Jump to content

BTW verschil Internet Explorer vs Chorme


stijnvu

Recommended Posts

Bij het opzetten van onze webshop lopen we tegen het volgende probleem aan.

De prijzen van onze producten worden inclusief BTW getoond.

 

We merken echter dat in google chrome de prijzen correct worden afgebeeld (inclusief BTW) maar in Internet Explorer niet.  In Internet Explorer worden de prijzen exclusief BTW getoond.

 

Wat kan de oorzaak zijn?

 

Link to comment
Share on other sites

Ik ben ook mee geconfronteerd.

Alle prijzen zijn ingesteld met BTW.

Via Linkermenu: Klanten > Groepen > Customer ---> wijzigen, optie Prijzen incl. btw tonen.

Via Google Chrome worden de prijzen getoond, sowieso inclusief BTW. Maar bij Firefox en IE zijn de prijzen excact dezelfde, alleen staat dan overal achter de prijzen "Excl. btw". Dit hoort niet.

Ik gerbuik versie 1.6.1

Link to comment
Share on other sites

We merken echter dat in google chrome de prijzen correct worden afgebeeld (inclusief BTW) maar in Internet Explorer niet.  In Internet Explorer worden de prijzen exclusief BTW getoond.

 

Wat kan de oorzaak zijn?

Eén van de mogelijke oorzaken is de taal. Als Engels in de browser is ingesteld als de standaardtaal neemt PS aan dat je in de VS zit en toont het prijzen zonder BTW. Er zitten ergens in PS instellingen waar bepaald wordt hoe het land bepaald wordt en dat gaat niet altijd goed. Zelf heb ik dit uitgezet: voor mijn shop is iedereen Nederlander totdat hij inlogt en een ander land opgeeft.

Edited by musicmaster (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Is het niet mogelijk - zolang dit probleem niet is opgelost - om de hele btw notificatie per prijsmelding uit te zetten.

Nu zouden klanten vrezen dat ze aan het eind nog eens een btw erop gaan krijgen.

Liever een simpele melding aan het eind, 'prijs incl. btw'.

Probleem blijf dat als op alle gegenereerde facturen 'excl. btw', de klant straks in problemen kan komen bij controle van de belastingsdienst.

Aanvankelijk leek dat op een Firefox en IE probleem, maar nu gebeurt het ook bij Chroom.

Edited by CB Bear (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

We hebben een en ander nagekeken.

Versie van Prestashop die wij gebruiken is: 1.6.0.8

 

Language selection in IE doet er niet toe

Via Localisatie -> Localisatie -> Standaard Land instellen vanuit de browser taal => deze optie lijkt niet te bestaan in versie 1.6.0.8 (of zit ze ergens anders?)

Klanten -> Groepen -> Customer -> Wijzigen, optie prijzen incl. btw tonen => stond reeds op deze manier ingesteld.

 

Probleem hebben we dus nog steeds.

 

Iemand nog andere suggesties?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...