position in both header.php & finally header.tpl

header.php change:
/* Hooks are volontary out the initialize array (need those variables already assigned) */

$smarty->assign(array(
   'HOOK_HEADER' => Module::hookExec('header'),
   'HOOK_LEFT_COLUMN' => Module::hookExec('leftColumn'),
   'HOOK_TOP' => Module::hookExec('top'),
   'static_token' => Tools::getToken(false),
   'token' => Tools::getToken()
)); 

To:
/* Hooks are volontary out the initialize array (need those variables already assigned) */

$smarty->assign(array(
   'HOOK_NAV_BAR' => Module::hookExec('navBar'),    
)); 

je suis sur la v1.1 et j'ai suivi à la lettre, ca marchait bien jusqu'a ce que je mette des attributs à mes produits.
je me suis retrouvé avec tous mes produits qui avaient une décimale au niveau du prix arrondi à la valeur au dessus (29.90 -> 30 )
j'ai finallement trouvé le pb qui venait donc du header, il faut le mettre ainsi :

$smarty->assign(array(
   'token' => Tools::getToken(),
   'priceDisplayPrecision' => _PS_PRICE_DISPLAY_PRECISION_,
   'content_only' => intval(Tools::getValue('content_only'))
));

c'est cette ligne

qui permet d'afficher correctement les prix à décimales

J'aimerai bien essayé mais tout est en anglais! J'ai bien lu la description en francais mais je n'arrive pas à trouver categoriesbar dans repertoire module..Il est ou ce repertoire svp ? MERCI!

Bonjours,

Le module n'apparait pas normalement dans les MODULES, il apparait juste dans POSITION (en haut a gauche)

A partir de La comme indiquez en FRANCAIS, il faut le suprimer, puis cliquer sur (GREFFER UN MODULE) en haut a gauche.

Apres ne reste plus cas suivre tout ce qui a été décris en francais.

EDIT: j'ai été voir, il apparait dnas la liste de modules effectivmeent, tout en bas de page :) mais il est déja activé je crois, je me souvient pas l'avoir activé.

Voili Voilou :)

Attention!!!
je n'ai pas pris la peine de lire tous les messages de ce forum donc je sais pas si ca a été signalé mais il y a un point sur lequel il faut faire attention lors de l'explication de l'install de ce module qui marche trés bien ceci dit...
cela concerne la modif de header.php :

STEP 2
Now we need to define this new hook position in both header.php & finally header.tpl

header.php change:

To:

je suis sur la v1.1 et j'ai suivi à la lettre, ca marchait bien jusqu'a ce que je mette des attributs à mes produits.
je me suis retrouvé avec tous mes produits qui avaient une décimale au niveau du prix arrondi à la valeur au dessus (29.90 -> 30 )
j'ai finallement trouvé le pb qui venait donc du header, il faut le mettre ainsi :

c'est cette ligne

qui permet d'afficher correctement les prix à décimales

MERCI Beaucoup pour cette correction, ne reste plus a ce qu'il soit corrigé en téléchargement.

Parocntre j'ai un bug d'affichage des sous catégories, ca s'emêle les sous catégories entre elles....

Je vais poster un screen des que possible.

Bonjour,

j'ai pas pris la peine de lire tous ce que j'ai raté sur ce topic j'en suis désolé.

J'ai inclus une petite fonction au module permettant de mieux gérer le sous menu de la bar. pour ma part c'est suffisant mais je pense qu'une amélioration est à envisager pour des sites avec d'avantages de sous catégories

le principe est simple: on peux dorénavant choisir le nombre de level à prendre en compte lors de la génération de la bar, ainsi si vous avez 6 niveaux de catégories vous pouvez choisir d'en afficher seulement 1 ou plusieurs via le formulaire.

euuuuhhhh pourquoi j'arrive pas à mettre mon .rar en attachement?

Bonjour,

j'ai pas pris la peine de lire tous ce que j'ai raté sur ce topic j'en suis désolé.

