Jump to content

Swish som betalningsalternativ


Recommended Posts

Hej,

 

Hur har ni löst det med att använda Swish som betalningsalternativ, ni som använder det?

 

Jag provade att använda modulen "banöverföring" men översätningen fungerade inte utan det stod "BANKÖVERFÖRING" som överskrift och all text är samma som om man väljer banköverföring. Jag har denna modul redan som betlningsalternativ.

 

Jag ändrade ändå i alla filer som som har med modulen att göra. Jag vill bara att det står Swish som överskrift och att summan, ordernr, Swishnummer etc. kommer med när man väljer det betalningsalternativet.

 

Har någon en lösning eller modul som man kan ta del av?

eller har någo en bra idé för att få det att visas rätt?

 

 

Med Vänlig Hälsning

/T

Link to comment
Share on other sites

Hej /T.

Jag har byggt om bankwire till Swish i Prestashop 1.4.6.2.

Under /modules/bankwire finns ju sv.php även om det är enklare att översätta direkt i "Modules translations".

Bilderna byter du ut i modules/bankwire/bankwire.jpg och jag la till en swish.png
Måtten för bankwire.jpg ändrade jag i payment.tpl men tyvärr har jag inte hittat någonstans att justera måtten för min swish.png så den är lite hoptryckt.

 

Men det fungerar och fler och fler använde sig av Swish i vår butik. :)

/Weronicha

 

swish1.pngswish2.png

Link to comment
Share on other sites

Hej /T.

 

Jag har byggt om bankwire till Swish i Prestashop 1.4.6.2.

Under /modules/bankwire finns ju sv.php även om det är enklare att översätta direkt i "Modules translations".

Bilderna byter du ut i modules/bankwire/bankwire.jpg och jag la till en swish.png

Måtten för bankwire.jpg ändrade jag i payment.tpl men tyvärr har jag inte hittat någonstans att justera måtten för min swish.png så den är lite hoptryckt.

 

Men det fungerar och fler och fler använde sig av Swish i vår butik. :)

 

/Weronicha

 

swish1.pngswish2.png

 

Snyggt Källan, jag har försökt göra samma sak och det fungerar som så att kunden kan betala och får bekräftelse osv. Dock så räknas inte försäljningen med i statistiken när det gäller försäljning när jag koller i dashboard eller stats. Kunden ser heller inte när jag sätter status shipped osv för den säger bara "awaiting swish payment" för kunden iaf...

Några tankar eller råd kring detta? =)

Link to comment
Share on other sites

Hej prestalearn!

 

Tack, kul att du gillar den. :)

 

Du kan testa min modul, den fungerar fullt ut: http://kryddkallan.se/bankwire_swish_1-4.rar

Packa upp filen och kopiera in "bankwire" till modules/bankwire. (jag döper om originalmappen till "bankwire_old" först)

I filen ligger även mappen "Back Office_Orders_Statuses" och i den hittar du mina skärmdumpar från Back Office > Orders > Statuses.

 

Den här modulen kör jag på Prestashop 1.4.6.2.

Hör av dig om du behöver Swish-modulen för 1.6.0.14 istället.

 

Vänliga hälsningar

Weronicha på Källan

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej!

 

Här kommer min Swishmodul för Prestashop 1.6.

 

Den är till skillnad mot 1.4 byggd på COD (Cash on delivery) då bankwiremodulen i 1.6 inte gick att bygga om lika bra som med 1.4 Den är testad på 1.6.0.14 men borde nog fungera även på äldre versionen.

 

Jag har lagt med beskrivningar och skärmdumpar för den som ev. inte är så van att gräva runt i Prestashops filmängder.

 

Innehållet som ligger i t.ex. themes_default-bootstrap_modules ska kopieras in i "min shop/themes/default-bootstrap/modules". (glöm inte att döpa om originalmappen till t.ex cashondelivery_old först)

 

Som alltid, döp om originalmapparna eller kopiera dem till din hårddisk innan du börjar. :P

 

Hämta Swishmodulen här: http://kryddkallan.se/Swish_1.6.rar

 

 

Lycka till med Swishandet!

/Weronicha på Källan

Edited by Källan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hej Weronicha!

 

Jag har installerat 1.6-versionen till vår shop, men när jag aktiverar modulen så kan jag inte längre välja betalningssätt vid utcheckningen. Kör för övrigt bara betalning med Billmates alternativ. Inaktiverar jag COD så får jag upp de övriga betalningsalternativen igen.

 

Tips och idéer?

 

Mvh Christer

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hej.

 

Verkar som många är intresserad av en enkel Swish modul.

Jag håller på att göra en, tänkte kolla vad ni vill att den innehåller.

 

Jag har tänkt att fixa så att man kan välja vilken status en Swish order ska få.

Och så anger man bara Nummer och Mottagare.

Samt att när man installerar den så ska ett mail template installeras. Så att det finns möjlighet att skicka ut ett mail precis som med Bankwire.

Modulen bygger på Bankwire. Dock kommer denna inte kräva att man ersätter Bankwire utan det kommer vara en helt egen modul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej.

 

Har blivit lite försenad med att bli färdig med en enkel Swish modul. En som bara visar Swich info så som Bankwire gör.

 

Jag vill helst göra en mer avancerad, Jag har bara hört talas om att Swish ska ha ett api, så att man kan automatisera det, är det någon som har en länk till det eller mer info?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Hej.

 

Har blivit lite försenad med att bli färdig med en enkel Swish modul. En som bara visar Swich info så som Bankwire gör.

 

Jag vill helst göra en mer avancerad, Jag har bara hört talas om att Swish ska ha ett api, så att man kan automatisera det, är det någon som har en länk till det eller mer info?

 

 

Hej PhpMadman!

 

Här kommer det information som kan vara av intresse!

 

Integration Guide Swish API

 

Hälsningar

MacRoy

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej.

 

Har fortfarande inte börjat på API supporten, och det kommer nog dröja ett tag till. Har väldigt mycket att göra på jobbet nu.

Men under tiden så har jag lagt upp modulen som vanlig enkel betalningmodul. Fungerar precis som BankWire, visar betalningsinfo efter att man bekräftat ordern.

 

https://www.prestashop.com/forums/topic/522905-madswish-for-swedish-swish-payments/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...