Jump to content

(LØST) Email og footer


by bram

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg har skreve nogle gange og fået de svar jeg ville, det vil jeg lige sige mange tak for.

 

Jeg har en webshop, som skal op at køre inden fredag, så nu har jeg lige nogle få ting som jeg ville taknemmelig for, hvis nogen kunne hjælpe.

Har siddet med Prestashop 1.6 nogle uger nu, on and off og 2 ting som jeg faktisk ikke er stødt på:

 

Email

 

Når jeg går i oversigt i footeren, ligger der en "oversigt".

I oversigt/sitemap kan jeg gå under contact og så kommer der en customer service - contact us op.

 

Mit spørgsmål er flg:

1 - Hvor oversætter jeg den til dansk henne?

2 - Hvordan får jeg den til at ligge i min megamenu, så den ligger sammen med produkter etc.

Det ville være superfedt... og jeg har set det på flere sider, men kan åbenbart ikke selv finde ud af hvor..:-)

 

Lokalisering / oversættelser:

 

Jeg har været inde og rette til i ovenstående, men stadigvæk er der mange som ikke er oversat til dansk..

Er der en hurtig guideline til hvordan jeg får alt oversat?

Er der en måde hvorpå man kan søge når man f.eks. er i moduloversættelser, så jeg ikek behøver at skrolle alt ned hver gang.??

 

Footeren:

 

Når jeg forsøger at lave noget i footeren, ser det bare ikke godt ud.. Ved godt at manage static footer jeg skal i, men det ser bare ikke god ud. Når jeg kigger på andre sider lavet i Prestashop ser det så pænt og ordentligt ud.

 

Så mit spørgsmål er:

1 - kan man nøjes med at bruge "én static footer" over hele siden, så det ikke nødvendigvis var i flere forskelllige footere.?

2 - Hvor retter man i selv overskriften, kan endnu engang ikke finde ud af at skifte contact til Kontakt..

Har kigget i lokalisering under oversættelser, men kan ikke finde den.. men der er også mange at kigger efter..?

 

 

Jeg har sikkert flere spørgsmål, men jeg er f.... glad for at jeg har sådan et forum at kunne gå til.

 

Jeg håber nogen er i stand til - og har lyst til at hjælpe med det .

 

På forhånd tak

 

Vh / michael

Edited by by bram (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Har du været inde i preferencer -> SEO & URLs og rette adresser og navne til?

 

Hvis du søger på menu så kan du lægge sider til menu i modulet "top horisontal..." indstillinger kan tilføje sider.

 

Mht til footeren, så er det altid en god ide at gå ind under moduler -> positioner og søge efter den hook som viser indhold, når du er derinde så tryk "F3" og søg på footer. Så skulle du gerne hoppe ned til de moduler som bruges i footeren.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...