J'ai inclus une petite fonction au module permettant de mieux gérer le sous menu de la bar. pour ma part c'est suffisant mais je pense qu'une amélioration est à envisager pour des sites avec d'avantages de sous catégories

le principe est simple: on peux dorénavant choisir le nombre de level à prendre en compte lors de la génération de la bar, ainsi si vous avez 6 niveaux de catégories vous pouvez choisir d'en afficher seulement 1 ou plusieurs via le formulaire.

euuuuhhhh pourquoi j'arrive pas à mettre mon .rar en attachement?

Interessent, moi je me suis rabatu sur l'autre Module "WIZNAV" plus simple d'utilisation (pour redonner un nom au catégorie, et surtout mettre un bouton pour rediriger vers n'importe quel page) direct depuis l'admin.

Mais c'est l'orreur parcontre, car je n'arrive pas a modifier le STYLE principalement la couleur de texte... je suis blocker.

Il n'y a pas des ous catégorie comme sur ce module ici présent.. mais bon... (jattend de voir votre Modif de sous catégorie Mr. ! voir si ca corrige le bug que j'ai... :) )

Bienvenido al mundo interactivo de Ecuadinamica!
Somos una empresa con amplia experiencia y trayectoria comercial, ofreciendo asistencia y diseno de paginas web en ciudades Quito, Guayaquil, Manta, Cuenca y todo el Ecuador, programaciones de cualquier clase de complejidad en Flash, PHP, Html, rediseno de paginas web ya existentes. Hacemos cualquier clase de trabajo en web para todos paises hispanohablantes en America Latina y Espana al precio conveniente.
Tambien ofrecemos Optimizacion de las paginas y Posicionamiento web en buscadores para empresas que tienen sus sitios web sin producir con poca cantidad de visitantes, les damos alta en buscadores, motores sociales como Digg etc., foros, de todo sabemos como subir su sitio web en ranking Google. Aparte registramos su sitio en catalogos y buscadores web mas famosos segun tematica del sitio web.
Contamos con profesionales disenadores y programadores web altamente capacitados, utilizando herramientas de ultima tecnologia en programaciones web.
Nuestra opinion de cualquier cosa, que sea creacion de proyecto web o nuestro Universo - que no hay limite ninguno...
sisio web

oui tiens voici un screen! mais je n'arrive toujours pas à mettre mon pack zip ici T_T

7201_hT8lVqcWol2C7G0ldnI8_t

7202_9Veiet48BCSsLfMjBC77_t

Parcontre j'ai toujours un bug d'affichage des CATEGORIES, quand ça ce déroule... :s

Comment resoudre ce probleme SVP??... quelqu'un peux m'aider? (BUG en Live: http://www.iTeKnologies.fr)

Parcontre, je voulai savoir si on pouvait modifier l'ordre de clssification des ccatégories, car elle se classe constament par ordre alphabétique.. c'est pas top . :s

Merci d'avance.

Wilow, ca m'allaire d'etre ce que je recherche.. .. je recherche comme "rue du commerce" ou "c disocunt" :D

oui pour gérer l'ordre d'affichage de tes catégories c'est possible, il me semble qu'en mettant un chiffre avant tu peux

exemple: 0. ta catégories tout en haut
1. deuxième catégories
3. etc...

pour l'update désolé j'arrive pas à mettre mon zip en attachement

oui pour gérer l'ordre d'affichage de tes catégories c'est possible, il me semble qu'en mettant un chiffre avant tu peux

exemple: 0. ta catégories tout en haut
1. deuxième catégories
3. etc...

pour l'update désolé j'arrive pas à mettre mon zip en attachement

Hello, désolé de répondre un peut tard...

