Jump to content

Bepaalde links in e-mails naar klanten werkt niet


Recommended Posts

PS 1.6.014

In  alle e-mails die naar klanten verzonden worden werkt de url die men kan aanklikken voor bijvoorbeeld account-overzicht en de shopurl   niet

 

Ik heb de originele contact_form.htm via ftp ge-upload, echter  zodra je de verzonden (ontvangen)  mail bekijkt en in de footer de link wilt aanklikken staat er als URL  alleen {shop_url}  en dus niet de daadwerkelijke url van de shop. Als je de url aanwijst zie je dus als tekst verschijnen {shop_url} 

Blijkbaar wordt de variabele niet juist vanuit de database ingelezen

Dit is dus ook het geval indien met het mail-form voor het wijzigen / opvragen van het wachtwoord  ontvangt.

Bij het contact formulier/mail  is dit het geval in de gebruikers/klanten mail  als de mail die ontvangen wordt naar het beheer

 

contact_from.html :
 

<td class="footer" style="border-top:4px solid #333333;padding:7px 0">
<span><a href="{shop_url}" style="color:#337ff1">{shop_name}</a> powered by <a href="http://www.prestashop.com/" style="color:#337ff1">PrestaShop™</a>
 
Voor de goede orde, ik heb dus alleen de Nederlandse taal geactiveerd
de originele engelse contact_html heb ik naar naar de mails/nl gekopieerd
 
Link to comment
Share on other sites

post-346276-0-56669500-1432417254_thumb.jpg

 

post-346276-0-58021000-1432417458_thumb.jpg

 

Deze screenprints geeft te zien dat de aanroep binnen de email template  contact en contact_form  wat verminkt worden

in plaats van de { en }   worden de hexcode %7B  en %7D  gebruikt.

Indien ik dit aanpas en opsla blijkt dat de aanpassing dus niet doorgevoerd wordt

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

hier hetzelfde probleem, doordat ik aanpassingen aanbracht in LOCALISATIE--VERTALINGEN--VERTALINGEN AANPASSEN

zijn de links toe toegevoegd zijn in mijn email naar de klant niet juist  , inderdaad, de tekens { en } zijn vervangen.Als ik ze aanpas en opsla lukt het niet

 

Een voorbeeld:  normaal moet het zijn:   {my_account}  maar bij mijn broncode staat er  :   7bmy_account_url%7d

 

 

ik moet zeggen, ben verre van een html kenner....

mocht er iemand kunnen helpen, u zou mij heel gelukkig maken....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...