en Jump to content
  • 0
marcel vd berg

PDF wil niet openen

Question

15 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Als ik een pdf van een order wil openen (om bijv vervolgens uit te printen) krijg ik de volgende melding

FPDF error: Some data has already been output, can't send PDF file

wie kan mij helpen

Dit betekent dat Prestashop al wat geoutput heeft voor de geplande output van de pdf begon. Het gaat hierbij meestal om Prestashop (PHP) foutmeldingen of je eigen debug output. Soms is het ook gewoon een spatie op de verkeerde plaats.

Als je zo niets zien kan het lonen om naar de broncode van de pagina te kijken of je daar de ongewenste output ziet.

• 0

Enable Debug mode om de fout te zien:

Enable Debug mode to see the error:

@ini_set('display_errors', 'on');

in /config/config.inc.php

• 0

Ik raad je aan om je PrestaShop bij te werken. FPDF wordt al sinds 2011 niet meer ontwikkeld. De kans dat deze blijft werken op moderne systemen wordt met de dag kleiner en is daarom sinds versie 1.6 vervangen door TCPDF.

• 0

Er zijn ongewenste tekens op de eerste lijn op dit bestand. Openen in een tekstverwerker en verander aan (ik weet het, de ongewenste tekens zijn niet zichtbaar, zodat je dezelfde lijn zullen zien):

There are unwanted characters at the first line on this file. Open it in a text editor and change to (I know, the unwanted characters are not visible so you will see the same line):

<?php

• 0

Backup het oude bestand en het nieuwe te uploaden. U kunt altijd terug naar de niet-werkende versie :)

Backup the old file and upload the new one. You can always go back to the non-working version :)

• 0

We hebben het over een kleine correctie in één bestand. Er is geen risico iets.

We are talking about a small fix in one file. There is no risk of anything.

• 0

De auto-update bestaat uit een module. Ik weet niet of die standaard beschikbaar is voor pre-1.6 versies, maar het is ook hier te downloaden: http://addons.prestashop.com/en/administration-tools-prestashop-modules/5496-1-click-upgrade-autoupgrade.html

Om het risico zo klein mogelijk te houden raad ik aan om de handleiding goed te bekijken: http://doc.prestashop.com/display/PS15/Automatic+update

• 0

Ik wil graag inhaken op dit onderwerp.

Na aanpassing van een order aan admin zijde ( product toegevoegd ) kunnen PDF orders en pakbonnen niet meer worden geprint. Melding bij print poging: PDF document kan niet worden geopend.

In debug mode "true", @ini_set('display_errors', 'on');  geen foutmelding.

Helaas onvoldoende kennis in huis om probleem te tackelen. Op engels forum zijn er wat aanwijzingen richting database fout zonder concrete stappen die zouden kunnen leiden tot oplossing.

Wie weet raad? Alle hulp is welkom,

Wij zitten op PS versie 1.6.1.1.

Peter