Merci beacuoup, effectivement cella fonctionne pour les catégories, c'est super! merci beaucoup! :)

Et en metant le lien heberger sur un serveur? a fin de pouvoir téléchargrer sinon? Je testerai volontier. :)

I am still having a problem with the categories I have created showing in a column rather than from left to right.
I have adjusted the width from auto to 175px in the css file (see listed below); but still doesn't look right.
I've attached a screenshot to explain:-

chromestyle.css:-

.chromestyle{
font-weight: bold;
font-size: 10px;
}

.chromestyle:after{ /*Add margin between menu and rest of content in Firefox*/
content: ".";
display: block;
height: 0;
clear: both;
visibility: hidden;
}

.chromestyle ul{
border: 1px solid #BBB;
background: url(chromebg.gif) center center repeat-x; /*THEME CHANGE HERE*/
padding: 4px 0;
margin: 0;
}

.chromestyle ul li{
display: inline;
}

.chromestyle ul li a{
color: #494949;
padding: 4px 7px;
margin: 0;
text-decoration: none;
border-right: 1px solid #DADADA;
}

.chromestyle ul li a:hover, .chromestyle ul li a.selected{ /*script dynamically adds a class of "selected" to the current active menu item*/
background: url(chromebg-over.gif) center center repeat-x; /*THEME CHANGE HERE*/
}

/* ######### Style for Drop Down Menu ######### */

.dropmenudiv{
position:absolute;
top: 0;
border-bottom-width: 0;
font:normal 10px Verdana;
line-height:18px;
z-index:100;
background-color: white;
visibility: hidden;
filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.Shadow(color=#CACACA,direction=135,strength=4); /*Add Shadow in IE. Remove if desired*/
}

.dropmenudiv a{
width: 175px;
display: block;
text-indent: 3px;
border-bottom: 1px solid #BBB; /*THEME CHANGE HERE*/
padding: 2px 0;
text-decoration: none;
font-weight: bold;
color: black;
}

.dropmenudiv a:hover{ /*THEME CHANGE HERE*/
background-color: #F0F0F0;
}

- Please any help to sort this out would really be appreciated

Regards

7308_hxhOkWEsMW2kZFeGn8d0_t

*passait par là

euuuuhhhh pourquoi j’arrive pas à mettre mon .rar en attachement?
Le forum Prestashop n'upload par de rar. Utilisez des .zip

Have you got a url we can look at, make it easier to see the problem.

hi,
I'm new in prestashop, where I can found the module categoriesbar?

thanks

hi,
I'm new in prestashop, where I can found the module categoriesbar?

thanks

First post of this subject, in attachement.

Hello,

Thank you for this module, it works great.

One question:I have some custom links in it (like Home, New Products or Specials) apart from the categories, but I'd like them to work with the two languages of my shop.

I have tried with {l s='Home'} for example, but it writes Home for both languages.

Any ideas?

Thank you in advance

Hello,

very good module, but does not work when URL rewriting is activated with v1.2 alpha 2 and v1.2 beta 1

ok help ASAP i found the header.php and header.tpl and made the changes and now my page is completely blank what happened how do I fix this problem?

Hi, great module, easy, simple and customizable, thx.

Works fine at first try, but....

When i click on: loyalty-program.php, referralprogram-program.php or mywishlist.php it lost the style.

Any idea?

8705_EIf3UDyPaLCTjW8MHBTb_t

ok fixed my problems now i'm just wondering if I could change the images or style of navi bar if anybody knows please help.

www.owens-odds.com

Hi,

I would like to know if their is an easy way to stop the depth of the Horizontal Navigation bar from going to far.

I only want the first children of the main headings, not their grand children as well.

Kind Regards,

Jonathan

Did this break for anyone else during the upgrade? It works fine on my front page but when I click on anything else it messes up my entire page.

hi
do I use this module for some time now, know why about my shop that is not displayed anything when I change language?
In french it works well, but when I use an other languauge like english, there is no cathegories...

Do not miss somthing like : (intval($cookie->id_lang))));
in categoriesbar.php ?

Thank you for your reply.

Hi amwdesign.

Can u give me a way to replace categories name by categories image? I look on the category _bar_level.tpl but....

Thanks for sharing.

Such a good module amwdesign, I have translated it to Spanish and going to post it in it's forum.
So many thnaks.

Hello,

The menu works fine with the V1.2.1, but on the payment page where you choose to pay by check or by bank transfer, all categories and subcategories appear on the side in a list and not in the menu bar horizontal.

which file should be changed ?

