Jump to content

Moneybookersbetalning går igenom men inte ordern.


Recommended Posts

Hejsan!

Jag har nyligen startat min första webbshop. Den bygger på prestashop och betalningarna sker med hjälp av moneybookers.

Jag har relativt bra kunskaper inom php men skulle behöva lite hjälp att lösa ett litet problem.

När en kund handlar hos mig går allt bra fram tills att betalningen är gjord. I sista steget så kommer en iframe upp från moneybookers där kunden fyller i kortuppgifter. När detta är klart klickar kunden på Confirm and Pay och hoppar då till förstasidan i shoppen. Betalningen går igenom och jag får pengar på kontot men kundens order är inte slutförd, dvs den finns inte inlagd som en order utan endast som en kundvagn.

Har någon annan haft något liknande problem förut? I Moneybookersmodulen ska jag peka om till vilken sida man skall slussas till efter "succeed payment". Kan denna vara valfri sidan eller bör jag kanske slussa kunden till någon "bekräfta order"-sida? Jag hade en idé om att man kanske skall slussas till order-confirm.php? Jag har ännu inte hunnit testa detta men det vore kul och höra om någon annan har några erfarenheter.

MVH Billy

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...