Jump to content

Website in Latijns en Engels na bijwerken van bepaalde modules


MyBlackDoll

Recommended Posts

Probleem is reeds opgelost!

 

 

 

Hallo,

 

Allereerst: ik heb de Prestashop versie 1.6.

 

Vanmiddag heb ik een aantal modules bijgewerkt, waaronder het 'CMS blok', de module 'Bankoverschrijving', het 'Contactinformatie blok' en nog een aantal anderen.

Nadat ik het heb bijgewerkt is mijn slider op de homepage verdwenenpost-873313-0-81089300-1431977746_thumb.jpgpost-873313-0-81089300-1431977746_thumb.jpg, zie je Latijnse tekst en zijn sommige delen in het Engels.

 

Ook mijn menubalk (de indeling daarvan) is niet zoals hij hoort te zijn. Pas wanneer ik op een willekeurige categorie klik, is de menubalk indeling wel correct. De rest van het verhaal is overigens wel hetzelfde (Latijnse en Engelse tekst).

 

De juiste indeling is:

Home

Poppen

Natural Hair Barbies

Kaarten en boeken

Happy Customers

Pers.

 

Op dit moment is het:

Home

Popo

Homemade Hair

Accessoires

Happy Customer

Pers

 

Weet iemand wat er aan de hand is? Hopelijk kan iemand mij helpen.

De site staat nu overigens offline (www.myblackdoll.nl).

 

Alvast bedankt!

Edited by MyBlackDoll (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Als je bij latijnse tekst: "Lorem ipsum dolor sit amet" bedoelt - dit is standaard tekst die vaak gebruikt wordt als placeholder.

 

Pas op met het bijwerken van modules - sommige modules werken niet in een keer goed (maak altijd backups!)

 

Met name als je een mooie template gebruikt (zoals je doet) loop je vaker tegen het soort problemen aan dat dingen omvallen of in een andere volgorde staan.

 

Ik zie ondertussen trouwens dat het opgelost is? Of heb je een backup teruggezet?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hi Erik!

 

Bedankt voor je reactie.

Klopt, het is weer opgelost. Wat er precies is gedaan kan ik je niet vertellen; een familielid heeft mij hierbij geholpen.

Ik probeer de meeste dingen zelf op te pakken of mijzelf aan te leren, dus ga ook zeker even checken hoe je die back ups maakt.

 

Groeten,

Sigrid.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Sigrid,

 

Goed te horen dat het nu opgelost is. Ik raad aan om van twee zaken te leren hoe de backups werken:

1) Database (hier staan al je producten en instellingen in)

2) De websitebestanden (hier staan je templates, modules etc in).

 

Ik weet niet of je webhosting hier een oplossing voor heeft maar mijn webhost zorgt ervoor dat er dagelijks een backup van beide wordt gemaakt. 

 

Zeker in het geval dat je familielid je niet kan helpen ben je dan toch onafhankelijk bij het oplossen van problemen :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...