Thanks ;-)

Hello,

for this menu (Horizontal Navigation Bar Module v0.5) works with V1.2.1,
we must modify the file categoriesbar.tpl (modules / categoriesbar / categoriesbar.tpl)

replace line (1):
<link href="./modules/categoriesbar/chromestyle.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />

by it:
<link href="{$base_dir}/modules/categoriesbar/chromestyle.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />

on line (2) replace this section of code:
src = ". / modules / categoriesbar / chrome.js"

by it:
img src = "{$base_dir} / modules / categoriesbar / chrome.js"

We must then change the file chrome.js (modules / categoriesbar / chrome.js)

line 37 to replace this part of code:
img src = ". / modules / categoriesbar / down.gif" border = "0" /

by it:
src = ". / modules / categoriesbar / down.gif" border = "0" /

Hello,

I've exactly it same problem, did you find the solution?

I tried all the advisable codes in this topic but nothing works, always it same problem.

If you have an idea, I take !!

Excuse my English, I'm French, I use an online translator

Marie

Hi, great module, easy, simple and customizable, thx.

Works fine at first try, but....

When i click on: loyalty-program.php, referralprogram-program.php or mywishlist.php it lost the style.

Any idea?

Bonjour,
Je voudrais ajouter les liens dans mon footer à la place du header.
J'ai téléchargé le fichier, supprimer la position et greffer le module comme expliqué.
Ensuite, j'ai modifié le fichier "footer.php" au lieu du "header.php" et le fichier "blockvariouslinks.tpl" à la place de "footer.tpl" mais je ne le vois pas, faut-il modifier autre chose ?

Merci d'avance,

I did all the steps and I am up to changing the code for header.tpl - where is this file? It is not together with the header.php.

Thanks!

hI,,i succeed the installation

But i saw a problem when i am going to my client account and when i choose refferal program or fidelize i have a bug

sorry for my english i joined an image to show my pb

13109_gSN0XHj58ZTd1D7EGP8I_t

I removed 'image source' in chrome.js

dropdownindicator: '',

to be:

dropdownindicator: ' ',

It works! but there's no dropdown indicator. I use it until (someone) found better way.

This is a fantastic module. Thank you very much. I am having the same issue as serviceclient though on a couple of pages; specifically (that I have so far seen) mywishlist and payment.php.

Anyone any idea what might cause this? If I track it down, I'll write it up.

UPDATE: Firebug says :

cssdropdown is not defined
mywishlist.php()mywishlist.php (line 98)
[break on this error] \r\n

Hi,

I need your help...

How to hide 1 category from categoriesbar ?

I want to hide just 1 category, is that possible?

Thanks

I think I've seen the common denominator with my problem and serviceclient's - it's the URL of the page. When using the wishlist, the URL becomes /modules/blockwishlist/mywishlist.php rather than just say /my-account.php or categories.php. I think this is what is causing the categoriesbar to break. Anyone know how to fix the problem?

UPDATE: Ok finally this now fixed! It might be that I have the problem because the shop is in a sub folder, but if you have the same thing, change the first two lines of categoriesbar.tpl to (I haven't tested this with SSL)

<link href="{$content_dir}modules/categoriesbar/chromestyle.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
[removed][removed]

and also line 37 in chrome.js to match your URL:

dropdownindicator: '', //specify full HTML to add to end of each menu item with a drop down menu

I have a problem too. The navigation bar works great for me, but the problem happens when I click on a product. A list of all the links that were created is at the left of the screen. How do I fix this? Take a look at the attachments.

16598_bkdPISGfJdFB5FysDI63_t

16599_xCmyhd1upP5IYgjmDQzl_t

For the dropdownindicator problem, i change the "category-bar-level-tpl". (1.25)

There is in the first line

rel="dropmenu{$node.id}"

so every Main-menu link get the dropdown-indicator from the javascript (chrome.js near line 351)
because the script look to the "... rel="dropmenu3" ..." (e.g.) in the href to set the indicator image, but every main-menu link has this rel="dropmenu..." tag. So we have to delete this rel="dropmenu..." tag in Main-Menu hrefs without submenus. But how to?

