Jump to content

Import kunder produkter mv. fra gammel shop


Alex_Hansen

Recommended Posts

Hejsa

 

Håber nogen vil være mig behjælpelig med hvordan jeg får data fra min gamle shop (ver. 1.4.9.0) importeret lettest muligt i min nye shop (ver 1.6.1.0).

 

Især kunde-data og produkter ville da være rart at kunne flytte på en eller anden måde :-)

 

Hvad er den umiddelbare letteste løsning her?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nemmeste løsning er at opgradere den gamle shop, dermed ikke sagt den mindst kostbare. I modsætning til hvad mange tror, så er der SEO-mæssigt mange ting der går tabt ved at lave en ny shop. Så med mindre nuværende shop er hacket eller andet slemt, vil det være langt det bedste at opgradere og dermed få alt med. Men ellers findes der moduler der kan eksportere og importere varer. Kunder kan ikke eksporteres/importeres, kodeord er krypterede, så de vil ikke kunne logge på i ny shop.

Link to comment
Share on other sites

Hej Prestafan1234

 

 

Tak for dit reply. Jeg er nok "lidt" for meget novice til at kaste mig ud i dette projekt.
Er det en opgave man kan "købe sig til"? Og i så fald, hvad vil prisen være?

 

Jeg kan godt se at det vil være trist at miste SEO-referencer mv. så du har nok ret i at dette er bedste løsning.

 

Er det noget du (eller andre) vil give et tilbud på?

Link to comment
Share on other sites

Det kan også være komplekst...

 

Jeg har opgraderet mange shops efterhånden. Du er velkommen til at sende mig en mail på [email protected] med flest mulige oplysninger. F.eks. er shoppen tidl. opgraderet, er der lavet ændringer i kernefunktionalitet, f.eks. ændringer i standardfunktionalitet? Er der integrationer til eksterne services og hvordan er de lavet (moduler). Hvilket theme skal ny shop benytte - et 1.4 theme vil ikke kunne bruges uden at lave massiv omkodning (kan ikke betale sig). Jeg vil også gerne have oplysning om, hvem - hvis eksternt firma, der tidligere har arbejdet med shoppen og lavet rettelser (desværre er der enkelte, som laver noget decideret møg i kildekoden, som giver udfordringer ved opgradering og ikke mindst blot alm. arbejde med shoppen.

 

Med andre ord, så mange oplysninger som muligt, hvorefter jeg bedre kan estimere opgaven.

 

Send også gerne tlf. nr. og tidspunkt, hvor vi evt. kan vende opgaven, hvis nødvendigt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...