Jump to content

[Løst] Ændring af navn på webshop


stolpe

Recommended Posts

Du er nødt til at flytte filerne, du kan ikke ændre dette navn, da det er stien til der hvor dine filer ligger. Det mest brugte er at lægge shoppen i roden (oftest direkte i public_html hvis denne findes). Du skal bruge FTP eller filemanager, hvis dit webhotel har det.

Link to comment
Share on other sites

Jo, du bør kun have en installation direkte i roden - for overskulighedens skyld. Men det er ret svært at hjælpe, hvis du ikke vil fortælle om hele dit setup, f.eks. det andet domæne. Normalt har man indholdet i roden eller som addon domæne som så laver en ny mappe med det nye domæne (altså ligesom du nu har en prestashopmappe, men hvor shoppen ikke som nu kommer til at ligge i domæne.dk/undermappe men domæne.dk), hvor man så kan lægge filerne. Igen kan jeg ikke huske, hvad mulighederne er hos one, og jeg er faktisk også direkte modstander af at bruge dem som webhotel. Men det er en anden historie.

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke så meget hokus pokus jeg ikke vil fortælle. Det er faktisk som du lige har beskrevet det. Jeg har mit domæne www.maicomputer.dk hos One.com, og så var meningen at jeg ville lave en webshop med prestashop, som så skulle hedde www.maicomputer.dk/(et eller andet, jeg ikke har styr på endnu). Jeg troede at jeg bare kunne omdøbe prestashop mappen på roden, og så ændre det i prestashop back-end under indstilling > SEO og URL. Men det kunne jeg åbenbart ikke.

Link to comment
Share on other sites

Ingen hokus pokus, men meget nemmere at tage udgangspunkt i noget konkret:-) Find ud af, hvad shoppen skal hedde (kunne være shop). Opret et subdomæne der hedder shop. Herefter vil der automatisk blive oprettet en mappe, der hedder shop. Flyt filerne hertil og problemet er løst, når du har flyttet filer og ændret sti i SEO og URLs i back office.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...