Ok i use the If-Question for the submenue (category-bar-level-tpl)

{if $node.children|@count > 0}  

and change the first line of the "category-bar-level-tpl" to

{if $node.children|@count > 0}  rel="dropmenu{$node.id}" {/if}

now only the Main-Menue links with submenue get a rel="dropmenu..." tag in the generated html sourcecode, so the
chrome.js can´t set a dropdownindicator image in non-submenu Main-links....thats it.

Original:

{$node.name|escape:htmlall:'UTF-8'}

Modification:

mhhhh i am not able to paste the code in here, the forum destroy it...
ok i try a different way...two singelparts of the code....ok it doesn't work...
so see the image attachement below

17761_E5ZPNAvWV3kk5LyYVulF_t

17766_yUkKedFDdOergsOsSJtk_t

I couldn't find any posts about this (maybe I didn't look hard enough, I'm sure) however:

The horizontal menu doesn't show up on the products page, cart, and some other ones. It only appears on the home page and within categories. Is this common? Does anyone have a solution to this problem? Thanks!

** UPDATE **
NEVERMIND! Didn't check out the later posts...apparently this problem is addressed. =)

@garoofix

change the categoriesbar.tpl

from

<link href="./modules/categoriesbar/chromestyle.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
[removed][removed]

to

<link href="{$base_dir}/modules/categoriesbar/chromestyle.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
[removed][removed]

use an absolute path in the chrome.js for the dopdown indicator gif

ahh the [remove] is the Forum i can´t paste it .......
ok replace the first an second line with

*****>

***** = cript

ok it is better for HTTPS to use

{$content_dir}

instead of

{$base_dir}

*****>

***** = cript 

so there is no non secure files

and once more

to solve problems with the dropdownindicator using SEO URL and https

in chrome.js change

.............
var imgurl = [removed].protocol + "//" + [removed].host+ "/shop/modules/categoriesbar/down.gif";  /*  the protocol and host now build by javascript, so the path to the indicator images  is not relative (Promlem with seo URL and Sub categories)  and an absolute path would cause an unsecure sign if you use https*/

var cssdropdown={

disappeardelay: 250, //set delay in miliseconds before menu disappears onmouseout

dropdownindicator: '', //specify full HTML to add to end of each menu item with a drop down menu

............

Ahhhhhh the standard problem the [remove] in this post is: w*indow.l*ocation

remove the stars :-)

I'm brainstorming all night long already to see if it's possible to let the submenu start from the left where your parents also start, so like this:

1 2 3
1 1 1

1 2 3
2 2 2 2 2

1 2 3
3 3 3 3 3 3 3 3

What also be nice is when you can start from the middle of the bar you have:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

_________1 1 1 1 1 1 1 1 1_________

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

______333333333333333333333_____

I have been playing around with the if statements and the CSS but it was not possible to make it work.

Anyone an idea ?

Please someone could send the form module prepared for the subcategories are deployed only when you click on them or put your mouse pointer over?

In my website there are many different categories and subcategories and is an issue size of the list.

At least someone could tell me how? It is important

Many, thank you very much.

David.

Does anyone know if it would be possible to adapt this module to skip the top level categories? For example, if your shop had top level categories of "fruit" and "veg", you would only get the categoriesbar once you were either in "fruit" or "veg" or their sub-categories, but at that point, you would see either "apples, oranges, bananas" OR "carrots, broccoli, onions", rather than "fruit, veg".

Hello.

I'm having problems trying to transplant this module - basically the new hook isn't showing in the drop-down list. I've noticed a few others have had the same problem, but can't find anything on how to fix the problem. as anyone had any success with this?

Thanks in advance,

Philip.

Hello.

I'm having problems trying to transplant this module - basically the new hook isn't showing in the drop-down list. I've noticed a few others have had the same problem, but can't find anything on how to fix the problem. as anyone had any success with this?

Thanks in advance,

Philip.

I managed to eventually fix this problem by manually adding the hook to my site's SQL database. It may also be worth mentioning that the option doesn't always show at the bottom of the transplant list. In my case it was about half way down.

Hope this helps others.

Philip.

