Jump to content

Fravalg Af Produkter (Tilbud) Ved Brug Af Voucher?


christina_1111

Recommended Posts

Hej,

 

Vi er ret nye inden for Prestashop.
Vi lavede ved opstart en Voucher hvor vi gav en vis % i rabat på alle varerne, for en vis periode.

 

Nu har vi lavet et nyhedsbrev (Uafhængigt fra Prestashop), hvor jeg gerne vil lave lidt rabat på nogle enkelte produkter, for de dem der modtager nyhedsbrevet.
Hvordan går jeg det?

 

 

Mvh.
Christina

Edited by Christina_eds (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Det ved jeg godt - og det er også gjort.

 

Jeg skal forsøge at forklare det her:

Jeg har nogle produkter, f.eks. æbler.
De er alle på tilbud i min webshop. Altså nedsat pris.

 

Så har nogle kunder der får en voucher, som jeg sætter op under "prisregler".
De skal have rabat på appelsiner.
Så regelen jeg sætter op hedder, at der som minimum skal være appelsiner i kurven for at voucheren/rabatten gælder.

Hvis kunden så putter æbler i, får de æblerne til den nedsatte pris + voucher/rabatten = dobbelt rabat.
Og det er det jeg gerne vil undgå.
Jeg vil egentlig gerne at man kan sige at voucheren gælder for alle produkterne, på nær æblerne.

Jeg håber at det giver mening og at nogen kan komme med et par forslag, fordi det er virkelig et problem for os.

 

Mvh.
Christina

Link to comment
Share on other sites

Det ved jeg godt - og det er også gjort.

 

Jeg skal forsøge at forklare det her:

 

Jeg har nogle produkter, f.eks. æbler.

De er alle på tilbud i min webshop. Altså nedsat pris.

 

Så har nogle kunder der får en voucher, som jeg sætter op under "prisregler".

De skal have rabat på appelsiner.

Så regelen jeg sætter op hedder, at der som minimum skal være appelsiner i kurven for at voucheren/rabatten gælder.

 

Hvis kunden så putter æbler i, får de æblerne til den nedsatte pris + voucher/rabatten = dobbelt rabat.

Og det er det jeg gerne vil undgå.

Jeg vil egentlig gerne at man kan sige at voucheren gælder for alle produkterne, på nær æblerne.

 

Jeg håber at det giver mening og at nogen kan komme med et par forslag, fordi det er virkelig et problem for os.

 

Mvh.

Christina

 

Første indlæg er fra juni 2015 - og du svarer tilbage 8 måneder senere. Så kan det jo umuligt være et problem...

Link to comment
Share on other sites

Første indlæg er fra juni 2015 - og du svarer tilbage 8 måneder senere. Så kan det jo umuligt være et problem...

 

 

Hvorfor skal jeg forsvare hvad jeg syntes er et problem for mig eller ej???

Jeg forstår ikke hvorfor du blander dig, hvis ikke du har noget fornuftigt at byde ind med.

 

Mvh

Christina

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit svar - Nej, det løste ikke noget for mig.

Jeg tror ikke at du har læst mit problem.
Jeg har ikke to prisregler kørerne.

Det ene er et tilbud (opsat under produktes pris), og det andet en prisregel, hvor jeg ønsker at udelukke det som er på tilbud, så man ikke får rabatten 2 gange.

 

 

Mvh.

Christina
 

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Har en shop der kører 1.6.1.4 som har helt det samme problem...

Vil lave en Voucher på 20%, men kunder skal ikke have 20% på mine tilbudsvarer (pris nedsat på produktet)

Selvom jeg går i betingelser og varevalg og laver en betingelse, virker det ikke i praksis.

På den gamle 1.4 version var der bare et flueben man skulle krydse af i, hvis det ikke skulle gælde tilbudsvarer.

Håber på nogle gode svar.

Mvh Jacob

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Har en shop der kører 1.6.1.4 som har helt det samme problem...

Vil lave en Voucher på 20%, men kunder skal ikke have 20% på mine tilbudsvarer (pris nedsat på produktet)

Selvom jeg går i betingelser og varevalg og laver en betingelse, virker det ikke i praksis.

På den gamle 1.4 version var der bare et flueben man skulle krydse af i, hvis det ikke skulle gælde tilbudsvarer.

Håber på nogle gode svar.

Mvh Jacob

Rart at høre at jeg ikke er den eneste med det problem.

Det virker også underligt at det været en mulighed at vælge tilbudsvarer fra, og at man ikke kan nu.

 

Jeg er optimist og er sikker på at der er nogle i dette forum der har nogle erfaringer med det.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal jeg forsvare hvad jeg syntes er et problem for mig eller ej???

Jeg forstår ikke hvorfor du blander dig, hvis ikke du har noget fornuftigt at byde ind med.

 

Mvh

Christina

 

Jeg synes nu nok, at jeg plejer at byde ind med noget fornuftigt. Men jeg jeg gider ikke bruge tid på at sætte scenarier op i en testshop, hvis nogen smider et spørgsmål og i øvrigt ikke oplyser version af shop, og helt basalt giver os nogle oplysninger at arbejde med. Så når du vender tilbage 8 måneder senere og siger, det er et stort problem, efter nogen har forsøgt at hjælpe, så undrer jeg mig bare over, at du ikke selv har forfulgt problemet mere...

