Jump to content

Aanvaarding alg. voorwaarden blijft in het Engels


joschoofs

Recommended Posts

Type installatie: nieuw

Prestashop versie: 1.6.1.0

Thema: default

Code: oorspronkelijk

Hosting: bij www.combell.be

PHP versie: 5.5.22

MySQL versie: 5.5.31-1~dotdeb.0

Browser: Safari 8.0.7 (10600.7.12) en Chrome 44.0.2403.130 (64-bit)

 

Bij afhandeling van een bestelling krijgt de klant een melding die hem vraagt de algemene voorwaarden te aanvaarden vooraleer het bestellingsproces verder afgewerkt kan worden (checkbox aan te vinken). De corresponderende checkbox wordt vergezeld van een Engelse tekst post-1013987-0-52197600-1439298644_thumb.jpg ondanks het feit dat de Nederlandse vertaling van de string geregistreerd is en dat Nederlands als taal in de front-end gekozen is post-1013987-0-38725700-1439298643_thumb.jpg. Zie screenshots in attachment.

 

Getoonde string: I agree to the terms of service and will adhere to them unconditionally. (Read the Terms of Service).

Vertaling zichtbaar via backoffice in blok ORDER-PAYMENT-ADVANCED : Ik accepteer de Algemene voorwaarden onvoorwaardelijk.

 

Enig idee wat hier aan de hand is? Ik heb overigens nog andere problemen met de Prestashop vertaalslag o.a. met email templates die niet gevonden worden.

 

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Bij het uitbrengen van PrestaShop 1.6.1.0 waren nieuwe programmeerstandaarden toegepast. Helaas waren de ontwikkelaars vergeten dat daardoor veel strings niet meer worden herkend.

De laatste build van de Nederlandse vertaling is inmiddels weer 100%, maar deze moet je nog wel even handmatig downloaden via 'Localisatie > Vertalingen > Taal toevoegen/bijwerken'.

 

Dank voor de reply, mdekker.

 

Heb de talen bijgewerkt met jammer genoeg niet het gewenste resultaat.

Het is nog steeds de Engelse checkboxtekst die weergegeven wordt.

 

O ja, de waarschuwing die wordt weergegeven wanneer de checkbox niet actief staat en je de volgende stap probeert te activeren, wordt wel in het Nederlands getoond (U moet onze Algemene voorwaarden accepteren alvorens u door kunt gaan.)

 

Nog andere ideetjes?

 

Thanks,

 

 Johan

Edited by joschoofs (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hartelijk dank voor de info, musicmaster.

 

Ik hoop alleszins dat er snel een oplossing gevonden wordt want het weergeven van deze Engelstalige vermelding is echt wel niet aanvaardbaar voor het doelpubliek van de webshop die ik aan het opzetten ben.

 

Ik heb ook problemen met het editeren van email templates via de backoffice (templates worden niet gevonden) en ik vraag me af of dit ook niet gelinkt is aan het probleem gemeld in deze thread.

 

Onverwachte en ongewenste problemen die de kwaliteit van het project van mijn klant direct aantasten.

 

Bedankt voor je feedback!

 

Johan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...