Jump to content

Döpa om "Skatt" till "Moms"?


Recommended Posts

I varukorgen kallas momsen för "skatt", det ser väldigt konstigt ut. Var ändrar man så det står moms? Det gäller både i den lilla svarta varukorgen i sidhuvudet (standardmallen) och när man klickat vidare sig till kassan. (Däremot står det så fint "inkl moms" i rutan man får upp när man klickat på lägg "till i varukorgen".) Sedan står det "Beräkna din frakt och moms" ovanför fraktalternativen i kassan, där vill jag ha bort "och moms", momsen är ju redan klar.

 

Undrar också, på produktsidan står priset till höger i en stor ruta, t ex "499,00 kr inkl." där vill jag att det antingen ska stå "499,00" eller "499 kr" och framförallt "inkl moms" och inte bara "inkl".

 

Vem vet detta? :-)

Edited by Inger (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Översättningar kan du ändra i admin under Localization->Translation. Det finns olika val beroende på var översättningarna ligger. Kolla lite i hjälp-avsnitten också i admin, de är verkligen toppen numera. Hur priset formatteras ställer du in under Localization->Currencies.

Link to comment
Share on other sites

Jag har döpt om Skatt till Moms under Lokalisering-Översättningar-Butiksöversättningar-Order payment och då blev det helt rätt på sidan man kommer till när man klickat på Gå till kassan.

 

Det stod dock fortfarande "Skatt" i rutan som kommer upp när man klickat på Lägg i varukorg och i den svarta varukorgslisten överst på sidan. Lyckades klura ut att det får man ändra i ftp'n i filen sv.php i mappen modules/blockcart/translations.

 

Finns kanske ett enklare alternativ, men detta var vad jag kunde finna :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...