Jump to content

Ingen produktbeskrivning! + större nedladdningsfiler?? + rea... och säkert fler nybörjarfrågor...


Ella

Recommended Posts

Hej, har kikat runt ett tag försökt bestämma mig för om jag skulle använda zencart eller prestashop. Valde prestashop eftersom den verkade lättare och trevligare. Jag klarade av att installera den iaf :) men.... har just provat att lägga in en första produkt och när jag tittar på den i shoppen ser jag bara produktbilden, inte produktbeskrivningen, hjälp!

Vill sälja lite nedladdnignsbara filer också, men de jag kan ladda upp nu är så små att det funkar inte, kan jag ställa in för större filer? hur? (förklara på ett enkelt sätt....)

Och om jag då tar mig så långt, går det att göra rea i shoppen?? presentkort??

Hmm, har fler frågor men bäst att klara av det här först, får jag inte till produktbeskrivningarna löns det inte att fundera på det andra :S

Link to comment
Share on other sites

ett tips för att få till produkterna i början är att ta en av demo produkterna som redan finns (apple datorer och Ipods) och sedan helt enkelt byta ut allt steg för steg, bilder produkttexter m.m. Då lär man sig snabbt och ser vad som går fel.

Presentkort och reor går utmärkt att använda sig av.

Varför går det inte att ladda upp filerna? Får du något felmeddelande?

Link to comment
Share on other sites

Åh :( jag tog bort demo produkterna *pucko* kan jag installer om dom till ftp:n igen?? var hittar jag igen dom bland filerna då??


Filerna: för det första går det att ladda upp så små - 12 M bara! - och produkten med nedladdningsbar fil jag provade ladda upp igår syntes inte i shoppen sen.

Link to comment
Share on other sites

när jag tittar på den i shoppen ser jag bara produktbilden, inte produktbeskrivningen, hjälp!

Har löst den delen av problemet :D
Har tagit bort franska, och lagt beskrivning under både engelska och svenska
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...