 

Der sker rigtig meget i PrestaShop lige nu, så selv om man "er nogle der ved noget om det" - så kan man altså ikke følge med i ALT, hvad der rettes og derefter virker efter hensigten eller som virker anderledes end før, eller som slet ikke virker.

 

Når dét så er sagt, så har jeg i min testshop lavet en vare med en specifik pris på 10 kr. i rabat. Det virker. Så laver jeg en prisregel der gælder alle varer i shoppen, som giver 10% rabat på alle varer. Og jeg kan ikke genskabe det du beskriver. Prisreglen på varen "over-ruler" tilsyneladende alt andet og giver ikke en kombination af rabatterne og jeg ser heller ikke, at der gives dobbelt rabat.

 

Derfor er følgende nødvendigt:

 

Version af din PrestaShop?

Du skriver desuden: "Jeg har nogle produkter, f.eks. æbler. De er alle på tilbud i min webshop. Altså nedsat pris" - jeg går ud fra, at det er specifik pris, som i mit eksempel?

Bruger du stadig den voucher, du oprindeligt brugte som midlertidig rabat - og hvis ja, hvordan er den så sat op?

 

Så det er nødvendigt med: Konkrete skærmdumps af dine regler i stedet for eksempler med æbler og appelsiner, hvor vi ikke kan se dine regler bag opsætningen.

 

Det kan være, at du tænker, at det da lige godt er møgirriterende, at du skal afgive så mange oplysninger. Til det kan jeg blot sige;

 

  • Tjo, det er forskellen på at løse det selv ved at crawle nettet for andre med samme problem, prøve ting af selv og fortælle andre, hvad du har gjort, evt. finde ud af, at det er en bug, indberette den til PrestaShop, så de kan rette til næste version = udmøntes måske i at yde hjælp på dette forum og dele viden som andre kan lære af.
  • Dette forum er gratis, og alle der hjælper her, gør det på frivillig basis blandt andre opgaver, alm. arbejde og andet - og derfor vil alle der skal hjælpe gerne have flest mulige oplysninger, og dermed kunne bruge tiden mest effektivt.
  • Alternativt kan man måske hyre en der gør ovenstående, som man ikke synes er irriterende, fordi de stiller trælse spørgsmål, men som man så betaler for at finde en løsning.(hvor de jo så også er nødt til at sætte sig ind i alt det ovenstående for din regning), men ikke stiller samme "dumme" spørgsmål, som os her i forum.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Grunden til at jeg ikke har gjort mere ved er dels fordi jeg har været meget presset med tid, og dels fordi jeg ikke har undladt at bruge voucher delen ret meget pga. af problemet. Men nu har jeg brugt det en del gange og nu er det virkelig blevet et stort problem.

 

 

Jeg var ved at svare på dine spørgsmål, og lave diverse screendumbs, og skulle til at sende det hele, men så opdager jeg at det nu virker.
Det er fantastisk!!
Jeg aner bare ikke hvorfor det pludselig virker?????
 

Mvh.

Christina

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Har en shop der kører 1.6.1.4 som har helt det samme problem...

Vil lave en Voucher på 20%, men kunder skal ikke have 20% på mine tilbudsvarer (pris nedsat på produktet)

Selvom jeg går i betingelser og varevalg og laver en betingelse, virker det ikke i praksis.

På den gamle 1.4 version var der bare et flueben man skulle krydse af i, hvis det ikke skulle gælde tilbudsvarer.

Håber på nogle gode svar.

Mvh Jacob

 

 

Hej Jacob

 

Jeg ved ikke hvorfor, men nu virker det her.

Måske virker det også hos dig ??

 

Mvh.

Christina

Link to comment
Share on other sites

Godt høre, at problemet er løst for dig Christina - dog underligt, hvis det har løst sig selv.

 

Jeg kan godt have mine tvivl om, hvordan 10 kuponer disponible for hver bruger opfører sig som én regel - specielt, hvis der er andre rabatter. Delvis anvendelse betyder jo også, at man kan opfylde én regel og stadig få rabatten - det ville jeg f.eks. aldrig bruge.

 

Tidligere nævnte du også specifikke regler på varer - så du har gang i noget ret komplekst her med de regler, du sætter op.

 

Sagt med andre ord: Jeg ved ikke, om PrestaShop kan tage højde for, at en bruger må bruge en kupon 10 gange - og hvordan dét så indvirker på evt. andre rabatter, fragtregler, specifikke priser. Normalt gælder et tilbud vel én gang pr. bruger - og det kan jo være svært at holde styr på, hvis man f.eks. sender en rabatkupon der giver 20% på en række kategorier - og man så samtidig har gang i en kuponkode, der giver 100 kr. på forskellige varer. For nu blot at illustrere kompleksiteten. Så hvis jeg var dig (jer) ville jeg begrænse brugen af rabatter på kryds og tværs til I har gennemtestet konsekvenser - og dermed, hvad der evt. overruler hvad. Og endnu mere, hvis der også er noget der udløser fri fragt over et vist beløb - sat helt generelt for shoppen på f.eks. køb over en vis værdi, såfremt der ikke er specifikke regler for dette - for man kan jo f.eks. også have flere fragtfirmaer, men kun ville tilbyde fri fragt over et vist beløb på én af dem. osv. osv. Mulighederne for kompleksitet er mange:-)

 

Mit eksempel var jo baseret på et helt simpelt scenarie.

 

Selv efter 6 år med min shop, tjekker jeg lige en ekstra gang, at noget ikke virker uhensigtsmæssigt, hvis jeg laver rabatter.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...