I finally got this menu working with SSL and added a few other links to it, thanks to this thread.

I just have one last thing I would like to work out. The default categories is fine by me as I dont have too many products, BUT I would like to rearrange their order. It seems by default they are put in alphabetical order. Any one know where I can change this?

I would like to adapt this menu to include other lnks. I want all categories to be listed under one top level link called products. At the moment, all the categories are just added to the menu - how do I adapt it to my needs?

I think I've seen the common denominator with my problem and serviceclient's - it's the URL of the page. When using the wishlist, the URL becomes /modules/blockwishlist/mywishlist.php rather than just say /my-account.php or categories.php. I think this is what is causing the categoriesbar to break. Anyone know how to fix the problem?

UPDATE: Ok finally this now fixed! It might be that I have the problem because the shop is in a sub folder, but if you have the same thing, change the first two lines of categoriesbar.tpl to (I haven't tested this with SSL)

<link href="{$content_dir}modules/categoriesbar/chromestyle.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
[removed][removed]

and also line 37 in chrome.js to match your URL:

Very Clever - you solved my problem....
Also if you are adding addional links you will want to use {$base_dir} (dont know if this has already been mentioned)

home

This will make sure your url goes back to the root when it is appended.

Does anyone know how to tweak this so the subcategories create a new level?

eg. category
|_subcategory
|_sub-subcategory

mine seems to indent a little but not create a new level - I will have a lot of categories so this would be good.
(you know like a tupical javascript menu)

Module Developed by Alpha Media

Finally after fixing a lot of bugs in this module
I am happy to release this to the Prestashop Community ;)

After testing this module out in the last couple of days I decided to add a new hook to the DB so the navigation can stretch 100% width of your template

v0.5 now includes inserting the new navBar Hook into the DB so you don't have to do this manually!

Please follow these simple install instructions below

STEP 1
We need to first install then assign to the new navBar hook!
a) - Unzip then upload "categoriesbar" to your modules directory, the module is auto assigned to Top Hook on install
B) - Next click on positions & first remove this module from your top of pages hook to avoid duplication.
c) - Now you are ready to transplant this module to the new hook which was created through the install
Please select "Horizontal Navigation Bar" from your dropdown menu then select
Hook this into the last item in your drop down list “Navigation Bar”
STEP 2

header.php change:
$smarty->assign(array(
));

To:

$smarty->assign(array(
));

[/code]
header.tpl change:

<!-- Header -->

{$HOOK_TOP}

to:

<!-- Header -->

{$HOOK_TOP}

{$HOOK_NAV_BAR}

Thats it your done enjoy ;-P

Hi I downloaded this categories bar and had the zip file
Now i went to backend of my prestashop then went to modules add a new module then uploaded the zip file called categories bar from my computer and it showed success
Now when I went to positions and to remove it from top of pages there i cant see categories bar as any such module ?
How come
though the module was uploaded it doesnt seem to appear?
there is a module categories block already there that is different from categories bar right?
So how do I find categories bar now which is already uploaded?

eg. category
|_subcategory
|_sub-subcategory

mine seems to indent a little but not create a new level - I will have a lot of categories so this would be good.

I've also been trying to find something similar - although for me I want to remove the sub-subcategory completely (and i've noted several people during this thread have questioned the same) Anyone have any ideas how to do this? This would be VERY much appreciated if so!!!

Thanks in advance

Bonsoir,

J'utilise ce module et j'en remercie les développeurs puisqu'il fonctionne parfaitement sur mon site !

J'ai eu beau chercher un tutorial ou des informations sur ce que je souhaite faire et ne trouve malheureusement aucune réponse. Peut-etre pourrez-vous m'aider ?

En effet, je souhaite mettre uniquement la catégorie "Sélection de la semaine" dans une couleur différente que celle du chromestyle.css

J'ai pensé mettre un lien en dur avec un dans le fichier categoriesbar.tpl mais je n'arrive pas à enlever la catégorie "Sélection de la semaine" donc cela fait doublon !

Auriez-vous une idée ?

