Jump to content

Swish som betalsätt


Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Har installerat modulen i ver 1.6 och det mesta har gått smärtfritt.

När jag testar får jag orderstatus "Bearbetar" direkt när jag i stället vill ha "Inväntar Swishbetalning".

 

Till saken hör att jag rensat bort statusar som jag inte använde och tidigare inte såg nyttan av att ha kvar.

 

Hur ändrar man detta?

Edited by Mr_Smith (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Är det någonstans här i dessa rader som jag borde kunna ange ID=14 som min önskade orderstatus ska ha

		if (Tools::getValue('confirm'))
		{
			$customer = new Customer((int)$this->context->cart->id_customer);
			$total = $this->context->cart->getOrderTotal(true, Cart::BOTH);
			$this->module->validateOrder((int)$this->context->cart->id, Configuration::get('PS_OS_PREPARATION'), $total, $this->module->displayName, null, array(), null, false, $customer->secure_key);
			Tools::redirectLink(__PS_BASE_URI__.'order-confirmation.php?key='.$customer->secure_key.'&id_cart='.(int)$this->context->cart->id.'&id_module='.(int)$this->module->id.'&id_order='.(int)$this->module->currentOrder);
		}
Link to comment
Share on other sites

Tack Weronicha för "hacken" i modulen och Patrik för hjälpen på slutet.

 

Allt funkar precis så som jag önskar just nu  :)

 

Väntar dock på att bankerna ska öppna upp och göra det möjligt får någon med kunskaper att skapa en modul för Prestashop så att man i framtiden automatiskt får statusen "Betald" så fort kunden swishat.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej!


 


Jag har installerat 1.6-versionen till vår shop, men när jag aktiverar modulen så kan jag inte längre välja betalningssätt vid utcheckningen. Kör för övrigt bara betalning med Billmates alternativ. Inaktiverar jag COD så får jag upp de övriga betalningsalternativen igen.


 


Tips och idéer?


 


Mvh Christer

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Hej,

Är ny i Prestashop så jag har inte full koll. :)

Jag använder redan Bankwire men man borde kunna göra samma sak för modulen Cheque, eller fungerar den på ett annat sätt? Cash on Delivery bygger väl på att du ändrar betalstatusen först vid leverans?

 

Någon som har erfarenhet?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej! Jag letar med lykta efter en Swish modul då jag har tecknat mig för Swish Handel hos handelsbanken. Är det någon som vet vart en sådan modul går att få tag på. Vore helt fantastiskt! Verkar riktigt krångligt att göra det själv enligt deras instruktion med 100 kg kod :(

 

Vänligen/Oscar

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hej!

Det finns ingen sus modul längre? :unsure:

Jag har letat efter denna modul för en lång tid AGI och nu verkar det har dissapeard från nätet.

 

Tack så mycket


Hej!

Det finns ingen sus modul längre? :unsure:

Jag har letat efter denna modul för en lång tid AGI och nu verkar det har dissapeard från nätet.

 

Tack så mycket

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Det finns ingen sus modul längre? :unsure:

Jag har letat efter denna modul för en lång tid AGI och nu verkar det har dissapeard från nätet.

 

Tack så mycket

Hej!

Det finns ingen sus modul längre? :unsure:

Jag har letat efter denna modul för en lång tid AGI och nu verkar det har dissapeard från nätet.

 

Tack så mycket

Hej!

 

Du kan hitta den här: https://www.prestashop.com/forums/topic/522905-madswish-for-swedish-swish-payments/?hl=%2Bswish

 

Hälsningar

MacRoy

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 5 years later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...