Jump to content

Factuur layout aanpassen ivm foutieve print footer op pagina 2


Recommended Posts

PS 1.6.0.14

Zoals bijgaande screenprint laat zien wordt de footer van de invoice niet op pagina 1 geprint maar bovenin op pagina 2.
Op pagina 2 wordt dan de footer ook weer geprint.
Elke volgende pagina staat de footer netjes onderaan.
Het probleem doet zich dus alleen voor zodra er meerdere pagina's te printen zijn en dan alleen op pagina 2  (Pagina 1 bevat dan dus geen footer)

 

Ik heb al zitten zoeken in invoice.tpl  maar kan met mijn php-kennis niet zo snel vinden waar de codering (voorwaarde)  voor een nieuwe pagina staat

 

Iemand bekend met dit probleem, eventueel een oplossing heeft of kan aangeven in welke regels dit aan te passen is  ??

 

Alvast bedankt

 

post-346276-0-26192100-1432378644_thumb.jpg

 


 

Link to comment
Share on other sites

Hoi -

 

probeer eens je logo iets te verkleinen - ik denk dat de footer op de verkeerde plek beland omdat hij zaken niet kan berekenen (header+footer locatie worden geplaatst op basis van je berekening). 

 

Just a thought!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Welke PS versie ? 1.5.6.2? Heb je zelf aal e.e.a. gewijzigd aan de template?

 

1.6.0.14

 

enigste wijziging die ik gedaan heb is bij  de productregels het printen van de korting uit gemarkeerd.

Dusdanig dat de korting niet wordt geprint maar wel dat de betreffende kolom gebruikt wordt.

Maar dat heeft geen invloed op het probleem

Als ik vanuit de zip-installatie file  de originele template extract en die gebruik doet het probleem zich ook voor

 

Met mij programmeerkennis van PHP, Basic C++ Cobol MySQL  lijkt me de meest logische verklaring dat het aantal beschikbare regels om producten te printen in de eerste rondgang niet juist bepaald wordt.  en dat daardoor de footer een aantal regels verschuift - dus naar pagina 2

Immers op pagina 2 en verder wordt  in  de header de adresgegevens niet geprint zodat het aantal beschibare regels om de produkten te printen groter is dan op de eerste pagina

 

:P  hopelijk is het een beetje duidelijk met wat ik bedoel ??   ;):) 

 

Edited by racemaniac (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...