Merci et bonne soirée !

eg. category
|_subcategory
|_sub-subcategory

I've also been trying to find something similar - although for me I want to remove the sub-subcategory completely (and i've noted several people during this thread have questioned the same) Anyone have any ideas how to do this? This would be VERY much appreciated if so!!!

Thanks in advance

Any ideas?

EDIT

Ok - not sure how effective this will be, but I've got a workaround. Go to {theme}\category-tree-branch.tpl and comment out the code so it looks as follows:

>
{$node.name|escape:'htmlall':'UTF-8'}
   {if $node.children|@count > 0}
</pre>
<ul><!--
       {foreach from=$node.children item=child name=categoryTreeBranch}
           {if $smarty.foreach.categoryTreeBranch.last}
                       {include file=$tpl_dir./category-tree-branch.tpl node=$child last='true'}
           {else}
                       {include file=$tpl_dir./category-tree-branch.tpl node=$child last='false'}
           {/if}
       {/foreach}
</ul>--><br>   {/if}<br

The only issue for me here, is whether this will change anything else throughout the site - but I'm assuming (and hoping) that this .tpl is only specific to the blockcategory (which I don't have) so fingers crossed I'll be fine! Hope this helps someone anywya

Sorry, I just is not long for prestashop was just installed. My problem is, I'm download prestashop_1.3.2.3. But I have to customize the web part is to make a horizontal menu like the sample. I do not know how to download and where to fix some advice with thanks.

Note the Horizontal menu, but the difference is. Icon also want to add do not know what to do with the instructions thanks.

32834_Fxyk1o9NzLX9d9NkXtyO_t

One last problem with this - for some reason my navigation bar is working very well in Firefox, but not well at all in Internet Explorer! It's only showing half of the menu in IE and then the css seems to vanish! I've also re-added the default version of categories bar to see if this might fix it, but no such joy! I've attached screenshots.

Any help would be VERY much appreciated!

EDIT: The odd thing is.. if I delete the css file then Accessories, Cufflinks & Wallet and Purses obviously don't have any css applied and take the same format as the other categories. BUT interestingly, they are at the top of the list - and then the remaining categories that originally had the problems are then alphabetically assigned under there!!!

SOLVED: There were problems in the coding of my previous post Post #162 which have now been ammended

32890_gjlLx2d6AHKv8FQmcQdl_t

Hi I downloaded this categories bar and had the zip file
Now i went to backend of my prestashop then went to modules add a new module then uploaded the zip file called categories bar from my computer and it showed success
Now when I went to positions and to remove it from top of pages there i cant see categories bar as any such module ?
How come
though the module was uploaded it doesnt seem to appear?
there is a module categories block already there that is different from categories bar right?
So how do I find categories bar now which is already uploaded?

Hi,
I have the exact same problem, did you find a solution?

Thanks for your help!

Hello,

I have successfully installed the module and have made some minor changes stated by flipper etc. The amends got rid of the drop-down symbols on every tab and made it look more professional.

I havent started on the CSS yet but when hovered over a menu item with subcategories, text appears stating "rel="dropmenu9".

Has anyone else experienced this and know how to resolve? I have attached an image and my webpage is

http://www.prtoolsupplies.co.uk/shop/

35617_WNfYhSIUTgPan5MFD8Ks_t

Hello,

I would like to replicate the following drop-down menu structure as demonstrated in the screenshot and at

http://www.toolstop.co.uk/

Could I just extract there css and maybe java files and embed into the module??

Cheers

35618_svbEiv7eQdSAYR4V2XIp_t

SILLLY QUESTION,
IS THERE ANY CHANCE TO PUT IMAGES INSTEAD OF TEXT TOTHE NAVIGATION BAR? OR maybe i should use diferent module. I would be grateful for guidence.
all the best
eva

Hey Luke, i see your site and i notive that you have category page with subcategory list with image, how you do that?

Hello,

I use script SOMETHING

But I have a problem, I have a shop in 2 langueages and I need a word SOMETHING - translate to second language - so if customer switch to second language, the names will change.

How to do it?

Thanks
Jiri

Hello,

I use script SOMETHING

But I have a problem, I have a shop in 2 langueages and I need a word SOMETHING - translate to second language - so if customer switch to second language, the names will change.

