vdmeer Posted June 30, 2015 Share Posted June 30, 2015 (edited) Hallo allemaal, Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij het probleem met de product combinaties. Als ik een nieuw product aanmaak zonder combinaties gaat alles goed. Komt ook keurig de juiste prijs op alle mogelijke schermen. Zodra ik echter een product combinaties geef (maten e.d. ) dan staat de prijs goed op de homepage en categorie overzicht, maar op de product detailpagina's staat dan 0,00 euro.Doe ik vervolgens een product in mijn winkelmandje dan klopt de prijs weer wel. Ik heb de handleiding erop nageslagen en in Youtube een filmpje bekeken over hoe je die combinaties maakt, en zo doe ik het ook. Maar toch pakt hij de prijs op de productpagina niet. Prijsinvloeden (dat een optie duurder of juist goedkoper wordt) maakt niets uit. In dat geval staat in het categorie overzicht de goedkoopste (standaard) optie en in het winkelwagentje komt de correcte prijs voor de gekozen opties maar in de productpagina staat het op 0,00... Ik werk met prestashop 1.6.0.14 Met een gekocht template van Template Master. (just for kids) Ik heb gister de shop weer even op het default template gezet, daar laat ie wel een prijs zien in de product overzicht maar veranderd de prijs niet mee als ik een optie kies die duurder hoort te zijn.. Ik heb diverse screenshots gemaakt van de instellingen e.d. zodat ik hoop dat jullie voldoende info hebben om me te kunnen helpen.Alvast bedankt! Karen Edited July 13, 2015 by vdmeer (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
vdmeer Posted July 1, 2015 Author Share Posted July 1, 2015 Vanmorgen lokaal een nieuwe installatie van prestashop gedaan, gewoon met default thema.Hierin werken de combinaties goed. Ook een nieuw product met door mij gemaakte combinatie opties functioneert gewoon prima. Blijkbaar is er dan ergens een bug..Iemand enig idee in welk bestand / code ik deze fout moet zoeken? Alvast bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicmaster Posted July 7, 2015 Share Posted July 7, 2015 Mijn vermoeden is dat het iets met ajax/javascript van doen heeft. Je zou eens op de pagina's met een nul prijs moeten kijken of ze een javascript error genereren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARK-APP.com Posted July 8, 2015 Share Posted July 8, 2015 (edited) Ik heb hetzelfde probleem gehad met een klant van mij. Het probleem zit in de template. In de nieuwere versie van PrestaShop worden de javascript variabelen anders opgebouwd. De template die je gebruikt is daar niet op voorbereid. Je zou de template bouwer kunnen vragen of hij je template kan ombouwen om deze geschikt te maken voor de nieuwere versie van PrestaShop. Echter zal je hier waarschijnlijk wel aardig wat voor moeten betalen aangezien het dan maatwerk is op je template. Maarja daar verdienen de template bouwers natuurlijk uiteindelijk hun inkomsten mee dus lijkt mij dan vrij logisch. Misschien kan je daarna vervolgens met de template bouwer afspreken of je een support contract voor de template bij ze kan afnemen om je template werkend te houden voor nieuwe updates.Andere opties: - is een nieuwe template aanschaffen maar daar zal je eventuele problemen ook in toekomst kunnen krijgen. - De basis template gebruiken en daar alleen css(overrulen met een eigen stylesheet) en je logo aanpassen. Edited July 8, 2015 by MARK-APP (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
vdmeer Posted July 13, 2015 Author Share Posted July 13, 2015 Bedankt voor alle reacties. Het betreft een nieuw gekocht template die compatible zou moeten zijn. Na wat heen en weer gemail heeft de template support het opgelost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts