Jump to content

Verhuizen prestashop naar nieuwe hosting


Recommended Posts

Beste forumleden,

 

Bij meerdere pogingen tot het verhuizen van mijn prestashop naar mijn nieuwe ( mijndomein.nl ) hosting weet ik het helaas niet meer. Ik heb diverse pogingen gedaan en ook meerdere uren aan google besteed om het probleem te vinden.

 

Na het overzetten van de FTP bestanden en de MYSQL database krijg ik constant de volgende melding:

 

Link to database cannot be established: SQLSTATE[HY000] [2002] Connection refused

 

Wat gaat er fout of zie ik over het hoofd? De MYSQL config is uiteraard aangepast met de nieuwe, kloppende gegevens.

 

 

Remco

Edited by RemcoDr (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

deze melding geeft aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met je database

 

heb je ook de (nieuwe database)gegevens aangepast in je settings.inc.php ?

te vinden in : /config/settings.inc.php 

Link to comment
Share on other sites

en als je van de nieuwe opgezette shop de settings.inc.php  gebruikt ?

hernoem je settings.inc.php van de niet werkende shop in bv origineel-settings.inc.php 

en upload dan de settings.inc.php van de nieuwe shop naar je config map

 

maakt hij dan wel verbinding ? indien ja controleer de settings.inc.php van de andere shop nog een keer , een komma ipv een puntje of een spatie teveel kan al problemen geven

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Heren,

 

wederom weer eens moeten verhuizen naar een andere server, weliswaar de zelfde host maar dat verhaal zal ik jullie besparen :)

 

Van de 2 webshops heb ik er 1 over gezet, en met succes. echter bij de andere webshop krijg ik de volgende foutmelding:

Link to database cannot be established: SQLSTATE[HY000] [1045] Access denied for user ... @'localhost' (using password: YES)

 

Wat doe ik fout?

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Thanks guys voor deze oude topic :-)

 

ik ben ook verhuisd... site loopt nu nog bij strato maar alles staat klaar bij nieuwe host...

ftp is nog bezig laatste bestanden te uploaden  ... ( 67.262 bestanden, 226.104 mappen) bizar toch?

 

uiteindelijk zal ik de domein naam over moeten zetten naar nieuwe host/ verhuizen laat ik de domein naam dan naar de nieuwe host / prestashop map / index.php verwijzen ?

 

en alles uploaden en settings inc aanpassen en dan is het al klaar?

of moet er nog meer gebeuren?

 

thanx!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Thanks guys voor deze oude topic :-)

 

ik ben ook verhuisd... site loopt nu nog bij strato maar alles staat klaar bij nieuwe host...

ftp is nog bezig laatste bestanden te uploaden  ... ( 67.262 bestanden, 226.104 mappen) bizar toch?

 

uiteindelijk zal ik de domein naam over moeten zetten naar nieuwe host/ verhuizen laat ik de domein naam dan naar de nieuwe host / prestashop map / index.php verwijzen ?

 

en alles uploaden en settings inc aanpassen en dan is het al klaar?

of moet er nog meer gebeuren?

 

thanx!

Indien je dezelfde domeinnaam aanhoud enz is het vrij eenvoudig om het over te zetten 

maak dan een database aan op je nieuwe hosting met dezelfde gebruikersnaam alsmede wachtwoord 

en importeer hierin de oude database ,,

indien het niet mogelijk is om een database met dezelfde gegevens aan te maken (bv de DB gebruikersnaam)

dan moet je wel het bestand /config/settings.inc.php aanpassen met de nieuwe gegevens

 

het is dus een kwestie van een backup te maken van de DB en bestanden 

daarna weer uploaden en de database importeren en indien van toepassing de cmod rechten aanpassen

 

succes

Coen

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...