Jump to content

Waarschuwing bij over ordering


peter4661

Recommended Posts

Ontbrekende waarschuwing indien klant meer artikelen besteld dan op dat moment voorradig. Bug of hoort de shop zo te werken?  In de gebruiksaanwijzing kan ik hierover niets vinden. Ik besteedde vanavond een paar uurtjes om in de verschillende forums een aanknopingspunt te vinden. Helaas niet gelukt.

 

Probleem is hier dat de manier waarop de shop de beschikbaarheid van product toont bij overbestelling ( b.v. direct leverbaar) , bij de klant de verwachting wordt gewekt dat van besteld artikel voldoende voorraad is en conform onze belofte dezelfde dag wordt verstuurd.

 

Stel dat we 5 stuks van een bepaald artikel in voorraad hebben.  De shop meldt dat artikel direct leverbaar is ( of de tekst die bij het betreffende product werd opgenomen) .   Indien er nu 6 of meer van dit artikel in het winkelwagentje worden gelegd - dus meer besteld dan van betreffende artikel op voorraad -  verschijnt er geen waarschuwing dat van het besteld artikel onvoldoende voorraad is.

 

Misschien kan een van de medegebruikers dit in haar of zijn webshop testen en dit hier even laten weten.

 

Wij maken gebruik van Preastahop 1.6.14.  

 

Voorbeeld URL:  https://www.derks-wielersport.nl/kmc-ketting-10-speed/kmc-ketting-10-speed-x10-93-.html

Link to comment
Share on other sites

je kan eea instellen bij voorraad beheer , 

daar kan je aantallen instellen en dan kiezen of het al of niet bestelbaar is indien niet voorradig , wellicht heb je dat ingesteld dat bezoekers ondanks niet op voorraad kunnen bestellen

indien je kiest dat het product dan niet te bestellen is krijg je wel een melding

Link to comment
Share on other sites

Heb de bestel instellingen voor een product ge-experimenteerd.  Er is een instelling waarbij je niet meer kunt bestellen dan voorradig. Da's ook niet de ( mijn ) bedoeling....  Wat ik zoek is een melding voor de klant dat hij / zij meer producten besteld dan er in voorraad zijn.  Dan zou bij overordering 'n melding kunnen verschijnen dat er sprake is van levertijd.

Link to comment
Share on other sites

dat zit erin ,, je kan dan bij bestellingsberichten een bericht opmaken die de klant krijgt bij een bestelling indien het niet meer voorradig is 

 

 

BESCHIKBARE INSTELLINGEN
 
Weergegeven tekst wanneer voorradig
en 
 
Weergegeven tekst wanneer het toegestaan is om iets in nabestelling te bestellen
Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...