How to do it?

Thanks
Jiri

same question... thanks a lot :)

I cannot get it right.

I have a testversion running on 1.3 and that works like a charm.

I cannot get it right in 1.4.

I have done all you asked for and it only shows a white bar under my search. It will stay on the right site of the top heather.

I installed and de-installed it over a week now and I am a bit tired of it.

I do not want to compromise on 1.3. I am missing to much.

Please take a look at my side maybe you see directly what I have been missing.

The linking and all that went very well.

http://www.fibershoppen.se

those files not in the 1.4 prestashop version header.php

and no header.tpl at all in this version.

Is this compatible?

yes ,i can not find it too.

Thank u for your perfect development, But i have got some questions.

from my prestashop 1.4.4.1 ,I can not find the content you said above in heard.php

--------------------------------------------

Follow is the content of heard.php

---------------------------------------------

<?php

/*

* 2007-2011 PrestaShop

*

* NOTICE OF LICENSE

*

* This source file is subject to the Open Software License (OSL 3.0)

* that is bundled with this package in the file LICENSE.txt.

* It is also available through the world-wide-web at this URL:

* http://opensource.org/licenses/osl-3.0.php

* If you did not receive a copy of the license and are unable to

* obtain it through the world-wide-web, please send an email

* to license@prestashop.com so we can send you a copy immediately.

*

* DISCLAIMER

*

* Do not edit or add to this file if you wish to upgrade PrestaShop to newer

* versions in the future. If you wish to customize PrestaShop for your

* needs please refer to http://www.prestashop.com for more information.

*

* @author PrestaShop SA <contact@prestashop.com>

* @copyright 2007-2011 PrestaShop SA

* @version Release: $Revision: 6594 $

* @license http://opensource.org/licenses/osl-3.0.php Open Software License (OSL 3.0)

* International Registered Trademark & Property of PrestaShop SA

*/

$controller = new FrontController();

$controller->displayHeader();

STEP 1

a) - Unzip then upload "categoriesbar" to your modules directory, the module is auto assigned to Top Hook on install

B) - Next click on positions & first remove this module from your top of pages hook to avoid duplication.

c) - Now you are ready to transplant this module to the new hook which was created through the install

STEP 2

My question is:

Hi,

I done step1 successfully. In step2

In clean & simple theme i am able to find header.php page in root folder and it has follwing code only..

$controller = new FrontController();

$controller->displayHeader();

And after installing Horizontal Navigation Bar module i am getting a blank page in front office. Help me to solve this.

Thanks

Module Developed by Alpha Media

Finally after fixing a lot of bugs in this module

I am happy to release this to the Prestashop Community ;)

After testing this module out in the last couple of days I decided to add a new hook to the DB so the navigation can stretch 100% width of your template

v0.5 now includes inserting the new navBar Hook into the DB so you don't have to do this manually!

Please follow these simple install instructions below

STEP 1

STEP 2

header.php change:

$smarty->assign(array(
));

To:

$smarty->assign(array(
));

[/code]

header.tpl change:

<!-- Header -->

[b]	[url="{$base_dir}"][img={$base_dir}img/logo.jpg][/url][/b]

{$HOOK_TOP}

to:

<!-- Header -->

[b]	[url="{$base_dir}"][img={$base_dir}img/logo.jpg][/url][/b]

{$HOOK_TOP}

{$HOOK_NAV_BAR}

Thats it your done enjoy ;-P

Hi this was not working in 1.4.4. If it works for any one plz tel me where to do changes. Thanks

Hi this was not working in 1.4.4.

I don't understand why Prestashop's developers don't built an essentially horizontal menu for quick navigation like all websites of the world

• Like 1

Is there anywhere else to find the header.tpl edit? I have tried on chrome and internet explorer, but the images do not show up.

Thanks

Hi Everyone i am new in prestashop i installed categoriesbar successfully but white screen in coming i can't see any thing in my website please help me.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...

Important Information

Cookies ensure the smooth running of our services. Using these, you accept the use of cookies. Learn More