Jump to content

Status na betaling verandert niet


HQprint.nl

Recommended Posts

Hi, 

 

ik maak gebruik van ps 1.5.6.1 en gebruik voor betaling, diverse mogelijkheden van icepay.

vandaag had een klant een betaling gedaan via ideal, ik ben bij deze betaling aanwezig geweest en zag het bedrag van hem worden afgeschreven,

 

ik zie de order wel staan, maar de status hiervan staat op "in afwachting op betaling" ook zie ik de betaling niet bij icepay overzicht staan...

 

is er een bepaalde wachttijd voordat de status word omgezet? het was volgens mij in het verleden: zodra de klant een betaling heeft voldaan via ideal, krijgt deze de status "betaling geaccepteerd"

Link to comment
Share on other sites

ik heb wen exact zelfde issue meegemaakt met PS 1.5.x icm Icepay.

 

Problemen kunnen liggen bij de terugmelding, als de bank geen reactie geeft aan Icepay, dan kan Icepay jou ook geen reactie geven.

 

verder heb ik gemerkt dat de verwerkingsscripts van icepay ook niet al te bijster zijn, ik heb de code uiteindelijk iets opgeschoond. Ik raad je aan om evt in de /modules/icepay te zoeken naar de logs-map. Daar kan wellicht iets instaan.

 

ik maakte zelf gebruik van een module die redirecte naar icepay waarbij ze vervolgens zelf konden kiezen voor een betaalmethode. Klikten ze dat scherm weg dan bleef de order ook voor altijd op die status hangen...

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de laatste dagen ook niet echt goede ervaringen opgedaan met icepay. Als je vraagt wanneer komt er een nieuwe update voor de nieuwste versie van prestashop want jullie huidige versie draait maar tot 1.6.0.9 dan krijg je als antwoord mja update komt er misschien binnen een maand of 2. Wij gaan nu zien wat ze met het contract gaan doen.. Ik heb nu sinds eergisteren mulisafepay draaien en ik ben er zeer tevreden over.. Ook de dienstnaverkoop is zoveel beter..

Link to comment
Share on other sites

Wat misschien ook kan helpen is via de website van icepay u betaalmethoden eens opnieuw op te slaan want blijkbaar hebben ze hun systemen aangepast. betaallinken werkte bij mij ook niet meer en na het heropslagen van de betaalmogelijkheden werkte dit terug.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de laatste dagen ook niet echt goede ervaringen opgedaan met icepay. Als je vraagt wanneer komt er een nieuwe update voor de nieuwste versie van prestashop want jullie huidige versie draait maar tot 1.6.0.9 dan krijg je als antwoord mja update komt er misschien binnen een maand of 2. Wij gaan nu zien wat ze met het contract gaan doen.. Ik heb nu sinds eergisteren mulisafepay draaien en ik ben er zeer tevreden over.. Ook de dienstnaverkoop is zoveel beter..

 

De verschillen in betalingsAPI zijn niet veranderd, dus icepay hoeft niks te doen, de module is al compatibel met de latest versie. Overigens heb ik de overstap van 1.5.x en 1.6.x meegemaakt, en het viel me op dat ze vrij snel een 1.6.x compatible plugin hadden - dat valt dus allemaal best mee.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...