Jump to content

enkele beginnersvragen wie helpt?


deech123

Recommended Posts

Hi zoals jullie zien ben ik hier dus een groene :-)

ik heb al een pak kunnen experimenteren maar weet niet op volgende vragen een antwoord of oplossing.

wie helpt mij ?
1. hoe kan ik zeggen dat op subcategorie er geen afbeelding bij die linken moeten komen?

2. ik heb nu een tax veld van 21% BTW aangemaakt. Nu als ik een import doe van de csv zet ik in de kolom tax dus het ID nummer van de tax. Ik heb in de mysql db gekeken in de ps_product en daar staat mooi in de kolom id_tax een 4.
die 4 slaat dus op de het index nummer van mijn 21% btw. maar als ik dus in mijn csv in de kolom tax een 4 zet dan loopt het echt verkeerd. Iemand een idee wat ik moet zetten om ervoor te zorgen dat hij altijd mijn 21% neemt? want nu moet ik dan alles manueel gaan aanpassen en met lijsten van honderden artikels is dat onbegonnen werk.

3. bij het importeren vanuit csv zet ik in de kolom weight bv 5 of 0.1(= 100 gram dus) maar ik heb de indruk dat importeren met de kolom weight geen goed idee is, geeft foutmeldingen zelfs al is het allemaal een niet komma(punt) getal.

4. kan ik per categorie een aparte koerierdienst nemen? waarom? ik heb bv een afdeling kabels, die komen allemaal van één en dezelfde leverancier en deze verzend alles in mijn plaats. Daar heb ik een vast bedrag van bv 7 euro.
dan voor zwaardere toestellen bv, digitale ontvangers heb ik een andere levercancier en die verzend dan voor 12 euro tot 35 kg verzekerd. dus zou dat ergens kunnen verbinden dat hij voor die produkten dus verzender x neemt en voor de andere verzender Y?

5. hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn description die soms een opsomming is goed opgenomen word?
want nu doe ik soms dit :
De laatste versie van HDMI met nieuwe specificaties zoals:

• HDMI Ethernet kanaal
• Audio return kanaal
• 3D over HDMI
• 4K x 2K resolutie ondersteuning
• Uitgebreide ondersteuning voor kleur plaatsen

en dat resulteert in enkel de eerste lijn...uiteraard omdat daar volgens mij een ENTER tussen zit, maar dat deed ik voor grafische redenen.

wel, dat zijn alvast 5 vragen die mij veel verder zouden helpen als ik wist hoe ik het moet doen :-)

alvast bedankt aan iedere tipgever :-)

Link to comment
Share on other sites

Hallo deech123,

1, 2, 3: Ik weet dat er problemen zijn met de Import tool, helaas heb ik er geen ervaring mee dus kan ik je daar geen antwoord op geven.
Wel is er een commercieele module, die schijnt wel te werken.

4: Je kunt geen carrier aan een categorie hangen. Misschien door handig te spelen met gewichten etc. kun je wel iets forceren, maar geen idee of je er mee weg komt.

5: Ik heb geen idee wat je bedoelt maar ik krijg het precies zoals jij hebben wilt.

Link to comment
Share on other sites

Hi Tropisch Bruin.

ik denk een workaround gevonden te hebben voor mijn btw probleem bij import. ik importeer deze niet en via mysql command zet ik alles gewoon juist :-)

ps wat ik wil denk te zien is en foutje.
als ik nu op een product zet dat ik er bij het aantal slechts 10 heb.
en ik maak een tekst beschikbaar dat er beperkte stock is.
dan doe ik een testbestelling van 11 stuks : dan krijg ik mooi de melding dat ik er teveel bestelde dan stock. dat is goed.
maar bestel ik er 10 dan gaat dit perfect, das ook goed, maar dan als ik het order effectief doorvoer dus met betaling en al, waarom gaat die stock niet naar 0? na bestelling van 10 stuks kan ik gewoon nog eens 10 stuks bestellen?
is dit een fout of wanneer wordt die 10 stuks effectief herleid tot 0?

want het is mijn bedoeling acties te doen en te zeggen : ik heb er 100, op = op !
snappie? :-)

zo hoe doe ik het juist?

update :
ik heb een foutje gevonden in de template code.
misschien kan dit aangepast worden?
in de mails/nl map
order_conf.html
op lijn 37 zie je dat de header van de tabel (product(en)) mindere Th info heeft, en dat zie je dan ook aan de email :-)

dus dit :


Referentie
Product(en)
Stuksprijs
Aantal
Totaal



moet veranderd worden naar :


Referentie
Product(en)
Stuksprijs
Aantal
Totaal



et voila
thx

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...