Jump to content

Valuta blok


by bram

Recommended Posts

Hej

 

Nu begynder jeg virkelig at blive lidt frustreret over Prestashop.. skulle man have valgt Wordpress og woo comerce.. !!?

 

Jeg kan ikke få valuta blok frem.. på demosiden er der currency / valuta blok i højre hjørne

http://demo.posthemes.com/pos_macedo/en/ 

 

Jeg kan simpelthen ikke få den frem.. samtidig har jeg lagt forespørgsler ud omkring valuta og hvordan man lægger det ind på siden.. men der sker ikke rigtig noget...

 

Er det fordi det er svært, eller.. ??? :-)

 

Nå, men håber nogen kan hjælpe..

 

På forhånd tak

 

:-)

michael mørck

www.bybram.dk

Link to comment
Share on other sites

hej,

 

Nej, nu har jeg 2 aktive og den bliver vist som den skal :-)

 

Men problemet er nu at det ikke ændrer sig når jeg slår den til... min vekselkurs på Euro står også til 1, den skal jo sikkert rettes..

Hvis jeg sætter euroen til 7,46 som den koster i dk kroner, så siger den:

1. Feltet conversion_rate er ugyldigt...???

 

Hvis jeg så siger at hvis jeg køber 1kr, så koster den 0,13 euro.. så er der 2 fejl.. den siger:

  1. The currency conversion rate can not be equal to 0.
  2. Feltet conversion_rate er ugyldigt.

 

På den danske krone står vekselkurs til 6.789914, men ved så ikke hvad vekselkursen er for euro..??

 

Derudover er der valutaformat, der har jeg sat den til 0 000,00x(som ved euro)... det aner jeg faktisk ikke hvad betyder..? Eller om det er den rigtige..

 

Vi er nok ved at være der, men desværre ikke helt endnu.. :-)

 

:-) michael mørck / http://www.bybram.dk

Link to comment
Share on other sites

Prestashop bruger engelsk talformat. Dvs. du skal have punktum som decimaladskillelse. Så prøv med 0.13 i omregningskurs til Euro.

 

Valutaformatet er udelukkende visningen i shoppen. Det er mest almindeligt at benytte den, du har sat - altså visning som ved Euro.

Link to comment
Share on other sites

Under Lokalisering > Lokalisering kan du vælge, at din standardvaluta skal være danske kroner. Installer det gratis modul "Cron job manager" og brug linket fra Lokalisering > Valutaer, så dine kurser bliver opdateret automatisk.

 

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Hej Kjeld,

 

Det virkede med punktum i stedet for, men når jeg laver et køb ændres prisen ikke..? Selvom jeg går i menuen og ændre til Euro..??

 

Mangler jeg at slå et eller andet til, eller hvordan skal køberen se at det er i Euro..?

 

:-) Michael

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Ja det har jeg prøvet, men det hjælper desværre ikke..

Og igen, hvordan kan man se at de betaler med Euro.. men det kommer måske helt at sig selv, når og hvis det nogensinde kommer til at virke.. :-)

 

:-) michael mørck

www.bybram.dk

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Ja det har jeg prøvet, men det hjælper desværre ikke..

Og igen, hvordan kan man se at de betaler med Euro.. men det kommer måske helt at sig selv, når og hvis det nogensinde kommer til at virke.. :-)

 

:-) michael mørck

www.bybram.dk

Det kommer fra valutablokken i selve shoppen - hvis du nogensinde får det til at fungere. Kan se, at du ikke bruger standardthemet, så dit problem med valutablokken kan meget vel være theme relateret, hvor du skal kontakte themeudvikler. Grunden til, at du får et mismask af svar her i tråden er, at du stiller spørgsmål til visningen i shoppen og hvordan det opfører sig i back office. Det burde nok have været to separate spørgsmål - for at holde tingene adskilt :-)

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...